וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוסד: השתתפנו בסיכול תשתית טרור איראנית שתכננה לפגוע בישראלים בקפריסין

עודכן לאחרונה: 10.12.2023 / 14:35

שני חברי החוליה האיראנית היו בשלבים מוקדמים של איסוף מודיעין על מטרות ישראליות אפשריות. השניים הופעלו בידי פעיל משמרות המהפכה, שמשתמש בדרכונים מזויפים רבים וזהויות שונות. השניים נעצרו לפני כחודש, ולפי הפרסומים בקפריסין אף הוצא להם צו גירוש מהמדינה

איראן משגרת טיל לחלל/רויטרס

גופי הביטחון והאכיפה הקפריסאים סיכלו, בשותפות עם המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים, תשתית טרור איראנית שתכננה לבצע פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים בקפריסין - כך נמסר היום (ראשון) ממשרד ראש הממשלה.

שני חברי החוליה נעצרו לפני כחודש ומאז הם נמצאים תחת חקירה, ולפי הפרסומים בקפריסין אף הוצא להם צו גירוש מהמדינה. במהלך חקירתם, עלה כי חוליה זו השתתפה באיסוף מודיעיני על גורמים מערביים נוספים גם מחוץ לקפריסין.

בעיתון "קת'ימריני סייפרוס" שבקפריסין דווח כי האיראנים היו בשלבים מוקדמים של איסוף מודיעין על מטרות ישראליות אפשריות. עוד דווח כי האיראנים היו פליטים שקיבלו מקלט על רקע פוליטי והופעלו בידי האזרח האיראני מוחמד עראבלו, הקשור למשמרות המהפכה, שבעבר היה מעורב בין היתר בניסיון יחידה 400 בכוח קודס לחיסול אזרח ישראלי בגיאורגיה בנובמבר 2022. עראבלו משתמש במספר רב של דרכונים מזויפים וזהויות שונות.

נמל לרנקה בקפריסין. Shutterstock, ShutterStock
נמל לרנקה בקפריסין/ShutterStock, Shutterstock

בהודעת המשרד נכתב כי "בזכות פעילות הסיכול ומעצר החוליה בידי שירותי הביטחון בקפריסין, התקבל מידע רב שהביא לחשיפת המפגעים, שיטות הפעולה, יעדי הפיגוע והתכנון האיראני לגרום להרג חפים מפשע בקפריסין ובזירות נוספות. מאז מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס בשבת, ה-7 באוקטובר, הרחיב המשטר האיראני את מאמציו לקדם פעילויות טרור ברחבי העולם". המוסד, נכתב בהודעה, פועל עם שותפיו בארגוני המודיעין והביטחון "למיגור איומי הטרור מצד איראן ושלוחותיה ולהגן על מדינת ישראל ועל אזרחיה בכל רחבי העולם".

ביוני 2023 סוכל פיגוע של איראן נגד יעדים ישראליים ויהודיים בקפריסין. לפי דיווחים בכלי תקשורת בקפריסין, שהתבססו על גורמים המעורים בפרטי הפעולה, שירותי המודיעין המקומיים עקבו אחר תנועות החולייה בחודשים האחרונים. הרשת פעלה מהחלק הטורקי באי, ומשם שלחה פעילים לחלקו היווני שנעצרו על ידי הרשויות המקומיות. עוד דווח כי החשוד המרכזי הצליח לחמוק, אך הציוד שהיה ברשותו נתפס וזהותו התגלתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully