וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודיעין ותקיפות מדויקות: כך פועלים בצה"ל לפגיעה בחיזבאללה

עודכן לאחרונה: 10.12.2023 / 23:03

צה"ל מאתר תשתיות של ארגון הטרור במרחבים מהם יוצאות מתקפות של חיזבאללה ותוקף אותן באופן ממוקד, בסיוע חיל האוויר וכוחות הקרקע. חיזבאללה ספג מתחילת המלחמה יותר מ-100 מחבלים הרוגים - והחל להסתיר את היקפם האמיתי דרך תיוגם כ"מנותקי קשר"

צה"ל חיסל מחבלי חיזבאללה שניסו לחדור לישראל מלבנון/דובר צה"ל

מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין מוביל טיפול אווירי-מודיעיני חדש במתחמי טרור מהם יוצאות מתקפות של חיזבאללה נגד ישראל. כל מרחב טרור סביבו ייאסף מודיעין מדויק, יותקף בצורה שיטתית באש מהקרקע ומהאוויר, במטרה להשמיד תשתיות שנבנו לאורך שנים על ידי הארגון השיעי.

כך למשל, אגף המודיעין ופיקוד הצפון אספו מודיעין מדויק על שני מרחבים גיאוגרפיים מהם יצאה מתקפה של חיזבאללה, בהם הכפרים כונין ועייתא א-שייב, כקילומטר צפונית למושב שתולה שעל גבול לבנון. צה"ל איתר תשתיות של ארגון הטרור במרחבים הללו, וביצעו התקפה ממוקדת בסיוע חיל האוויר וכוחות הקרקע. גורמי ביטחון הדגישו, "כל מרחב שממנו ייצאו התקפות על ישראל - יקבל טיפול מדויק".

הלחימה בגבול לבנון. אייל מרגולין, פלאש 90
הלחימה בגבול לבנון/פלאש 90, אייל מרגולין

עוד אמרו גורמי ביטחון, כי חיזבאללה ספג מתחילת המלחמה יותר ממאה מחבלים הרוגים מאש צה"ל. הארגון השיעי החל להסתיר את היקף ההרוגים האמיתי - וביומיים האחרונים מתייג אנשים תחת "מנותקי קשר", כמסווה לכך שהם הרוגים. לפי הערכות במערכת הביטחון, צה"ל תוקף באש כה כבדה את חוליות הטרור והתשתיות של חיזבאללה, עד שפעילי הארגון מתקשים לאתר גופות מחבלים.

לפי ההערכות, בימים הקרובים צה"ל ימשיך את תקיפת התשתיות של חיזבאללה על רקע המשך שיגורי הרקטות, ניסיונות חדירה והפעלת כלי טיס לא מאוישים לעבר שטח מדינת ישראל. גורמים במערכת הביטחון, אמרו כי ממשלת לא תמתין לתהליך המדיני בין ישראל ללבנון בתיווך ארצות הברית, צרפת והאו"ם, וכוחות צה"ל יפעלו להרחקת חיזבאללה מהגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully