וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל סוגר על סינוואר: מתקדמים לקראת מקום מחבואו

עודכן לאחרונה: 10.12.2023 / 12:45

אוגדה 98 מנהלת קרבות מטווחים קצרים ומתקדמת בתמרון הקרקעי לקראת לחימה עזה במחנה הפליטים חאן יונס - שם לפי ההערכות מסתתר מנהיג חמאס בעזה, כשנאמניו ומשפחתו מגנים עליו. לפי בכיר צבאי, מעצר המחבלים מסייע בבניית תמונה מודיעינית רחבה על מקום המסתור של בכירי חמאס

בווידאו: תיעוד פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

צה"ל מתקדם לקראת לחימה במחנה בפליטים חאן יונס - שם לפי הערכות במערכת הביטחון, מסתתר מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, כשנאמניו והמשפחה המורחבת שלו מגנים עליו מפני תמרון ישראלי. אוגדה 98 מנהלת קרבות מטווחים קצרים ומתקדמת בתמרון הקרקעי, לקראת הלחימה במקום הולדתם של סינוואר ומוחמד דף.

גורם ביטחוני בכיר קבע כי המחבלים לא ממהרים לצאת ולהילחם מול כוחות צה"ל ברצועת עזה. "מפקדי הפלוגות או המג"דים של המחבלים נהרגו, ולכן הם כבר לא מקבלים פקודות ומקבלים החלטות על דעת עצמם", הסביר הגורם, "לכן הם מעדיפים להישאר בפיר, במנהרה, במקום המסתור במבנה או להסתתר ב'מחסה הומניטארי', אחרי שהורידו את המדים והסתירו את הנשק".

לוחמי צה"ל ברצועת עזה. 10 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
לוחמי צה"ל ברצועת עזה. 10 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

הגורם הבכיר מעריך שמעצר של מאות מחבלים ברצועת עזה והעברתם לחקירת שב"כ בישראל מסייע בבניית תמונה מודיעינית רחבה על מקום המסתור של בכירי חמאס, אתרי פיקוד ושליטה ותוכניות הלחימה הצפויות להמשך. "צה"ל מגלה כל יום עוד פירים במספרים בלתי נתפסים", אמר הבכיר. "גורמי ההנדסה מחליטים מה להשמיד במקום ומה לחקור, כדי להבין את תמונת התת-קרקע במרחב". הגורם העריך שצה"ל הרג מתחילת המלחמה ועד היום כ- 7,000 מחבלים, מהאוויר ומהיבשה. "בשבוע האחרון במהלך התמרון בשג'אעיה הרגו חיילי אוגדה 36 258 מחבלים בסיוע אש אווירית", הוסיף.

עיקר הלחימה המורכבת נמצאת כעת בשטחים הפתוחים הבנויים בשג'עאיה, ג'בליה וחאן יונס. מקומות רבים נתונים לשליטה הדוקה של צה"ל, והחלה בהם פעולת טיהור מרחב, כדי לייצר "רצועת ביטחון" ולהגן על היישובים מירי בכינון ישיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully