וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לרצח כפול: שני גברים נורו למוות בחיפה | תיעוד

עודכן לאחרונה: 10.12.2023 / 8:54

השניים נמצאו ברחוב התורן בשכונת עין הים בעיר. אנשי מד"א קבעו את מותם במקום. "שני הפצועים, שסבלו מפציעות חודרות בגופם, שכבו כשהם מחוסרי הכרה", סיפר החובש הבכיר שבח רוטנשטרייך. "הם היו ללא סימני חיים, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם"

תיעוד הרצח בחיפה/ללא

שני גברים נורו הערב (שבת) למוות ברחוב התורן בשכונת עין הים בחיפה. מותם של השניים, אחים מג'לג'וליה, שנמצאו כשהם מחוסרי הכרה ליד רכב, נקבע על ידי מד"א. אחד מהנרצחים נורה בראשו, והשני בחזהו. ככל הידוע, מדובר בשני בני ממשפחה המוכרת למשטרה. בן משפחה נוסף של השניים נרצח בחודש יוני.

מהמשטרה נמסר כי כוחות רבים ממחוז חוף נמצאים בזירה והחלו באיסוף ראיות וממצאים במסגרת החקירה שנפתחה, זאת לצד סריקות נרחבות לאיתור החשודים. עוד נמסר מהמשטרה כי הרקע לאירועי פלילי.

חשד לרצח כפול בחיפה. 10 בדצמבר 2023. יואב איתיאל
חשד לרצח כפול בחיפה. 10 בדצמבר 2023/יואב איתיאל
חשד לרצח כפול בחיפה. 10 בדצמבר 2023. יואב איתיאל
זירת הרצח בחיפה/יואב איתיאל

הפרמדיק חנן זוהר והחובש הבכיר במד"א שבח רוטנשטרייך סיפרו: "שני הפצועים, שסבלו מפציעות חודרות בגופם שכבו כשהם מחוסרי הכרה. ביצענו בדיקות רפואיות, אבל הם היו ללא סימני חיים, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".

הרצח אירע ברחבת כורכר, במגרש חניה גדול של מכוניות ומשאיות הצמוד לבנין שיכון ישן. שוטרים עוברים בין הדירות ומתשאלים את הדיירים. הנרצחים, סאמח וסמיר סעיד-טהה, בני 18 ו-27 הגיעו לשכונה להתארח. מצלמות אבטחה תיעדו את הרצח. מסרטון עולה שלפחות שלושה מתנקשים הגיעו ברכב למגרש החניה המדובר ומיד פתחו באש לעבר חמישה גברים שהתגודדו שם. לאחר מכן נמלטו. המנוחים התמוטטו בזירה. ייתכן כי יש פצועים נוספים. אחד הצעירים שעמדו ברחבה ונמלט מהמקום נראה מנסה למצוא מסתור בבית סמוך ולשכנים שתמהו על מעשיו מלמל "ירו עלי". "בנס לא נהרגנו", סיפר אחד השכנים בבניין, גבר בן 72, "קליע ננעץ בכסא עליו ישבתי דקה קודם לכן ושתינו קפה. בדיוק נכנסתי לבית. אם הייתי בכסא הייתי אוכל אותה".

"הרקע המסתמן הוא סכסוך עברייני", אמר סגן-ניצב חיים אזרד, מפקד תחנת חיפה, שבתוך דקות הגיע עם שוטריו לזירה, הוא אמר כי השניים מוכרים לשוטרי מחוז מרכז ובאו לביקור אצל מישהו המתגורר במקום. "אנחנו בודקים אם עקבו אחריהם", הוסיף.

חשד לרצח כפול בחיפה. 10 בדצמבר 2023. יואב איתיאל
חשד לרצח כפול בחיפה. 10 בדצמבר 2023/יואב איתיאל

על רקע התקרית, קורא יונה יהב למשטרת ישראל לפעול נגד ארגוני הפשע באותה נחישות שבה היא פועלת נגד איום הטרור. "הפקרת הביטחון האישי ואובדן המשילות בחיפה הן איום חמור בדיוק כמו הטרור", אמר, "אלה לא משפחות פשע אלא ארגוני טרור, ועל המשטרה לטפל בפשיעה באותה נחישות כפי שמטפלים בארגוני המחבלים". יהב הוסיף כי אין בכוונתו לעבור לסדר היום לנוכח הרצח, וכי אם ייבחר לראשות עיריית חיפה, יקים משמר עירוני במודל סיירת הביטחון בתוך 60 יום. "כראש העיר, הפגישה הראשונה שלי, לפני כל שר, תהיה עם מפכ"ל המשטרה", הוסיף.

בד בבד, ניסיון רצח אירע הערב בכפר פוריידיס, ליד זכרון יעקב. גבר כבן 30 נורה על כביש 4, ונפצע באורח קשה. צוות נט"ן מד"א שהוזעק למקום הגיש לו עזרה ראשונה והעביר אותו לבית החולים הלל יפה בחדרה. הוא סובל מכמה פצעי ירי.

בליל שבת, ביישוב ג'דיידה מכר שבגליל המערבי, נרצח מוחמד עתאבא, בן 24. הרקע, כך לפי הרשויות, הוא סכסוך שכנים על אודות טרקטורון.

233 ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה. ע"פ עמותת "יוזמות אברהם" בתקופה המקבילה אשתקד היו 106 קורבנות. אלא שעמותת יוזמות אברהם אינה כוללת במנינה נרצחים ערבים פלסטינים מהשטחים שנרצחו בשטחי מדינת ישראל, גם כאשר משטרת ישראל חוקרת את נסיבות מותם.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully