וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ישראלי: ישראל זקוקה ל-3-4 שבועות לסיום הפעולה בחאן יונס

עודכן לאחרונה: 8.12.2023 / 20:28

לדברי הבכיר, ישראל תזדקק לפרק זמן דומה כדי לסיים את "הפעולה העצימה" - השלב הראשון של המלחמה. ברקע הולך וגובר הלחץ הבינלאומי על ישראל לסיים את המבצע. ארה"ב תומכת במבצע. הבכיר הישראלי אמר שהפער בין ארה"ב לישראל ביחס ללוח הזמנים הוא של חודש

בווידאו: כלי טיס זיהה וחיסל חוליית מחבלים שיצאה מפיר מנהרה בחאן יונס/דובר צה"ל

ישראל מעוניינת לסיים את פעולת צה"ל בחאן יונס בתוך 3-4 שבועות, וזקוקה לפרק זמן דומה נוסף כדי לסיים את השלב הראשון במלחמה שמכונה בעגה הצבאית "הפעולה העצימה", כך אמר לוואלה בכיר ישראלי.

למה זה חשוב:

  • ישראל נמצאת תחת לחץ בינלאומי הולך וגובר לסיים את המבצע בעזה.
  • ממשלת ביידן תומך במבצע הישראלי וביעד של הפלת שלטון חמאס בעזה אולם 60 יום אחרי תחילת המלחמה הבית הלבן נמצא תחת לחץ בינלאומי ופנימי בתוך ארה"ב לדרוש מישראל להסכים להפסקת אש.

במוקד החדשות:

  • הבכיר הישראלי אמר כי פעולת צה"ל בצפון הרצועה מתקדמת מאוד בעוד שהפעולה בחאן יונס שבדרום הרצועה נמצאת בתחילתה. ישראל מעריכה שהנהגת חמאס נמצאת בחאן יונס ומקווה שבשבועות הקרובים תצליח לחסל רבים ממנהיגי ומפקדי הארגון.
  • הנשיא ביידן שוחח ביום חמישי עם ראש הממשלה נתניהו על התקדמות פעולת צה"ל בדרום רצועת עזה ובתכניות להמשך. שיחה דומה התקיימה אמש בין שר ההגנה האמריקני לוייד אוסטין לבין שר הביטחון יואב גלנט.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

מאחורי הקלעים:

  • הבכיר הישראלי ציין כי ארה"ב לא לוחצת על הבלמים ולא מציבה דדליין קשיח לישראל בכל הנוגע לסיום המבצע, אבל כן מבהירה לישראל שהזמן הולך ואוזל.
  • הויכוח בין ישראל לממשל ביידן לגבי לוח הזמנים להמשך המבצע הוא טקטי והפער עומד על חודש, כך אמר הבכיר הישראלי.
  • סגן היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון פיינר אמר ביום חמישי בכנס בוושינגטון כי ארה"ב לא מציבה דדליין קשיח לישראל. "זה העימות שלהם אבל יש לנו השפעה גם אם אנחנו לא שולטים לחלוטין בכל דבר שהם עושים בעזה", אמר פיינר.
  • הבכיר הישראלי אמר כי ארה"ב היתה שמחה אם ישראל תסיים את "הפעולה העצימה" בעזה עד סוף דצמבר בעוד שישראל סבורה שהיא תוכל לסיים את השלב הזה בלחימה רק בסוף ינואר. "המסר האמריקני הוא שהם היו רוצים שנסיים את הלחימה מהר יותר, עם פחות פגיעה באזרחים פלסטינים ועם יותר סיוע הומניטארי לעזה. אנחנו גם היינו רוצים שזה יקרה, אבל האויב לא תמיד מסכים. האמריקנים מבינים את זה ואנחנו עובדים יחד. אנחנו צריכים אותם והם צריכים אותנו", אמר הבכיר הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully