וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מחבלים חוסלו, בהם חלק משדרת הפיקוד: פשיטת אוגדה 98 על חאן יונס | תיעוד

עודכן לאחרונה: 8.12.2023 / 16:41

האוגדה פתחה את הקרב על חאן יונס במהירות והגיעה תוך שעות ללב העיר. מטרת הלחימה: השמדת חטיבת חאן יונס של חמאס. האתגרים בדרך: שלל אמצעי לחימה, פירים, מנהרות ותצפיתניות של חמאס עם מטעני חבלה. מחיר הלחימה כבד: עד כה ספגה האוגדה 80 הרוגים, בהם גם גל איזנקוט

אוגדה 98 נלחמת בח'אן יונס, 8 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

אוגדה 98 בפיקודו של תא"ל דן גולדפוס, פתחה את הקרב על חאן יונס בהתקדמות מהירה לעבר מיקום ריכוז הכוחות של ארבעת גדודי חטיבת חאן יונס של חמאס, תוך כדי שימוש באש. כך למעשה תוך 12 שעות הגיעו כוחות האוגדה ללב העיר חאן יונס, תוך השתלטות על שטחים לשם כיבוש או השמדה.

תחת האוגדה פועלים צוות קרב חטיבתיים: חטיבת השריון 7, חטיבת גבעתי, חטיבת המילואים 4, חטיבת הקומנדו ועוצבת חוד החנית. חשוב לציין, כי ביממה הראשונה ספגה החטיבה מספר רב מאוד של פצועים, שחייב יותר מ-12 פינויים באמצעות מסוקים, ובסיוע יחידת 669. מתחילת הלחימה נהרגו לאוגדה 98 80 חיילים, ביניהם גל איזנקוט ז"ל, בנו של הרמטכ"ל לשעבר, שר וחבר קבינט המלחמה גדי איזנקוט.

אוגדה 98, אוגדת הכוחות המיוחדים של צה״ל, פתחה בהתקפה ונלחמת לראשונה בלב חאן יונס. 6 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
לוחמי אוגדה 98 בקרב בחאן יונס/דובר צה"ל

בניתוח המקדים של חטיבת חאן יונס, המורכבת מארבעה גדודים, ששניים מובהקים מהם פעלו בעשור האחרון נגד יישובי עוטף עזה, הוחלט על פגיעה קשה במרכזי הכובד של החטיבה, תוך כדי יצירת חיץ בין דיר אל בלאח לחאן יונס, כדי למנוע תגבור מחבלים וסיוע באמצעי לחימה. עוד כותר אזור בני סוהילה.

שם המבצע בתוך המלחמה, בתרגום מערבית הוא "פתיחה אמיתית". מסר גם לפתיחת שערי הגיהנום לחמאס, וגם פתיחת אופק חדש עבור האזרחים הפלסטינים. במרחב חאן יונס כמו במרחבים בעיר עזה ובצפון הרצועה נעשה שימוש לצורכי טרור בבתי חולים, גני ילדים, מוסדות חינוך.

בצה"ל, אומרים כי המטרה של אוגדה 98 בשלב זה הן השמדת חטיבת חאן יונס. עד כה חוסלו מג"ד שמונה לו מחליף, ועוד שלושה מפקדי פלוגות. לוחמי האוגדה מתמודדים עם שלל אמצעי לחימה, לרבות נ"ט, שילוב במרחבי לחימה בנויים וחקלאיים וריבוי של מנהרות ופירים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אוגדה 98, אוגדת הכוחות המיוחדים של צה״ל, פתחה בהתקפה ונלחמת לראשונה בלב חאן יונס. 6 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
הכוחות המיוחדים של חטיבה 98 בלב חאן יונס/דובר צה"ל
אוגדה 98, אוגדת הכוחות המיוחדים של צה״ל, פתחה בהתקפה ונלחמת לראשונה בלב חאן יונס. 6 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
הלחימה בחאן יונס/דובר צה"ל

בצה"ל הדגישו כי לוחמי האוגדה נתקלו בעשרות מחבלים שהרימו ידיים והסגירו את עצמם. ההנחיות היו לא לירות במי שמרים ידיים ונכנע. 20 מחבלים, שנלחמו בכוחות צה"ל, ובשלב מסוים יצאו מפירים ומבנים, השליכו את הנשק, נכנעו והועברו לישראל לאחר בידוק וחקירה ראשונית בשטח.

בצה"ל, סיפרו כי החמאס עושה שימוש בנשים במרחב חאן יונס כתצפיתניות, ואף משלח אותן עם מטעני חבלה לעבר הכוחות והן מנסות להתקרב. חטיבת גבעתי לבדה הרגה ביממה האחרונה 64 מחבלים. 120 מחבלים בסך הכול חוסלו על ידי כל כוחות האוגדה ב-24 השעות האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully