וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאחד סביבו את כולם": אלפים ליוו למנוחות את רס"ר במיל' גל איזנקוט בבית העלמין בהרצליה

עודכן לאחרונה: 8.12.2023 / 13:52

פוליטיקאים ובכירי צה"ל הגיעו להלוויתו של איזנקוט בן ה-25, בנו של השר והרמטכ"ל לשעבר שנפל בקרב בצפון רצועת עזה. "מבטיח לך שנמשיך להיות משפחה מלוכדת ומאושרת כדי שההקרבה שלך ושל הנופלים לא היתה לשווא", ספד לו אביו, השר גדי איזנקוט

3635599/ניב אהרונסון

אלפים ליוו היום (שישי) למנוחות את רס"ר במיל' גל מאיר איזנקוט, בנו של השר בקבינט המלחמה והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, בהלוויתו בבית העלמין הצבאי שבהרצליה, לאחר שנפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. איזנקוט בן ה-25, התגייס לשייטת 13 ועבר ליחידה המובחרת מגלן שם שירת כחובש קרבי. במילואים שירת כלוחם חי"ר בגדוד 699, בחטיבת המילואים 551.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה יצחק הרצוג, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה נכחו במקום, לצד פוליטיקאים ובכירים נוספים בצה"ל. עם תום ההספדים, במהלך הטקס, הופיע הזמר שלמה ארצי וביצע לבקשת המשפחה את השיר "ירח".

"גלוש בננו הצעיר, אמא ואני עומדים פה עם קהל רב לחלוק לך כבוד אחרון", ספד בדמעות ובחנק האב גדי איזנקוט לבנו, הצעיר מבין חמישה ילדים. "נולדת לפני 25 שנה, כששירתתי כמחט גולני אמא עודכנה אותי שהיא בדרך לבית חולים מיהרתי מרמת הגולן אך הגעתי באיחור. לפני שלושה חודשים, בטיול משפחתי בפורטוגל, הזכרתי את זה ואתה אמרת לי באחת משיחות הנפש שלנו שהייתי חסר לך הרבה מאוד שנים".

הותר לפרסום: גל איזנקוט, בנו של חבר קבינט המלחמה גדי איזנקוט, נפל בעזה. באדיבות המשפחה
הותר לפרסום: גל איזנקוט, בנו של חבר קבינט המלחמה גדי איזנקוט, נפל בעזה/באדיבות המשפחה
הלוויתו של סמ"ר במיל' גל איזנקוט. 8 בדצמבר 2023. טל שלו
הלוויתו של סמ"ר במיל' גל איזנקוט. 8 בדצמבר 2023/טל שלו

"עניתי לך שאני בטוח שאמא היתה בשבילך כל הזמן והייתי גאה לראות את הקשר העמוק והמיוחד שלך איתה והאחים. כשבגרת, התפעלתי מהרצינות התהומית שלך לצד חוש הומור. מצוינות הייתה אצלך דרך חיים - בלימודים, בצופים, בטריאתלון. קראנו לך כל מאיר על שם אבי. היית מאוד גאה במשפחה אבל רצית תמיד לעמוד בזכות עצמך".

"במשפחה הסתכלנו תמיד בעיניים בורקות על האהבה והקשר המיוחד עם הנכדים שהרמת גבוה גבוה שהתמגנטו אליך בכל מפגש. ב-7 לאוקטובר התעוררנו כולנו לאירוע מטלטל. מיד התחלת לארגו ציוד. בשיחה על המלחמה בעזה אמרת לי שאתה וחברים לפלוגה מרגישים שזו מלחמה צודקת. שחייבים להחזיר את כל החטופים ולהביס את חמאס. אמרת לי את זה גם בין לבין בשיחות".

"אני בטוח שמדינת ישראל תהיה חזקה, מפותחת וצודקת - כמו שתמיד נהגת לבקר על דברים שלא מצאו חן בעיניך על מה שקורה פה. מבטיח לך שנמשיך להיות משפחה מלוכדת ומאושרת כדי שההקרבה שלך ושל הנופלים לא היתה לשווא. מצדיע לך ומתחייב בפניך שנעשה הכל כדי שנהיה ראויים בתרומה להחלטות הנכונות למען מי שהקריב למען חבריך לנשק ולמען העם הישראלי כולו".

הלוויותו של גל איזנקוט, 8 בדצמבר 2023. טל שלו, מערכת וואלה
הלוויותו של גל איזנקוט, 8 בדצמבר 2023/מערכת וואלה, טל שלו
ראש הממשלה בנימין נתניהו בלוויתו של גל איזנקוט, בנו של גדי איזנקוט. לע"מ, אתר רשמי
ראש הממשלה בנימין נתניהו בלוויתו של גל איזנקוט, בנו של גדי איזנקוט/אתר רשמי, לע"מ

"תמיד כשאני מראה תמונות שלנו אין אחד שלא עצר אותי ואמר לי כמה אתה יפה", סיפרה אחותו רותם. "זכינו בך כאח קטן במשך 25 שנים מלאות. כשהתגייסת לא היה ספק שתעשה משהו משמעותי. חיית חיים מלאים בחוויות. צברת המון חברים לאורך הדרך - תראה כמה אנשים באו לפה בשבילך. תודה שהיית דוד לילדים שלנו, שהסתכלו עליך בהערצה כל כך גדולה. תחסר לנו בכל דקה ביום. נעשה הכל כדי להמשיך את דרכך".

גם השר בקבינט המלחמה בני גנץ, יושב ראש מפלגת המחנה הממלכתי ספד לגל: "שאישרנו תוכניות ידענו את המשמעות שלהם. ידענו שהחצים על המפות יכולים להפוך לחצים ללבן של משפחות טובות ויקרות", פנה גנץ לאביו של גל, גדי: "אתה אחי ורעי לנשק שותפי אתה ומשפחתך אתם ההתגלמות של הדוגמה האישית של הבת האינטרס הלאומי מעל כל שיקול אישי".

"מבית כמו שלכם יוצאים גיבורים. רק מי שאוהב את המולדת עלול ליפול למען הבטחת עתידה. רק מי שגדל על אמירתו של בן גוריון שגורה של ידרלא תלוי בכוחה וצדקתה יצא למלחמת הצד שבה אנחנו נמצאים וצעד עם הכוחות הקדמיים. אני אתכם משפחת איזנקוט אני מכיר את החומר ממנו אתם עשויים משפחה עם לב גדול ורוחב ועוצמה של פלדה", אמר גנץ. "אשרי הארץ שאלו בניה גם כמו גל. הוא יישאר תמיד בלבי ופעולתו מורשתנו, יהי זכרו ברוך".

הלוויותו של גל איזנקוט, 8 בדצמבר 2023. טל שלו, מערכת וואלה
הלוויותו של גל איזנקוט, 8 בדצמבר 2023/מערכת וואלה, טל שלו

"ביום זה איבדה מדינת ישראל את אחד מטובי בניה", אמר סא"ל במיל' ערן ברקת, נציג צה"ל בהלוויה ואחיו של שר הכלכלה ניר ברקת. "לפני 6 שנים התגייסת למגל"ן. ביצעת שירות סדיר ומשמעותי למופת בתום שירות הסדיר הצטרפת למילואים. ב-7 באוקטובר הגעת לבסיס, עוד טרם הקריאה למילואים, מתוך הבנה שזה צו השעה, ופעלת ללא הרף אימוני רפואה מתקדמים. בשם לוחמי ומפקדי גדוד 699 וחטיבה 551, שממשיכים את הלחימה בעזה ונבצר מהם להשתתף אישית בהלוויה: היית לוחם מצטיין חבר צוות שאין טוב ממנו. חד וחכם. איש של אנשים שמאחד סביבו את כולם ותמיד מקרין תום לב ואופטימיות".

לאחר מכן, ספד לו חבר ילדותו, נדב: "היית גל שלי. גל שלנו. עם חיוך ענק נשמה אדירה ולב לא מהעולם הזה. לצערי ים כמוות שוטף גם את הגלים שלו מחול החיים. את רוב החיים שלי אני זוכר לדרך גם ברגעים הטובים וגם ברגעים הרעים. זוכר את הציר בדלת שרצית שאתקן? אז תיקנתי את זה אחי. בתמונה שלך שיש לי אותך בראש זה אותך מחייך כרגיל. תודה שאתה מנחם אותי אנחנו ניפגש אחי אני בטוח".

"מהרגע שזה קרה, לא הפסקתי לחשוב על כל הדברים שעברנו יחד", סיפר חבר נוסף של גל, גיא לשם. "אני רוצה להגיד תודה. תודה על ספונטניות בלי גבולות, על שיחות הנפש שחלקנו שיכולתי להיות הכי אני לידך. תודה שנתת לי השראה לפרוץ גבולות אישיים. אתה לא כמו אח שלי, אתה אח שלי ואתגעגע אליך כל יום בחיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully