וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותו של מידן בן ה-16: "הצוות היה מודע לכך שהוא לא מקיים את הנהלים"

עודכן לאחרונה: 7.12.2023 / 18:34

במסמך שהגיע לידי וואלה!, הוועדה לבדיקת נסיבות מותו של הנער שריאותיו קרסו לאחר עישון סיגריה אלקטרונית משבחת את ביה"ח שניידר, אך קובעת כי הצוות לא העריך נכון את מצבו והפסיכיאטרית שפגשה אותו "נתנה ייעוץ לא-מועיל". משפחתו: "התנהלות אחרת הייתה מונעת את מותו"

פרופסור עובדי דגן, מנהל יחידת טיפול נמרץ לב במרכז שניידר לרפואת ילדים, על מידן קלר שמת לאחר שהשתמש בסיגריה אלקטרונית, 15 באפריל 2023/דוברות בית החולים שניידר

שבעה חודשים לאחר פטירתו של מידן קלר, שאושפז בבית החולים לילדים שניידר בשל קריסת ריאותיו לאחר עישון סיגריה אלקטרונית ומת כשנותק ממכשיר ה-ECMO, הגיע לידי וואלה! הדוח הפורט של ועדת הבדיקה שהוקמה על ידי בית החולים ומשרד הבריאות, שסיימה את עבודתה. מהדוח עולה כי למרות שהתנהלות המחלקה כולה, ממנהל המחלקה ועד האחיות, הייתה לא טובה - הוועדה לא מצאה אף איש צוות כאשם או אחראי למחדל הקשה: "הצוות היה מודע לכך שהוא לא מקיים את הנהלים הקבועים".

מהדוח עולה כי מספר אנשי צוות סיעודי התריעו כי מידן נמצא ב"חוסר שקט", אולם הצוות כולו לא העריך נכון את מצבו הנפשי ולא התייחסו אליו בכובד ראש. חברי הוועדה מצאו כי האחיות קיבלו החלטות על דעת עצמן, בין אם לקשור או לשחרר את ידיו של מידן, ולא תמיד העבירו את המידע לצוות הרפואי. כך היה גם ביום מותו.

ערב המוות הטראגי, מתמחה בפסיכיאטריה ראתה את מידן והעריכה את מצבו הנפשי, אולם הדוח מדגיש כי היא "לא עיינה בתיק הרפואי ולכן נתנה ייעוץ חלקי ולא מועיל". כמו כן מנהל המחלקה, פרופסור עובדי דגן, לא העביר למתמחה מידע מלא על החומרים שנמצאו בסיגריה האלקטרונית, שעלולים לגרום להידרדרות במצבו הנפשי.

מידן קלר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מידן קלר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לאחר האירוע הקשה, בית החולים טען כי מידן ניתק את עצמו מהמכשירים ורמז כי זה היה ניסיון אובדני. הדוח קבע באופן חד משמעי כי "מידן ניתק עצמו באופן לא מודע ולא התכוון לפגוע בעצמו".

הוועדה שיבחה את המחלקה על טיפול איכותי בילדים כמחלקה הגדולה בארץ לטיפולי ECMO בקטינים. הדוח הצביע על כך שאין שלמעשה מחלקה אחרת שמטפלת בבני נוער, וסביר להניח צריך להיערך לטיפול מיוחד במתבגרים המחוברים למכונת לב-ריאה. "הצוות מסור, מיומן ומטפל במצבי קיצון ברפואת ילדים", נכתב. חברי הוועדה קבעו כי הקיבוע של הצינורות היה טוב מאוד: "המחלקה מובילה את נושא ה- ECMO בילדים. היא מוקד של חדשנות ומסירות".

מידן בן ה-16 הגיע לשניידר לאחר שאושפז בבית החולים קפלן, בעקבות קריסה של ריאותיו. בבית החולים הוחלט כי יש לחברו למכונת ECMO במצב ערות. לאחר ארבעה ימים, מידן הסיר את הצינורות בכוח, וכך מצא את מותו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בית החולים שניידר לרפואת ילדים. פתח תקווה, מאי 2015. ראובן קסטרו
בית החולים שניידר לרפואת ילדים. פתח תקווה, מאי 2015/ראובן קסטרו

משפחתו של מידן קלר העבירה תגובה באמצעות עו"ד יאיר סקלסקי, בה כינתה את קביעות הוועדה "מטרידות מאוד". "ברור מקביעות הועדה שהתנהלות אחרת הייתה מונעת את מותו", מסרו.

בית החולים שניידר מסר בתגובה: "קיבלנו את דוח ועדת הבדיקה בעניינו של מידן קלר ואנו לומדים אותו לעומקו ומיישמים את המלצותיו. היחידה לטיפול נמרץ לב במרכז שניידר לרפואת ילדים מובילה את תחום ה- ECMO בילדים בישראל, ובמשך למעלה משני עשורים מטפלת באמצעות טכנולוגיה ייחודית זו במאות ילדים הנמצאים במצבים הנדירים והמורכבים ביותר. אנו שבים ומשתתפים בצערה של המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully