וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב אמרה לישראל להימנע מתקיפת החות'ים מחשש להתרחבות הסכסוך

עודכן לאחרונה: 7.12.2023 / 14:21

בוול סטריט ג'ורנל דווח כי וושינגטון מעדיפה להגיב בעצמה על ההתקפות של המורדים הפרו-איראנים מתימן, בניסיון למנוע את התרחבות המלחמה. המחלוקת בנושא, לפי הדיווח, מצטרפת גם לאי-ההסכמות בנוגע להמשך הלחימה בעזה וליום שאחריה

תיעוד שפרסמו החות'ים מההשתלטות ספינת גלקסי לידר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ארצות הברית וישראל חלוקות לגבי אופן התגובה להתקפות של המורדים החות'ים בתימן, המשגרים טילים ומל"טים לעבר ישראל ואל ספינות בים האדום בשבועות האחרונים - כך דווח היום (חמישי) בוול סטריט ג'ורנל, מפי גורמי ממשל אמריקני ואחרים. לדבריהם, וושינגטון אמרה לירושלים להשאיר לה את התגובה הצבאית נגד החות'ים, הנתמכים על ידי איראן, מחשש שתגובה שלה תרחיב את המלחמה.

לפי דיווח שפורסם השבוע ב"פוליטיקו", גורמים בממשלו של הנשיא ג'ו ביידן מתוסכלים מהמדיניות שלו כלפי החות'ים, השולטים על צפון תימן. עם זאת, אתמול דווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי ערב הסעודית, שמנהלת שיחות על סיום המלחמה בתימן עם החות'ים, דווקא מרוצה מהתגובה האמריקנית עד כה. ריאד חוששת מחידוש הלחימה שישפיע גם עליה, בעודה מנסה להתרכז בחיזוק כלכלתה והשגת יציבות אזורית.

אתמול יירטה ספינת קרב אמריקנית בים האדום מל"ט ששוגר על ידי החות'ים, בפעם השישית מאז שהחלו המורדים לתקוף ספינות העוברות באזור. במקביל, מערכת "חץ" יירטה טיל קרקע-קרקע שעשה את דרכו לשטח ישראל והפעיל אזעקה באילת.

החות'ים קיבלו אחריות ואמרו כי הם שיגרו "כמה טילים בליסטיים לעבר יעדים צבאיים באילת". המורדים, שהם חלק מציר "ההתנגדות" בהובלת איראן, מבטיחים להמשיך ולתקוף את ישראל עד לעצירת "התוקפנות" בעזה.

חמושים צופים על ספינת "גלקסי לידר" שעליה השתלטו החות'ים לחופי תימן, 5 בדצמבר 2023. רויטרס
חמושים צופים על ספינת "גלקסי לידר" שעליה השתלטו החות'ים לחופי תימן, 5 בדצמבר 2023/רויטרס

המחלוקת בנוגע לאופן התגובה אל מול האיום המתגבר של החות'ים הוזכר בכתבה בוול סטריט ג'ורנל יחד עם אי-ההסכמות בין הממשל האמריקני לממשלה לגבי המשך הלחימה ברצועת עזה והיום שאחריה. בעוד שבממשל ביידן סבורים שעל המלחמה בחמאס להסתיים בתוך שבועות ולא בתוך חודשים, בכירים בישראל לא התחייבו על כך. עם זאת, הם הביעו את רצונם לשוב לשגרה, בעיקר בשל החשש מהנזק הכלכלי ממלחמה מתמשכת.

"כולנו מכירים בכך שככל שהמלחמה תימשך, כך יהיה קשה יותר לכולם", צוטט גורם אמריקני. בנוסף לכך, בממשל ביידן סבורים כי המטרה המוצהרת של ישראל ושל ראש הממשלה בנימין נתניהו "להשמיד" את חמאס אינה ריאלית, ובמקום זאת הם מתמקדים בהפלתו מהשלטון בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully