וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ברקת ממשיך לאיים: "לא אתמוך בתקציב ללא 250 מיליון שקל לעסקים ולפריפריה"

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 12:25

שר הכלכלה פנה לרה"מ ושר האוצר בוועדת הכלכלה ואמר, "אתם מבינים את החשיבות והאחריות של לדאוג לעסקים שלא יקרסו ולדאוג למילואימניקים". לפיד: "מעל התקציב מתנוסס דגל שחור, קורא לחברי הכנסת של הקואליציה: מה עובר עליכם?"

בווידאו: השר בני גנץ מביר שלא יתפטר בגלל התקציב אך מותח ביקורת על שותפיו לממשלה/צילום: לע"מ

שר הכלכלה ניר ברקת ממשיך לאיים שלא יתמוך בתקציב המדינה. בוועדת הכלכלה פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', "אתם מבינים את החשיבות והאחריות של לדאוג לעסקים שלא יקרסו ולדאוג למילואמניקים. אני לא אתמוך בתקציב אם לא נקבל לפחות 250 מיליון שקלים לעסקים ולפריפריה", אמר.

ברקת המשיך, "האוצר לא מחזיר לנו טלפונים, הוא מנותק מהתהליכים. לא זוכר שהם ירדו איתנו לשטח ושאלו איך אפשר לעזור. אם העסקים יקרסו חמאס ינצח".

ברקת הוא השר הראשון בליכוד שהביע התנגדות לתקציב, שמצטרף לחמשת שרי המחנה הממלכתי שצפויים להתנגד לו גם כן. אף על פי כן, בקואליציה מעריכים כי הרוב לאישורו בממשלה מובטח.

בנימין נתניהו,ניר ברקת, הצבעה במליאת הכנסת, 22 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו וברקת/פלאש 90, יונתן זינדל

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הביע את התנגדותו לתקציב בכנס שערך בכנסת תחת השם "המחדל הכלכלי-תקציב 23/24". "מעל התקציב הזה מתנוסס דגל שחור", אמר לפיד. "זה לא תקציב, זו פקודה בלתי חוקית בעליל לחברי הכנסת לגנוב את כספי הציבור בזמן מלחמה כדי לעשות פוליטיקה. אני קורא מפה לחברי הכנסת של הקואליציה: מה עובר עליכם? איך אתם נותנים לזה לקרות? איך אתם עושים את זה לחיילים ולמפקדים שלנו? למשפחות? לאנשי המילואים? איך אתם עושים את זה לעם ישראל? אני קורא מפה לכל חברי הכנסת מהקואליציה שעוד נותר בהם מצפון ואחריות לאומית להצביע נגד התקציב המחפיר הזה. לעצור את הבושה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
יאיר לפיד, מירב כהן, כנס חירום בנושא המחדל התקציבי 2023-2024, 6 בדצמבר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
לפיד בכנס "המחדל התקציבי", היום/פלאש 90, יונתן זינדל

במסיבת העיתונאים שקיימו אמש רה"מ נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ, האחרון פנה לראש הממשלה בבקשה לשנות את התקציב. "אזרחי ישראל נפגעו כמעט כולם מהאתגרים שמציבה המלחמה גם בהיבט הכלכלי, במיוחד המפונים מבתיהם והמילואמניקים. הם מסתכלים עלינו בציפייה. עוד לא מאוחר לעצור את התוספות התקציביות שאינן נוגעות ללחימה ולמעטפת שלה, ולהעביר אותם כמו את יתר המשאבים הפנויים לצורכי המלחמה. בימים כאלו וברגעים כאלו נבחנת מנהיגות, ועלינו לגלות אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully