וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד לראשות עיריית טבריה שלוחם בעזה: "שר הפנים העמיד אותי בפני דילמה בלתי-אפשרית"

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 12:38

אביב יצחק בן ה-28 משרת במילואים כסמג"ד בחטיבת גבעתי - ולפי החלטת השר משה ארבל, הוא ישוחרר מהשירות לטובת הבחירות. "אל תיתן לי לבחור בין העיר לבין החיילים שלי", כתב במכתב מעזה, "אל תיתן לנו לעסוק כעת בבחירות. לא זה הזמן ולא זה המקום"

בווידאו: צוות הקרב של גבעתי פשט על מפקדה של ארגון הטרור חמאס בתוך שכונת היוקרה בה מתגוררים בכירי הארגון. 22.11.23/דובר צהל.

מועמד לראשות עיריית טבריה לוחם בעזה במילואים - וקורא לשר הפנים ח"כ משה ארבל לדחות את מועד הבחירות עד תום המלחמה. "בהחלטתך על קיום הבחירות תחת אש העמדת אותי בפני דילמה מוסרית כמעט בלתי אפשרית", כתב המועמד, אביב יצחק בן ה-28, שמשרת במילואים כסמג"ד בחטיבת גבעתי. "אני קרוע בין הלוחמים שלי שברגעים אלה נלחמים בעוז ובגבורה, לבין שליחות חיי, הבית שלי, העיר טבריה ותושביה היקרים שלמענם שיניתי את כל מסלול חיי".

במכתב שכתב לשר ארבל מעזה, אביב יצחק סיפר כי ב-7 באוקטובר הוא התנדב לשירות מילואים, הותיר אחריו אישה ותינוקת. "המשימה החשובה ביותר של מדינת ישראל בעת הזו היא - ניצחון במלחמה", קרא. כחלק מהחלטת שר הפנים, המתמודדים בבחירות ישוחררו משירות מילואים. "אל תיתן לי לבחור בין העיר לבין החיילים שלי", כתב לו יצחק. "אל תיתן לנו, אלפי תושבים, המבקשים להתמקד בניצחון על האויב המשותף, לעסוק כעת בבחירות. לא זה הזמן ולא זה המקום".

אביב יצחק, מתמודד על ראשות עיריית טבריה, משרת במילואים כסמג"ד בחטיבת גבעתי. באדיבות המצולמים
אביב יצחק, מתמודד על ראשות עיריית טבריה, משרת במילואים כסמג"ד בחטיבת גבעתי/באדיבות המצולמים

בד בבד, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פנה למשה ארבל וביקש ממנו לדחות את הבחירות עד לאחר סיום המלחמה. "62% מבעלי התפקידים המתמודדים לבחירות המוניצפליות ברשימות 'הציונות הדתית' ב-66 רשויות, מגויסים למילואים", ציין, "אי אפשר לקיים בחירות במציאות כזו".

יוסי חביליו, שמתמודד לראשות העיר ירושלים, הודיע על כוונתו לעתור לבג"ץ על מועד הבחירות המקומיות. "אסור לחזור ל-7 באוקטובר, אסור לנטוש את משרתי המילואים", קרא.

הבחירות לרשויות המקומיות נקבעו ל-30 בינואר, זאת לאחר שהיו אמורות להתקיים ב-31 באוקטובר אך נדחו בשל המלחמה. ראשי הערים יישארו בתפקידם עד אז ולא יוכלו להצטרף מועמדים או רשימות חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully