וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים לבנונים נפגעו בתקיפה ישראלית, צה"ל התנצל: "האירוע מתוחקר"

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 8:15

בתקרית ראשונה מסוגה מאז פרוץ הלחימה עם חיזבאללה, נהרג חייל לבנוני ושלושה נוספים נפצעו בהתקפה בסמוך לכפר בדרום לבנון. בצה"ל אמרו כי הם לא היו המטרה: "זוהה איום ממתחם שיגור ותצפית של חיזבאללה"

תיעוד צה"ל תוקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, 5 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

צבא לבנון אמר כי חייל אחד נהרג ושלושה נוספים נפצעו בתקיפה ישראלית בדרום המדינה, סמוך לגבול, בתקרית ראשונה מסוגה מאז פרוץ הלחימה בצפון. צה"ל הביע הלילה (רביעי) צער וציין כי המטרה הייתה יעד של חיזבאללה, ולא צבא לבנון שאינו מעורב בלחימה.

"מוקדם יותר היום, לוחמי צה"ל פעלו לנטרול איום ממשי שזוהה משטח לבנון. האיום זוהה ממתחם שיגור ותצפית של ארגון הטרור חיזבאללה סמוך לאל-עוואדי שבגבול לבנון", נמסר בהודעת צה"ל. "התקבל דיווח על כך שמספר חיילים מצבא לבנון נפגעו במהלך התקיפה. כוחות צבא לבנון לא היו יעד התקיפה. צה"ל מצר על האירוע, האירוע מתוחקר".

כוח שמירת השלום של האו"ם בדרום לבנון, יוניפי"ל, מסר בהצהרה כי "זאת הפעם הראשונה שבה חיים מצבא לבנון נהרג במהלך התקופה הקריטית הזו. הכוחות המזויינים של לבנון אינם מעורבים בסכסוך עם ישראל".

חיילי צה"ל סמוך לגבול לבנון, 22 באוקטובר 2023. דוד כהן, פלאש 90
כוחות צה"ל בגבול הצפון/פלאש 90, דוד כהן

יוניפי"ל היה אמור למנוע מחיזבאללה להתפרס בסמוך לגבול בעקבות החלטת 1701 שהתקבלה עם תום מלחמת לבנון השנייה ב-2006. עם זאת, אנשי ארגון הטרור השיעי שבו אליו בהדרגה, והקימו בסמוך לגבול מוצבים ועמדות תצפית. תושבי הצפון, שעשרות אלפים מהם עזבו את בתיהם עם פרוץ הלחימה, דורשים את הרחקת כוחות חיזבאללה אל מעבר לנהר הליטאני.

"בימים האחרונים אנחנו רואים התגברות מהירה ומדאיגה באלימות. אנחנו ממשיכים לקרוא לאלו המעורבים בחילופי האש לאורך הקו הכחול לסיים את מעגל האלימות, שעלול להוביל לתוצאות הרסניות לאנשים משני צדי הקו הכחול", נמסר בהודעת יוניפי"ל. הקו הכחול הוא הגבול בין לבנון לישראל, שמעבר לו נסוגו כוחות צה"ל עם היציאה מרצועת הביטחון בדרום לבנון בשנת 2000.

הלחימה בצפון בין חיזבאללה לכוחות צה"ל התחדשה עם קריסת ההפוגה ההומניטרית ברצועת עזה בסוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully