וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אב המשפחה נרצח, והתגלו חובות. יש מצבים מורכבים": עורכי הדין שמסייעים למשפחות הנפגעים

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 16:44

יותר מ-6,000 פניות התקבלו עד כה במוקד הטלפוני של משרד המשפטים, שנפתח בשל השאלות הרבות שהתעוררו במהלך המלחמה. "מפונים שנמצאים במלונות מפוטרים מעבודתם, המפונים ששוכרים דירה באזור המלחמה לא יודעים אם לשלם שכירות", מספרים העובדים במוקד

בווידאו: פגישת משפחות החטופים עם הקבינט מדיני בטחוני. הרצליה. 05.12.23/ניב אהרונסון

מלחמת "חרבות ברזל" הביאה עמה גם סוגיות משפטיות לא קלות, שזקוקות לפיתרון ומענה מהיר. במוקד הטלפוני של משרד המשפטים בנתיבות, שנפתח בשיתוף עם העירייה, התקבלו יותר מ-6,000 פניות להכוונה משפטית, וכ-700 פניות לטובת סיוע משפטי למשפחות שיקיריהן נרצחו, נפלו או נחטפו. כך נראה המוקד המשפטי במבט מבפנים.

ברכה מנתיבות היא אחת מהפונות שהגיעו למרכז של משרד המשפטים, בבקשה לסיוע כספי. "פינינו את עצמנו לאזור הערבה, היינו כמעט חודשיים שם וחזרנו לא מזמן הביתה", סיפרה. "יש לנו ילדה בת 23 עם צרכים מיוחדים, שהיא בהוסטל בשער מנשה שלא פונה. כרגע הילדה איתנו בבית, היא פיתחה טראומה ופחדים מהאזעקות והטילים, זה לא נורמלי. זה סרט מבהיל, אנחנו לא ישנים לילות. כשלא הייתי בבית שילמתי גם שכירות על הדירה פה וגם על שכר הדירה שהייתי בערבה". לבקשתה, וואלה! הגישה בשמה פנייה גם למשרד השיכון. "אני זכאית לדיור ציבורי ואני ממתינה לתשובה ממשרד השיכון, אני גרה בבית בלי ממ"ד עם סדקים בקירות, כל רקטה מרעידה את הבית".

לפתע נכנס למוקד בצעקות אדם נסער. הוא יצא מהמשרדים, נכנס שוב, ביקש סליחה והסביר, "המצב קשה".

מוקד הסיוע משרד המשפטים נתיבות, 6 בדצמבר 2023. ללא,
למעלה מ-6,000 פניות מתחילת המלחמה. מוקד השטח בנתיבות/ללא

עדי פלד מהמוקד להכוונה משפטית של משרד המשפטים הסבירה כי המוקדנים נותנים מענה ראשוני לפונים, מסבירים למי הם צריכים לפנות ומה הם צריכים לעשות. "פונים אלינו בנושאי פגיעות רכוש שנגרמו מהרקטות או מהירי; בנושאים של דיני עבודה - 29% מהפניות שמגיעות אלינו". היא סיפרה כי בחלק מהמקרים מפונים שנמצאים במלונות ולא יכולים להגיע למקום עבודתם, מקבלים לפתע שימוע לפני פיטורים. "אנחנו מדריכים אותם מה לעשות במצב כזה", אמרה.

פלד ציינה כי נושא בוער נוסף במוקד הוא שכירויות, "כמעט 15% מהפניות אלינו נוגעות לשאלות האלה. המפונים ששוכרים דירה באזורי המלחמה - מה הם צריכים לעשות? לשלם שכירות, לא לשלם? זאת שאלה משפטית לא פתורה", הסבירה.

לאחר מבט חטוף בוואטסאפ של המוקד, הכריזה פלד: "גם ביטולי טיסות זה נושא חם. מי שבוטלה לו הטיסה ע"י החברה זכאי לקבל החזר כספי ופיצוי", הזכירה. "הרבה מהחברות הזרות לא מחזירות כסף. חשוב לדעת שההחלטה האם לקבל החזר כספי או כרטיס חלופי נתונה להחלטת הצרכן ולא להחלטת חברת התעופה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עדי פלד, 6 בדצמבר 2023. ללא,
נותנים מענה ראשוני ומסבירים לפונים למי הם צריכים לפנות. עדי פלד, מהמוקד להכוונה משפטית/ללא

עו"ד יעל קסטן רבסקי, ממונה על תחום הביטוח הלאומי ומרכזת את הירידה לשטח של הסיוע המשפט, ציינה כי בין היתר הם מייצגים משפחות נרצחים וחטופים. "הרבה מהדברים שאנחנו עוסקים בהם הם סיוע לבנקים ולביטוח לאומי וגם הוצאה לפועל, חובות, ומינוי אפוטרופוס. אנחנו ממפים ומבינים מה המשפחות והפונים צריכים", הוסיפה.

עורכת הדין הודתה כי מדובר בתיקים קשים. "כשמגיעים לפה אני שומעת את הקושי של כל אחד, ואנחנו יודעים להתאים להם עו"ד שילווה אותם", אמרה.

היא מוסיפה לספר, "באחד המקרים אב המשפחה נרצח, ואז התגלו חובות שהמשפחה לא הכירה. אנו ממנים עו"ד שמתמנה בהוצאה לפועל. כמו שראית אלו מקרים מסובכים, אנחנו לא עוזבים את המשפחה גם אחרי מיצוי זכויות, אנחנו מייצגים אותם בבתי משפט ונשארים ללוות אותם".

מלבד המוקד הטלפוני, עורכי דין המשמשים כנציגים מטעם הסיוע המשפטי של משרד המשפטים נמצאים בעשרות מלונות ויישובים ברחבי הארץ, ומעניקים סיוע משפטי ממשי לנזקקים לכך. במסגרת מוקד החירום של רשם הירושה במשרד המשפטים, הוגשו עד כה כ-750 בקשות לצווי ירושה וצווי קיום צוואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully