וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מתחילה לבטל ויזות למתנחלים שהוכנסו לרשימה השחורה

עודכן לאחרונה: 5.12.2023 / 21:23

זו הפעם הראשונה בה מוטלות סנקציות מהסוג הזה על מתנחלים מאז ממשל קלינטון. שר החוץ האמריקני בלינקן הסביר כי ישראל צריכה לפעול כדי להעמיד לדין מתנחלים שתוקפים פלסטינים בגדה המערבית, והוסיף: "קרובי משפחה ישירים של אותם אנשים עלולים להיות נתונים לאותן מגבלות"

בווידאו: קבלת הפנים של רה"מ נתניהו ונשיא המדינה הרצוג לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן והצהרות במהלך הפגישה 18.10.23/לע"מ, יותם רונן

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן הודיע היום (שלישי) כי ארצות הברית החליטה להטיל סנקציות על כמה עשרות מתנחלים ישראלים שהיו מעורבים בהתקפות על פלסטינים בגדה המערבית וכתוצאה מכך לא יוכלו להכנס עוד לארצות הברית.

מה הם אומרים

  • בלינקן אמר כי ארה"ב החליטה על מדיניות חדשה של הטלת מגבלות על מתן ויזה לארה"ב לאנשים שהממשל סבור שהיו או הינם מעורבים בחתירה תחת הביטחון והיציבות בגדה המערבית ומבצעים פעולות אלימות או כאלה שפוגעות באזרחים. "קרובי משפחה ישירים של אותם אנשים עלולים להיות נתונים לאותן מגבלות", אמר שר החוץ בלינקן.
  • "הבהרנו לממשלת ישראל שהיא צריכה לעשות יותר כדי להעמיד לדין מתנחלים קיצוניים שמבצעים התקפות אלימות נגד פלסטינים בגדה המערבית. ההתקפות האלה בלתי מקובלות. במהלך ביקורי בישראל בשבוע שעבר הבהרתי כי ארה"ב תבצע צעדים משלה בנושא", הוסיף בלינקן.
  • "נמשיך לעבוד מול ההנהגה הישראלית כדי להבהיר כי ישראל חייבת לבצע צעדים נוספים כדי להגן על אזרחים פלסטינים מהתקפות מצד קיצונים. נעבוד גם מול הרשות הפלסטינית ונדגיש כי עליה לעשות יותר כדי למנוע התקפות של פלסטינים נגד ישראלים", אמר בלינקן.
  • דובר משרד החוץ האמריקני ציין כי כל ישראלי שנכנס לרשימה השחורה כתוצאה מהסנקציות החדשות ומחזיק בוויזה לארה"ב יקבל הודעה שהוויזה שלו בוטלה. לדבריו, כל ישראלי שאין לו ויזה לארה"ב ונמצא ברשימה השחורה וירצה לטוס לארה"ב יקבל דחיה כאשר ינסה לבצע את הרישום הנחוץ באתר של ממשלת ארה"ב באינטרנט בהתאם לנוהלי תכנית הפטור מוויזה. אם אותו ישראלי יגיע לשגרירות ארה"ב ויבקש ויזה בקשתו תידחה.

למה זה חשוב

  • המהלך האמריקני מראה עד כמה הממשל האמריקני מודאג מהעלייה במספר ההתקפות מצד מתנחלים נגד פלסטינים בגדה המערבית וסבור שממשלת ישראל אינה עושה מספיק כדי למנוע התקפות אלימות כאלה.
  • ממשל ביידן לא צפוי לפרסם את שמותיהם של המתנחלים שהוכנסו לרשימה השחורה של מניעת כניסה לארצות הברית, בין השאר כדי להגביר את ההרתעה אצל גורמים שמעורבים בהתקפות מהסוג הזה.
  • זו הפעם הראשונה בה מוטלות סנקציות מהסוג הזה על מתנחלים מאז ממשל קלינטון באמצע שנות ה-90'. בלינקן עידכן את נתניהו על המהלך הצפוי בפגישתם בישראל בשבוע שעבר. בכירים אמריקנים אמרו כי הוחלט כעת על המהלך כיוון שממשלת ישראל לא עושה מספיק כדי למנוע התקפות על פלסטינים.
  • משרד החוץ האמריקני סירב להגיב.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בטקס לזכרה של הגברת הראשונה רוזלין קרטר בכנסייה באטלנטה, 28 בנובמבר 2023. רויטרס
ביידן/רויטרס

במוקד החדשות

  • ממשל ביידן הביע דאגה בפני ישראל בשיחות סגורות ובפומבי מהעלייה באלימות מצד מתנחלים נגד פלסטינים בגדה המערבית. בנושא עלה בשיחות רבות בין הצדדים בשלוש השנים האחרונות.
  • אלא שמאז מתקפת הטרור של 7 באוקטובר חלה עלייה נוספת במספר ההתקפות מצד מתנחלים נגד פלסטינים בגדה המערבית.
  • במאמר שפרסם בוושינגטון פוסט לפני שבועיים כתב הנשיא ביידן כי ארצות הברית מוכנה להטיל איסור כניסה לשטחה על מתנחלים קיצונים שמעורבים בהתקפות נגד פלסטינים.

מאחורי הקלעים

  • יום לפני פרסום המאמר שלח ביידן הנחיה בכתב למשרד החוץ, משרד האוצר וכמה משרדי ממשלה נוספים ובה ביקש מהם להגיש לו הצעות לסנקציות שניתן להטיל על אנשים וגופים שמעורבים במישרין או בעקיפין בפעולות שפוגעות בביטחון וביציבות בגדה המערבית או בפעולות שנועדו לאיים על אזרחים בגדה המערבית או להכשיל ולמנוע מאמצים לקדם את פתרון שתי המדינות.
  • בכירים אמריקנים אמרו כי הממשל החליט להטיל סנקציות על מתנחלים כיוון שהגיע למסקנה שהממשלה הנוכחית בישראל אינה פועלת ברצינות מספקת כדי לעצור או למנוע התקפות נגד פלסטינים בגדה המערבית.
  • שגריר ישראל בארצות הברית מייק הרצוג מסר למשרד החוץ האמריקני ולבית הלבן בשבוע שעבר מסמך מפורט על התקפות מצד מתנחלים נגד פלסטינים בגדה המערבית והצעדים בהם נוקטת ישראל כדי למנוע אותן.
  • במסמך נטען כי מספר ההתקפות נגד פלסטינים ירד בשבועות האחרונים, אך בכירים אמריקנים אמרו לשגריר הישראלי כי מספר ההתקפות עדיין גבוה יותר מזה שהיה לפני 7 באוקטובר.
  • בכירים אמריקנים אמרו כי שר החוץ האמריקני טוני בלינקן העלה את הנושא בביקורו בישראל בשבוע שעבר ואמר לראש הממשלה נתניהו כי הממשל עומד להטיל סנקציות על מתנחלים בימים הקרובים.

ראש מועצת יש"ע שלמה נאמן אמר היום בתגובה לדברים: "בשם ה"איזון הקדוש", המעצמה החזקה בעולם מחליטה היום להטיל סנקציות על קומץ של עשרות בודדות של אנשים. בעוד מדינת ישראל מצויה בעיצומה של מלחמה על הבית, ארצות הברית מנסה לשים בכף הנגדית של המאזניים כמה מקרים בודדים של פושעים שלקחו את החוק לידיים. העומדים העמדות הבידוק בכניסה לארצות הברית יעצרו במקסימום עשרה אנשים, ואז האמת תצא לאור וכל העולם יבין שלא הייתה ולא קיימת תופעה כזו של "אלימות מתנחלים"".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully