וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היממה האחרונה בעזה: "המשמעותית ביותר מתחילת התמרון הקרקעי"

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 7:40

צה"ל העמיק הלילה את התמרון ברצועה, וחדר ללב חאן יונס. על פי ההערכות, מאז תחילת המבצע חוסלו כ-6,000 מחבלים של חמאס. בצה"ל הדגישו כי המהלכים הבאים של המלחמה לא יהיו דומים לתמרון הקרקעי בשלביו הראשונים וישולבו בהם שיטות וטכניקות חדשות

תיעוד מפעילות הכוחות במרחב ג'באליה וש'געייה/דובר צה"ל

בצה"ל מגדירים את היממה ברצועת עזה כ"הכי משמעותית מאז החל התמרון הקרקעי". הלילה העמיק צה"ל את התמרון לצפון העיר עזה, בית חאנון, מרחב ג'בליה, שג'עאיה, ולב העיר חאן יונס. בצה"ל משבחים את התמרון של הצה"ל ללב חאן יונס, שהעלה את כמות המחבלים המחוסלים.

בחאן יונס קיימים בעיקר מבנים נמוכים, בשונה מהמגדלים של העיר עזה. מדובר בבנייה צפופה יותר, מערכי תת-קרקע, סמלי שלטון, ושטחים חלקאיים שכוללים מטעים, חממות ופרדסים. לצד ההחלטה על תמרון במקום, הוגדר אזור בטוח אליו נדרשים האזרחים הפלסטינים להתפנות ושם כבר החל האו"ם לבנות אוהלים, ולהציב את בתי החולים שדה.

כוחות צה"ל בדרכו לרצועת עזה. 4 בדצמבר 2023. אבי רוקח
כוחות צה"ל בדרכו לרצועת עזה. 4 בדצמבר 2023/אבי רוקח

לפי הערכות בצה"ל ללא התמרון הקרקעי לא היה מתאפשר משא ומתן על החטופים. בצה"ל סרבו להתייחס לשאלות על הפיצוץ במו"מ אך גורמים בצבא מעריכים כי מה שיאפשר את החזרה למו"מ על חטופים זה רק התמרון והיקף גדול של מחבלים מחוסלים.

לפי הערכות בצה"ל יש 6,000 מחבלים מחוסלים מתוך 20 אלף אוחזי נשק בחמאס. מדובר בפגיעה קשה באמצעי הפיקוד והשליטה בצפון ובמרכז רצועת עזה. במקביל מתנהל מאמץ של שב"כ ואמ"ן לאתר בכירים בחמאס. חשוב לציין כי הפלסטינים טוענים כי יש 15 אלף הרוגים ו-42 אלף פצועים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
בווידאו: תיעוד מעיני התותחן בלחימת חטיבות האש של חיל התותחנים ברצועת עזה/דובר צה"ל

לפי גורמים בצבא הפסקת האש נוצלה כדי להפיק לקחים מהלחימה בשלביה הראשונים, למנוע אירועי ירי דו צדדי, להגביר את שיתוף הפעולה בין כוחות האוויר והקרקע ולמצות טוב יותר את המודיעין. בצבא מדגישים כי ללא התמרון הקרקעי לא היתה עסקת שבויים והנעדרים.

בצה"ל דחו את הביקורת שהתמרון התעכב עם תום הפסקת האש, ביום שישי ב-07:00, והבהירו כי כוחות חמאס נערכו במארבים במהלך ההפוגה. עם זאת, לדבריהם, המודיעין חשף את מיקומיהם - וצה"ל החל בהתקפה אווירית והשמיד את החוליות, תוך המשך התמרון הקרקעי.

תמונות מהלחימה של כוחות צה״ל ברצועת עזה. 4 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועה/דובר צה"ל

בצה"ל הגדירו את השימוש במכשור המיוחד להצפת מנהרות באמצעות מי ים כמאוד אפקטיבי. בחלק מהמקרים פעילי חמאס יצאו מהפירים בגלל המים - וחוסלו כשנתקלו בכוחות צה"ל ואילו במקרים אחרים, נקברו חיים.

לפי גורמים בצבא הפסקת האש נוצלה כדי להפיק לקחים מהלחימה בשלביה הראשונים, למנוע אירועי ירי דו צדדי, להגביר את שיתוף הפעולה בין כוחות האוויר והקרקע ולמצות טוב יותר את המודיעין. בצבא מדגישים כי ללא התמרון הקרקעי לא היתה עסקת שבויים והנעדרים. במקביל, נערכות פעולות מיוחדות על ידי כוחות מיוחדים משייטת 13 ושלדג, להשבת גופות וחטופים חיים, כולל בימים האחרונים.

בצה"ל דחו את הביקורת שהתמרון התעכב עם תום הפסקת האש, ביום שישי ב-07:00, והבהירו כי כוחות חמאס נערכו במארבים במהלך ההפוגה. עם זאת, לדבריהם, המודיעין חשף את מיקומיהם - וצה"ל החל בהתקפה אווירית והשמיד את החוליות, תוך המשך התמרון הקרקעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully