וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר קטאר: "ישראל מבצעת רצח עם בעזה, פועלים לחידוש ההפוגה"

עודכן לאחרונה: 5.12.2023 / 14:54

שליטה של הנסיכות, שבה מתגוררים כמה ממנהיגי חמאס, תקף בחריפות את ישראל וקרא לאו"ם לחייב אותה לשוב לשולחן המשא ומתן. הוא הוסיף כי דוחא מנסה לחדש את ההפוגה ההומניטרית

בווידאו: תיעוד מעיני התותחן בלחימת חטיבות האש של חיל התותחנים ברצועת עזה/דובר צה"ל

אמיר קטאר, תמים בן חמד אל-ת'אני, האשים היום (שלישי) את ישראל בביצוע "רצח עם" ברצועת עזה. בנאום שנשא בפני מנהיגי מדינות האזור, שהתכנסו לפסגה אזורית בדוחא, הוא קרא למועצת הביטחון של האו"ם לאלץ את ישראל לשוב לשולחן המשא ומתן, ואמר כי חוסר הפעולה של הקהילה הבינלאומית לעצירת הלחימה הוא "מביש".

רק ביום שישי שוחח אמיר קטאר עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, בשולי ועידת האקלים באיחוד האמירויות השכנה. הנסיכות, שבה מתגוררים כמה מראשי הלשכה המדינית של חמאס, תיווכה בין ארגון הטרור לבין ישראל יחד עם מדינות נוספות להסכמה על ההפוגה בשבוע שעבר, שבמסגרתה שוחררו יותר ממאה חטופים ישראל, בתמורה להכנסת סיוע הומניטרי לרצועה ושחרור אסירים ביטחוניים מבתי הכלא בישראל - רובם נשים ונערים.

"זה מביש עבור הקהילה הבינלאומית לאפשר לפשע המרושע להימשך קרוב לחודשיים, שבמהלכם נמשך הרג שיטתי ומכוון של אזרחים חפשים מפשע, כולל נשים וילדים", אמר מנהיג קטאר, שארצו אינה מקיימת יחסים רשמיים עם ישראל אך מאחורי הקלעים הם ארוכי שנים.

אמיר קטאר תמים בן חמד אל-ת'אני בפתח פסגה אזורית בדוחא, קטאר, 5 בדצמבר 2023. רויטרס
קטאר ממשיכה לתווך בין ישראל לחמאס. האמיר אל-ת'אני בפתח הפסגה בדוחא, היום/רויטרס

לדברי אל-ת'אני, קטאר עובדת עם שני הצדדים על חזרה להסכם, שקרס בסוף השבוע אחרי שחמאס סירב לדרישות של ישראל לשחרר את יתר החטופות שבידיו. "אנחנו פועלים באופן קובע לחידושה ולהקלת הנטל מעל עמנו ברצועת עזה, אבל הפוגות הן לא תחליף להפסקת אש כוללת", הוסיף.

אל הפסגה בדוחא, של מועצת שיתוף הפעולה של המפרץ, הגיעו גם יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, שליט איחוד האמירויות הערביות ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שארצו אינה חברה רשמית במועצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully