וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזה הם מתעסקים? קצינים בכירים מנסים לקדם סבב מינויים בזמן המלחמה

עודכן לאחרונה: 5.12.2023 / 11:15

קצין בכיר במילואים תהה, "איך זה שיש קשב לאותם בכירים לדון בסוגיות כאלה?". לדברי קצינים במילואים, הבכירים כבר מנסים להוציא לפועל דיוני שיבוצים בדרגות אלוף משנה ומעלה, בעוד בחלק מהמקרים החילופים "מתבשלים בשיחות סגורות". "רצוי שהרמטכ"ל הלוי יעצור את זה"

בווידאו:הרמטכ״ל הרצי הלוי קיים אישורי תוכניות להמשך הלחימה בפיקוד הדרום יחד עם ירון פינקלמן מפקד פיקוד הדרום וחברי פורום מטכ״ל, 29 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

ביקורת של קצינים בכירים במילואים נגד אלופים במטה הכללי של צה"ל, שמנסים לקדם דיוני שיבוצים בדרגות אלוף משנה ומעלה תוך כדי מלחמה. בכירי צה"ל מעוניינים לקדם בהקדם תהליכים משמעותיים בתחום כוח האדם, במקום להמתין ל"יום שאחרי".

אחד הקצינים הבכירים במילואים תהה, "איך זה שיש קשב לאותם בכירים לדון בסוגיות כאלה?". הוא המשיך, "יכול מאוד להיות שזו רק יוזמה של אלופים ולא בהכרח באישור הרמטכ"ל הרצי הלוי, ורצוי מאוד שהוא יעצור את זה למעט מקרים דחופים. חשוב לקיים דיון שיבוצים כמקובל, לא להעביר אנשים מתפקיד חשוב אחד לתפקיד חשוב אחר, ולבחור את הטובים והמתאימים ביותר". לדברי הקצינים במילואים, בחלק מהמקרים כבר מנסים להוציא לפועל חילופי תפקידים, בעוד בחלק מהמקרים הם "מתבשלים בשיחות סגורות".

הרמטכ״ל הרצי הלוי וראש השב״כ רונן בר קיימו  הערכת מצב ואישור תוכניות להמשך הלחימה בפיקוד הדרום, 2 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
מסדרים תפקידים - באמצע המלחמה. הרמטכ"ל בהערכת מצב/דובר צה"ל

שיח זה מתפתח בתוך צה"ל כשברקע שני תהליכים מרכזיים. הראשון והבולט הוא שחרור היקף גדול של חיילי מילואים לחופשה בת 30 יום, במסגרת "רידוד כוחות" על בסיס הערכת מצב של המטה הכללי בצה"ל והיערכות לתרחישים מגוונים בהמשך.

התהליך השני שבצה"ל נערכים אליו, הוא צניחה במוטיבציה של הקבע הראשוני וחיילים בשירות סדיר לחתום על תוכניות שירות חדשות או ארוכות טווח, על רקע הטלטלה שעובר צה"ל והביקורת הציבורית על מה שקדם לפתיחת המלחמה ב-7 באוקטובר. ההערכות הן שאחרי המלחמה הביקורת תתגבר ותייצר אתגר גדול עבור צה"ל שגם היה קודם לכן, בהשארת ההון האנושי האיכותי בתוך המערכת הצבאית ובהחתמה על תוכניות שירות מחייבות לטווח ארוך.

טרם התקבלה תגובת דובר צה"ל.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully