וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדילמה של נסראללה: מה יקרה ב"יום שאחרי" התמרון בעזה?

עודכן לאחרונה: 5.12.2023 / 11:01

בשבוע האחרון הוצגו לשר הביטחון ולרמטכ"ל תוכניות ברמות עצימות שונות, ליום בו נסראללה ינקוט עמדה - האם להפסיק עם הירי, או להמשיך ולחייב את צה"ל לפעולה מסוג אחר. בשלב זה צה"ל מקלף את יכולות חיזבאללה, ומספר השיגורים הכושלים של ארגון הטרור נמצא בעלייה

בווידאו: נאום נסראללה/צילום: רויטרס

בשבוע האחרון הוצגו בפיקוד הצפון תוכניות מבצעיות ברמות עצימות שונות לשר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי, בכל מה שקשור ל"יום שאחרי" התמרון - בו נסראללה יידרש לנקוט עמדה, האם הוא מפסיק עם הירי או ממשיך ומחייב את צה"ל לפעולה מסוג אחר.

לפי הערכות במערכת הביטחון, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה עדיין מנסה להסיט את הקשב של צה"ל מהתמרון ברצועת עזה למרכזי הכובד של חמאס - אולם הצבא ממשיך להתקדם. חיזבאללה מנסה להראות שהוא מחויב לציר ההתנגדות, ולכן ממשיכים לירות על עורף מדינת ישראל ומרחב הגבול.

נאום נסראללה, 11 בנובמבר 2023. רויטרס
נאום נסראללה, 11 בנובמבר 2023/רויטרס

בשלב זה, פיקוד הצפון בתמיכת חיל האוויר ואגף המודיעין "מקלפים" את יכולות חיזבאללה ב"קו הראשון": אתרי שיגור, תעלות, עמדות תצפית ומתחמי שהייה בקרבת הגבול, ומונעים מחיזבאללה ניסיונות לשקם את התשתיות. בשבוע האחרון החל צה"ל לפעול נגד "מעגל שני" של חיזבאללה בדרום לבנון הכולל מחסנים, מפקדות ומוצבים. "ממשיכים במגמת חשיפת התשתיות בקרבת הגדר", אמר הקצין הבכיר. "נשקלות אופציות נוספות ל'יום שאחרי' התמרון ברצועת עזה. שר הביטחון אייש את המדרגות בהתאם להערכת המצב".

בד בבד, מספר השיגורים הכושלים של חיזבאללה בעלייה - כך קבע קצין בכיר במילואים בפיקוד הצפון. אתמול בוצעו שיגורי רקטות ופצצות מרגמה לעבר שטח מדינת ישראל, אך חיילי תותחנים במרחב דיווחו כי חלק מהם סמוך לגדר המערכת עם לבנון וגם בעומק השטח הלבנוני. לפי ההערכות, העלייה במספר השיגורים הכושלים נובעת מרמה מקצועית נמוכה של חיזבאללה, מתוך לחץ שכוחות צה"ל במרחב יזהו ויתקפו אותם.

ביומיים האחרונים היה מספר נפילות בשטח הלבנוני. בתגובה לשיגור נ"ט לעבר משגב-עם, תקף צה"ל לאור יום מפקדת חיזבאללה בדרום לבנון. במקביל באזורים בהם היה חשד לפעילות חוליות בוצע ירי ארטילרי שמוגדר כ"פעולת שיבוש". במהלך הלילה השמיד צה"ל עמדת שיגור, תשתית טרור ומבנה צבאי של חיזבאללה. תוך כדי הפעילות בוצע שיגור לעבר מרחב זרעית וצה"ל תקף את מקור הירי באמצעות סוללות ארטילריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully