וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטים אישרו: הדיונים בתיקי נתניהו יצומצמו לפעמיים בשבוע

עודכן לאחרונה: 5.12.2023 / 10:43

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים נעתרו לבקשתו של איש העסקים שאול אלוביץ', המואשם גם הוא בתיק 4000. אמש הדיונים בתיק התחדשו בבית המשפט המחוזי בירושלים, לאחר כחודשיים של פגרת חגי תשרי שהוארכה בשל פרוץ המלחמה בעזה

בווידאו: משפט נתניהו: נמשכת עדותו של אבי אלקלעי, לשעבר עורך וואלה!/מערכת וואלה!

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים אישרו היום (שלישי) את צמצום כמות הדיונים בתיק 4000 המתנהל נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, משלושה לשניים בשבוע. זאת, בעקבות בקשת איש העסקים שאול אלוביץ', המואשם גם הוא בתיק. בעקבות כך, בוטל הדיון שתוכנן להיערך למחר.

אמש הדיונים בתיק התחדשו בבית המשפט המחוזי בירושלים, לאחר כחודשיים של פגרת חגי תשרי שהוארכה בשל פרוץ המלחמה בעזה, בה בתי המשפט פעלו במתכונת חירום עבור דיונים דחופים בלבד.

פעילות בתי המשפט, ואיתה ההליך נגד נתניהו, חודשו בעקבות צו שחתם שר המשפטים יריב לוין. למרות זאת, השר הנוסף במשרד, דודי אמסלם, מצא לנכון למתוח ביקורת על חידושו של המשפט, וכתב ב-X (לשעבר טוויטר): "מעסיקים את ראש הממשלה בזוטות הזויות, חרפה". עם זאת, דוברו של נתניהו, עופר גולן, אישר כבר בסוף השבוע שעבר כי הדיון צפוי להתקיים.

במהלך מתכונת החירום, לא הוגשו בקשות ולא התקיימו אירועים חריגים שקשורים לתיקי ראש הממשלה, אך עם זאת, נתניהו כן נפגש עם מנהלי חברות החדשות כמו אבי וייס מחדשות 12 ואור צלקובניק מחדשות 13, וכן גם עם עורך העיתון ידיעות אחרונות אבי משולם. למרות שנוני מוזס נאשם בהצעת שוחד לנתניהו בתיק 2,000 סנגוריו של נתניהו לא עדכנו את בית המשפט בפגישה זאת.

במה נאשם נתניהו?

תיק 1000 (פרשת המתנות): נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.
בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, לבקשת איש העסקים: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של מילצ'ן, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו.
בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס): התיק עוסק בשיחות שהתקיימו בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. במהלכן, השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה דאז בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום".
התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך.
בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה!): התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה, העוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאיש העסקים שאול אלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ', שמואשם לצד רעייתו איריס במתן שוחד, להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו.
בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully