וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיקרתי": אחרי שש שנים פרקליטת מחוז ת"א לשעבר מבקשת לחזור בה מההודאה באישום

עודכן לאחרונה: 4.12.2023 / 21:49

פרשת רונאל פישר ממשיכה להתנהל בעצלתיים בבית המשפט המחוזי בירושלים. פרקליטת מחוז ת"א לשעבר, רות דוד, הנאשמת בתיק מבקשת לחזור בה מההודאה לכתב האישום. בדיון שנערך היום הפרקליטות התנגדה לבקשה זו

רות דוד, פרקליטת מחוז ת"א לשעבר ונאשמת בפרשת רונאל פישר מבקשת לחזור בה מההודאה בכתב האישום בטענה כי היא שיקרה ולא אמרה את האמת בחקירתה במח"ש, זאת משום שהיא נשברה בחקירה.

דוד נחקרה במח"ש ולא במשטרה בשל העובדה שהתיק מערב בתוכו התנהגות פסולה, כך לפי הפרקליטות, עדות של קצין משטרה לשעבר ופרקליטת מחוז לשעבר.

דוד נאשמת שהיא הכינה את הקבלן יאיר ביטון, מנכ"ל חברת ב.יאיר, לקראת מעצרו, זאת תוך כדי שהיא העבירה לו מסמכים סודיים ומסווגים מתוך חקירה סמויה שניהלה המשטרה נגדו. גם עו"ד רונאל פישר טס איתה, אבל השניים העדיפו שהיא תיקח את המעטפה, מפני שחשבו שהיא תהיה בלדר בטוח יותר.
היום בפתח הדיון אמר סנגורה עו"ד אופיר קליין: "רות דוד עומדת על כך שההודאה שלה באישום היא לא האמת". בבקשה שהוגשה על ידי דוד לבית המשפט היא כתבה מדוע היא מבקשת לחזור בה מההודאה באישום: "בחקירתה מה-10 במאי 2015 נשברה רוחה של המבקשת באופן סופי כאשר נאמר לה עובר לחקירתה בצורה ברורה ובוטה שבכוונת מח"ש, לבקש את הארכת מעצרה באותו היום פעם נוספת, אלא אם תשיב לשאלות החוקרים ותספק את הסחורה המבוקשת. עוד הוסיף, כי ככל שתספק את הסחורה תשוחרר לביתה בו ביום".

עו"ד רות דוד, פברואר 2012. ראובן קסטרו
עו"ד רות דוד, פברואר 2012/ראובן קסטרו

מנגד, עו"ד יעל ריצ'קר מהפרקליטות התנגדה לבקשתה של רות דוד בטענה שבקשתה לחזור בה מהודאה באישום לא מבוססת על טעמים משפטיים.

"ההודאה ניתנה מרצון חופשי. כשאנחנו מדברים על הודאה בפני בית המשפט ההנחה היא כאשר הודאה מתקבלת על ידי בית המשפט היא שהיא ניתנה מרצון חופשי, ההנחה הזו לא נסתרה בכלום בבקשתה של הנאשמת רות דוד", אמרה ריצ'קר בדיון.

ריצ'קר הוסיפה: "נזכיר שמדובר במומחית לדין הפלילי, פרקליטת מחוז לשעבר, היא יודעת מה המשמעות של הודאה באישום, לקבל את בקשתה תהווה פגיעה בלתי מידתית בהליך".

גם עו"ד שירה קני-טל מהפרקליטות הגיבה באופן נחרץ בבית המשפט: "הבקשה של רות דוד מביכה אותי, המועד והאופי של הגשת הטענה, יש כאן אפס התמודדות עם כתב האישום. במהלך השנים האלו היא יוצגה ע"י ידי מיטב עורכי הדין. היא לא יכולה לחזור בה מההודאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully