וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שרוצה לשמור על פרטיות, שיסגור חלון": תקף שכנים שקיימו יחסי מין בשלישייה - ונידון לעבודות שירות

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 5:22

ב-2018 היכה אלעד חנן סוסן מחיפה את שכניו, שקיימו יחסים אינטימיים בדירתם הסמוכה לשלו - עם חלון פתוח. היום נגזר עונשו בדיון טעון בביהמ"ש, שהידרדר לצעקות של סוסן כלפי השופטת: "פתחו שם בית בושת ואני שתקתי, שככה תשפטי את הילדים שלך"

בית משפט השלום בחיפה גזר היום (שני) עבודות שירות על תושב העיר שתקף שכנים על רקע יחסי מין שקיימו מול חלונם הפתוח. האירוע התרחש ב-17 באוקטובר 2018, סמוך לשעה 21:00, בעת שהשכן השכנה וגבר נוסף קיימו יחסים אינטימיים בחדר השינה בדירתם, שנמצאת מול דירתו של תושב העיר אלעד חנן סוסן. סוסן תיעד את הסצנה דרך החלון הפתוח, אח"כ דפק בעוצמה בדלת דירתם וכשנכנס הוא היכה את השכן במכת אגרוף בפניו, בעט בדלת חדר השינה וכיבה סיגריה על מצחה של השכנה. בתגובה, השכן הביא סכין ואחז את סוסן מאחור, כשהסכין מונח באזור צווארו. אשתו והגבר, שהתלבשו בינתיים, חברו אליו והשלושה הצליחו להדוף את סוסן אל מחוץ לדירה ולנעול את הדלת.

אלא שהעניין הסתבך עוד. עו"ד מיכאל כרמל טען במהלך המשפט כי עקב תלונת שווא שסוסן הגיש אז בתגובה כנגד השכן, השכן עצמו נעצר למשך לילה; והוא ואשתו נאלצו להוציא כסף רב על עורך דין, "לאחר שהמשטרה שמה אותם ללעג וסגרה את התיק"; כתוצאה מהאירוע הם גם נאלצו לעבור דירה. בסופו של דבר, באמצעות עו"ד כרמל הם הגישו לבית המשפט קובלנה פלילית בעצמם, שבסיום המשפט שהתנהל בעקבותיה אלעד סוסן הורשע בעבירות תקיפה, הסגת גבול פלילית, וכן בפגיעה בפרטיות בשל צילום השכנים בעודם מקיימים יחסים. טענתו כי קמה לו הגנה של תום לב וכי צילם אותם לצורך הגשת הסרטון כראיה בהליך משפטי ומשכך יש בו "עניין אישי כשר", נדחתה.

זוג בחלון. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הזוג כפי שתועד על ידי השכן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

השופטת טל תדמור-זמיר, גם לא התירה לסוסן להציג את הסרטון שלו בבית המשפט. היא קבעה כי ממילא אין בפגיעה בו כדי להצדיק את מעשיו שלו ואת האלימות שהוא נקט וכי הקובלנה דנה בהשתלשלות האירועים מרגע הגעתו לדירת בני הזוג ובעניין זה הסרטון שצילם אינו יכול לסייע.

סוסן טען כי אחרי שלושה חודשים בהם השכנים קיימו יחסי מין מול חלונו ולאחר שצפה בזוג מדי יום, החליט לשים לזה קץ. עוד הוסיף, כי הגיש תלונה במשטרה לפני המקרה אך המשטרה סגרה את התיקים מ"חוסר ראיות".

למרות שהאירוע התרחש לפני חמש שנים, סוסן טרם נרגע. היום, תוך שסגנית נשיאת בית משפט השלום בחיפה, השופטת טל תדמור-זמיר הקריאה את גזר הדין, הוא התפרץ לדבריה, קרא לה "שמאלנית" וצעק "שככה תשפוט את הילדים שלה... אנסו אותנו יום יום, בית זונות פתחו שם, בית בושת, ואני גברת סתמתי את הפה"

השופטת טל תדמור-זמיר גזרה על אלעד סוסן מאסר בפועל לתקופה של שלושה חודשים, שירוצו בעבודות שירות בעמותת "יד עזר לחבר", מאסר על תנאי של שלושה חדשים וכן 2,000 שקלים לכל אחד מבני הזוג.

ניידת משטרה, זירת רצח בחיפה, 17 במרץ 2023. שלומי גבאי
ניידת משטרה/שלומי גבאי

"נגיש ערעור", מבטיח הסנגור עו"ד מוטי לוי שייצג את אלעד סוסן, "הוא קרבן האירוע. מי שרוצה לשמור על פרטיותו שיסגור את החלון. הוא הגיע לדירה רק בשביל לדבר איתם ומצא את עצמו דקור, מורשע ונידון לעבודות שירות".

"העונש קל מדי", אומר מנגד עו"ד מיכאל כרמל שייצג את השכנים, "מדובר במי שזלזל בחוק ובית המשפט, שיקר במהלך עדותו, קילל ואיים תוך כדי המשפט ואם המדינה הייתה עושה את תפקידה ומגישה כתב אישום סביר להניח שהיה הולך היום לכלא. אבל מה שקרה בפועל הוא שהוא הפך את השכנים לבדיחה בעיני השוטרים, השוטרים הוכיחו שנאת להט"בים גדולה בדרך חקירת התיק וסגירתו ולא חקרו אותו כמו שצריך. הם הותירו לשכנים להתמודד חמש שנים לבדם עם התיק הזה".

ממשטרת ישראל נמסר: "כל תלונה או דיווח המעלים חשד לביצוע עבירה פלילית, נבדקים במקצועיות וביסודיות ללא קשר לזהות החשודים או הקורבנות וכך גם במקרה נשוא פנייתכם. לאחר חקירה, במסגרתה עלו טענות לתקיפה הדדית ולאחר שבוצעו כלל הפעולות הנדרשות לרבות בחינה מחודשת בעקבות הגשת ערר, בהתאם לתשתית הראייתית שגובשה הוחלט על סגירת התיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully