וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לב האפלה" של חמאס: צה"ל מתקרב לחאן יונס ומהדק את טבעת האש סביב סינוואר

עודכן לאחרונה: 4.12.2023 / 21:05

בצבא סבורים כי ככל שיתקדם התמרון הקרקעי, יגבר הסיכוי לשבירת "משולש הרשע" העומד בראש ארגון הטרור - סינוואר, אחיו הצעיר ומוחמד דף, שמסתתרים כנראה בחאן יונס. גורמי ביטחון מעריכים: כשמנהיג חמאס בעזה יבין שחיסולו מתקרב, הוא ישלוף הצעה שישראל תתקשה לסרב לה

כוח צה"ל בדרכו לרצועת עזה/אבי רוקח

הרבה לפני המלחמה הועלו הערכות מגוונות בצה"ל לגבי אתרי המסתור והבונקרים התת-קרקעיים שעומדים בפני "משולש הרשע": יחיא סינואר, מוחמד דף, ומרואן עיסא, שמנהלים את התוכניות המבצעיות של חמאס ואחראים בפועל על הטבח ב-7 באוקטובר. מרביתם התמקדו בעיר עזה, בדגש על בית החולים שיפא. התשתיות שאותרו על ידי יחידת יהל"ם ושלדג לא הותירו ספק שמתחמי השהייה המפוארים (ריהוט, קרמיקה, תקרה מגבס דקורטיבי, ושירותים) מתחת לביה"ח שיפא, נועדו לבכירי הנהגת חמאס.

כשלושה שבועות לפני תחילת התמרון הקרקעי לעבר בית החולים שיפא, הוחלט בצה"ל לבצע חשיפה פומבית לתשתיות הטרור בבית החולים על בסיס מודיעין של אמ"ן ושב"כ. פרק הזמן שחלף איפשר לבכירי חמאס לעזוב את אזור עזה ולעבור לדרום רצועת עזה.

פיר מנהרה בבית חולים שיפא. דובר צה"ל
פיר מנהרה בבית החולים שיפא/דובר צה"ל

כל רכז שב"כ יודע שברגע שמבוקש בכיר מרגיש שחרב מונחת על צווארו והאדמה רועדת תחתיו הוא יברח למקום שהוא מכיר הכי טוב, היכן שהוא ירגיש מוגן ולכן המילוט יביא אותו הביתה.

כך, ניתן להעריך, מרגישים יחיא סינואר, אחיו הצעיר מוחמד, ומוחמד דף, שנולדו שלושתם במחנה הפליטים חאן יונס. לפי הערכות בצה"ל מתחת לחאן יונס העיר ומחנה הפליטים חאן יונס, נבנתה לאורך השנים מערכת מסועפת של מנהרות דומה לזו שנבנו בצפון רצועת עזה והעיר עזה.

גורמים בצה"ל מעריכים שככל שיתקדם התמרון הקרקעי בליווי האש הארטילרית והתקיפות האוויריות יגדל הסיכוי לשבירת הנהגת חמאס שרובם ככל הנראה מסתתרים שם, פתיחת ערוץ חדש למו"מ על שחרור השבויים וחיסול מנהיג חמאס שעל פיו ישק דבר, יחיא סינואר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר בעצרת בעיר עזה, 14 באפריל 2023. רויטרס
בצה"ל מעריכים: ככל שיתקדם התמרון - יגדל הסיכוי לחסלו. סינוואר/רויטרס

ההערכות בצה"ל הן שככל שיתקדם התמרון ללב הפועם של הטרור בדרום הרצועה, הכולל מתחמים מבוצרים מתחת לפני הקרקע, יגדל הסיכוי לפריצת דרך במו"מ לשחרור חטופים, איתור הנהגת חמאס, וחיסול יחיא סינוואר ומוחמד דף.

יש גורמים במערכת הביטחון שמעריכים שברגע שסינוואר יבין שהמרחק בינו לבין חיסולו הוא עניין של "טיל ופצצה", לאחר שישמע את הטנקים והנגמ"שים מתקרבים למקום המסתור, הוא ישלוף הצעה חדשה שישראל תתקשה לסרב לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully