וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבש לחצים אמריקני: משלחת בכירים מארה"ב תגיע היום לישראל לדון ב"יום שאחרי" המלחמה

עודכן לאחרונה: 4.12.2023 / 7:00

בין ממשל ביידן לממשלת ישראל יש מחלוקת בשאלה מי ישלוט בעזה אחרי המלחמה. בראש המשלחת יעמוד פיליפ גורדון, היועץ לביטחון לאומי של סגנית הנשיא, שעתיד להיפגש עם ראש המל"ל צחי הנגבי ועם השר רון דרמר, אחרי המפגשים שקיימה האריס בוועידת האקלים עם מנהיגי מדינות ערב

ביידן: הלוואי שיכולתי להיות שם לחבק את אביגיל/רויטרס

משלחת של בכירים בבית הלבן תגיע היום לישראל כדי לדון על סוגיית "היום שאחרי" המלחמה בעזה והמדיניות שממשל ביידן מעוניין לקדם בנושא הישראלי-פלסטיני.

פיליפ גורדון, עוזר סגנית הנשיא קמלה האריס. רויטרס
עוזר סגנית נשיא ארצות הברית פיליפ גורדון/רויטרס

למה זה חשוב:

  • הממשל האמריקני מעוניין שממשלת ישראל תחשוב כבר כעת על "היום שאחרי" המלחמה בעזה ותיישר את כל המדיניות שלה בהתאם - כולל בכל הנוגע להמשך המבצע הצבאי.
  • בין ממשלת נתניהו לממשל ביידן יש מחלוקת בנוגע ל"יום שאחרי" ברצועת עזה. ראש הממשלה נתניהו התבטא כמה פעמים כי אינו מוכן שהרשות הפלסטינית תהיה מעורבת בניהול רצועת עזה.
  • עם זאת, בפעמים אחרות אמר נתניהו כי הרשות הפלסטינית "במתכונתה הנוכחית" לא תוכל להיות מעורבת בניהול רצועת עזה.
sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

במוקד החדשות:

  • בראש המשלחת האמריקנית יעמוד פיליפ גורדון - היועץ לביטחון לאומי של סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס. הוא צפוי להיפגש עם היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי, עם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ועם בכירים ישראלים נוספים.
  • גורדון צפוי לבקר גם ברמאללה ולהיפגש עם הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס (אבו מאזן) ועם בכירים פלסטינים נוספים.

תמונת המצב:

  • גורדון יגיע לישראל מדובאי לאחר הביקור שקיימה שם האריס כדי להשתתף בוועידת האקלים. סגנית הנשיא האריס נפגשה בדובאי עם נשיא איחוד האמירויות מוחמד בן-זאיד, מלך ירדן עבדאללה ונשיא מצרים אל-סיסי ודנה עמם במצב בעזה. היא גם שוחחה בטלפון עם אמיר קטאר שייח' תמים אל-תאני.
  • בהצהרה לתקשורת בדובאי ביום שבת הציגה האריס את עקרונות הממשל האמריקני ליום שאחרי המלחמה: עזה לא תהיה בסיס להתקפות טרור נגד ישראל, לא תהיה עקירה של פלסטינים מהרצועה, לא יהיה מצור על הרצועה, לא יהיה כיבוש מחדש של עזה ולא יהיה צמצום של שטח הרצועה.
  • האריס אמרה כי ארה"ב רוצה לראות איחוד בין עזה לבין הגדה המערבית תחת הרשות הפלסטינית "שצריכה לעבור התחדשות" - להתנהל לפי רצונות העם הפלסטיני, בהתאם לשלטון החוק וללא שחיתות.
  • סגנית הנשיא אמרה כי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית צריכים להתחזק כדי שיוכלו לקחת אחריות בעתיד על רצועת עזה. "חייבים להיות סידורי ביטחון שיהיו מקובלים על ישראל, על תושבי עזה, על הרשות הפלסטינית ועל השותפים הבינלאומיים", היא אמרה.
  • אתמול (ראשון) שוחחה האריס בטלפון עם הנשיא יצחק הרצוג ועם הנשיא הפלסטיני עבאס, עדכנה אותם על שיחותיה עם המנהיגים הערבים בדובאי ועל הגעתו של גורדון לשיחות בישראל וברשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully