וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ אחרי הראש של סינוואר: "חיסולו יביא לשינוי הנוסחה לשחרור החטופים"

עודכן לאחרונה: 3.12.2023 / 23:49

בכיר ביטחוני אמר בשיחה סגורה כי "מתנהל מאמץ מודיעיני גדול מאוד" לאתר את מנהיג חמאס. לדבריו, סינוואר לא העריך נכון את עוצמת תגובת צה"ל ו"עדיין בהלם מהתמרון ומהפעולות בשיפא". בתוך כך, במערכת הביטחון מעריכים כי הפעולות בדרום הרצועה ישלימו את מטרות המלחמה

בווידאו: תיעוד חיסול סגן ראש מחלקת המודיעין של חמאס, שתכנן יחד עם סינוואר את הפשיטה הרצחנית לישראל/צילום: דו"צ

גורם ביטחוני בכיר טען הערב (ראשון) בשיחה סגורה כי חיסול מנהיג חמאס יחיא סינוואר "יביא לשינוי הנוסחה לשחרור חטופים", וכי נעשים מאמצים מודיעיניים על מנת לאתר אותו: "על ראשו של סינוואר מתנהל מאמץ מודיעיני גדול מאוד".

בתוך כך, במערכת הביטחון מעריכים כי במהלך היממה הקרובה יהיה ניתן לפרסם הישגים צבאיים על פגיעה בחמאס שהביאה לפגיעה ביכולת של סינוואר וראש הזרוע הצבאית של הארגון, מוחמד דף, לשלוט בכוחות בשטח.

על פי ההערכות, הרחבת הפעילות הקרקעית לעבר חאן יונס ורפיח תהיה יותר יעילה משלב הלחימה הראשון בצפון הרצועה. הפעילות בדרום, לעבר מרכזי השליטה האחרונים של חמאס, ישלימו את המטרות אותן הציב הדרג המדיני, ויביאו להשמדת היכולות השלטוניות והצבאיות של הארגון.

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר בעצרת בעיר עזה, 14 באפריל 2023. רויטרס
מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר בעצרת בעיר עזה, 14 באפריל 2023/רויטרס

הבכיר הביטחוני הבהיר בשיחה הסגורה כי "סינוואר מחזיק בתפיסה משיחית אבל פועל בצורה מושכלת. מדובר באדם אכזרי. רוצח. הוא רצח פלסטינים בהם חשד בשיתוף פעולה עם ישראל באמצעות כאפייה".
הוא הוסיף כי "לפני ה-7 באוקטובר הוא לא הצליח להתניע את סוגיית השבויים והנעדרים מול ישראל".

"סינוואר העריך שזירות העימות ביהודה ושומרון, פנים ישראל ולבנון וזירת יתלכדו נגדנו. הוא טעה. הוא גם העריך לא נכון את הלכידות הישראלית. הוא חשב שישראל חלשה. סינואר גם טעה בהערכת התגובה הצבאית של צה"ל. הוא עוד בהלם מהתמרון לעזה ובטח מהשמדת המנהרות בשיפא, בעזה ובמקומות נוספים".

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully