וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם בפוריידיס: האימאם של הכפר נעצר בחשד לתמיכה בחמאס

עודכן לאחרונה: 2.12.2023 / 12:06

המעצר בא בעקבות דרשת יום שישי שנשא במסגד בכפר. בחיפוש בביתו נמצאו בין היתר דגלים של התנועה האסלאמית. סניגורו, עו"ד רפעת מרעי, אמר לוואלה: "הוא לא הסית ולא הביע שום תמיכה, אני בטוח שהדברים יתבררו והוא ישוחרר"

תיעוד: חיסול שתי חוליות מחבלים ברצועת עזה/צילום: דו"צ
כפר פורידייס מראה כללי, 2 בדצמבר 2023. יואב איתיאל, מערכת וואלה
כפר פוריידיס/מערכת וואלה, יואב איתיאל

שוטרי תחנת זכרון יעקב ולוחמי מג"ב חוף עצרו אתמול (שישי) את האימאם של פוריידיס, גבר כבן 60, בחשד להסתה לטרור ותמיכה בחמאס. לאחר שנערך חיפוש בביתו נתפסו בין היתר דגלים בהם דגל התנועה האסלאמית ודגל פלסטין וכן "מפה של פלסטין". האימאם הוותיק הוא קרוב משפחה קרוב של ראש המועצה ומזוהה עם הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית עמה מזוהה גם מפלגת רע"מ והיו"ר מנסור עבאס.

מעצרו של האימאם עורר הלם בכפר. הוא נחקר חקירה ראשונית, נכלא ובכוונת המשטרה להביא אותו במוצאי שבת לבית משפט השלום בחיפה ולבקש את הארכת מעצרו. המעצר בא בעקבות דרשת יום שישי שנשא במסגד בכפר. מוקדם יותר אתמול המועצה המקומית זכרון יעקב פרסמה הודעת הרגעה לתושבי הישוב המודאגים, לאחר שבקבוצות וואטסאפ נכתב כי נשמעו קריאות הסתה במסגד בכפר.

במועצה נסוגו אחר כך מאחריות למסרים המרגיעים וטוענים כי בסך הכול הדהדו את המסר שקיבלו דרך גורם פיקוד העורף ממפקד תחנת זכרון יעקב וגורם בכיר אחר בתחנה, ועל פיו במשטרה "אנו והשותפים שלנו בדרגים השונים מנטרים את כל הדרשות של האימאם מתחילת המלחמה ועד כה לא עולים בדבריו דברי הסתה והמרדה". אבל כאמור, המשטרה שהרגיעה בבוקר, עצרה את החשוד בערב.

סניגורו של החשוד, עו"ד רפעת מרעי, אמר לוואלה!: "הוא לא הסית ולא הביע שום תמיכה. הוא בסך הכל תיאר עובדות כפי שהן מוצגות בחדשות. הוא אינו תומך בחמאס והוא מגנה את האירועים של ה-7 באוקטובר. אני בטוח שהדברים יתבררו והוא ישוחרר בקרוב".

זיכרון יעקב פורדיס מבט מלמעלה. יואב איתיאל,
המעצר בא בעקבות דרשת יום שישי שנשא במסגד בכפר. כפר פורידייס-זכרון יעקב/יואב איתיאל

אתמול נודע כי בין משוחררי הפעימה השביעית בעסקת החלפת האסירים בחטופים ברביעי נמנתה גם רנא סוילאת, בת ה-27 מכפר אבו סנאן בגליל המערבי. אתמול, בבית משפט השלום בחיפה, הוגש כנגדה כתב אישום בגין הסתה לטרור והזדהות עם ארגון החמאס. במקביל ביקשה המדינה את הארכת מעצרה עד תום ההליכים המשפטיים כנגדה.

סוילאת עבדה בסניף ארומה בנהריה, עד שהתברר למנהל במקום אודות פוסט שפרסמה באינסטגרם בצהרי השבת השחורה. הוא ערך לה שימוע ופיטר אותה. היא נעצרה לפני עשרה ימים ע"י שוטרי נהריה, נחקרה על ידי יחידת ההונאות של מחוז חוף, והוחזקה בכלא דמון, עם אסירות ביטחוניות פלסטיניות.

אלא שלמרות הסכנה הנשקפת מסוילאת, כפי שטענה המדינה בצהרים, בערב היא כבר היתה חופשיה ומשוחררת, במסגרת עסקת חילופי האסירים בחטופים המוחזקים בעזה. "שמעתי את הדברים מהמשפחה ולא האמנתי", אמר עו"ד פארס בבית המשפט, "אני מקבל הודעה מהמשפחה שנציגי משטרת ישראל, הגיעו לביתהּ, הודיעו שהיא אמורה להשתחרר בחלק מעסקת החילופין". לדבריו, "נציגי שב"ס אומרים לה שהיא משתחררת". הוא ציין כי "אף אחד לא התייעץ עמה או עם המשפחה אם היא מסכימה למתכונת הזו".

על פי כתב האישום, כולל הסטורי המדובר את המשפט "יזכרו היום הזה והתאריך הזה כמפוארים ביותר שעברו על פלסטין ועל האומה כולה" וכן הטקסט, "היום אנחנו נפלוש אליהם ולא הם יפלשו אלינו, עם אמוג'י של יד המסמנת תנועת "וי" לניצחון וכן אמוג'י של להבה, "אש". כתב האישום הוגש כנדרש באישור היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה.

בינתיים, היא מחקה את הפוסט המדובר והתנצלה בפניו ובפני החוקרים בתחנת נהריה שם היא לא הכחישה את הפרסום, אבל טענה כי מבחינתה מדובר היה לא בהסתה, אלא בפוסט שנועד לבטא תפילה למען תושבי עזה. "מי בכלל מתייחס ברצינות למה שהיא פרסמה בפוסט אחד?", תמה בבית המשפט עו"ד פארס בריק, הסנגור המייצג אותה. "מדובר בתיק שלא מצדיק מעצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully