וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכניות אושרו, הכוחות תוגברו: צה"ל נערך לשלב הבא והנרחב של התמרון ברצועה

עודכן לאחרונה: 1.12.2023 / 20:51

בצה"ל פועלים בשלל ערוצי תקשורת כדי להרחיק את האזרחים הפלסטינים מאזורי העימות, ומעריכים כי המשך התמרון הקרקעי יאיץ משא ומתן מחודש על שחרור החטופים

בווידאו: דובר צה"ל מעדכן שמספר החטופים עומד על 159/צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון יואב גלנט אישר לרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי את עיקרי תוכניות השלב השני של התמרון הקרקעי בעומק רצועת עזה, ברקע הפרת הפסקת האש בידי חמאס וחידוש הלחימה במסגרת מלחמת "חרבות ברזל". בצה"ל מעריכים כי התמרון הקרקעי יאיץ משא ומתן חדש ויאפשר לקבע נוסחה חדשה לשחרור חיילים וחיילות שנחטפו על ידי חמאס ושאר ארגוני הטרור.

היום ה-56 למלחמה - כל העדכונים

צה"ל העלה את המוכנות לקראת תמרון קרקעי בצפון רצועת עזה ובמחנות הפליטים במרכז ודרום הרצועה, ובמסגרת הדין הבינלאומי פרסם מפה אינטראקטיבית באתר צה"ל בערבית שמבהירה לאילו אזורים יכולים לנוע פלסטינים כדי לקבל מחסה הומניטרי ולהימנע מאש צה"ל. גורמי צבא מסרו כי צה"ל הפעיל מערכים גדולים כדי להניע את האוכלוסייה הפלסטינית, בין היתר באמצעות מסרונים, הודעות בכלי תקשורת שונים, שיחות טלפונים והשתלטות על תדרי רדיו במרחב.

פעילות צה"ל בעזה. 27 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועת עזה, 27 בנובמבר/דובר צה"ל

בנוסף, צה"ל ממשיך לתגבר את כוחות הארטילריה והשריון במרכז ודרום רצועת עזה. לדברי גורמי צבא, "סוללות ארטילריה שנכנסו אתמול בצהריים לשטח כבר התחילו לירות היום לעבר יעדי טרור". גורמי הצבא סיפרו כי מפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן, כינס בימים האחרונים את מפקדי השטח וריכז עבורם ביום עיון את הלקחים, התובנות וההערות משלב התמרון הקרקעי הראשון וחידד סוגיות מבצעיות במסגרת המוכנות להמשך.

עוד בוואלה!

ביקורת חריפה נגד צה"ל: "איבדנו זמן יקר להשמדת מנהרות"

לכתבה המלאה

גורמי הצבא אמרו כי פינקלמן הדגיש בפניהם כי הקרקע בדרום רצועת עזה, מרחבי הפעולה, בשילוב המודיעין שעלה מהשטח ומהשבויים, כוחות האש והידע שנצבר עד כה - כל אלה מאפשרים לצה"ל הזדמנויות משמעותיות להשגת מטרות הלחימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully