וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבוקר כתב אישום בגין הסתה לטרור, בערב שיחרור בעסקת החטופים עם החמאס

עודכן לאחרונה: 1.12.2023 / 12:31

ב-7 באוקטובר, רנא סוילאת, בת 27 מהגליל המערבי, פרסמה בסטורי שלה דברי הלל למעשי הטבח של מחבלי חמאס, והוסיפה כי "היום אנחנו נפלוש אליהם ולא הם אלינו". בתגובה, פוטרה מעבודתה, נעצרה והוגש נגדתה כתב אישום. אתמול, במסגרת עסקת החטופים, השתחררה סוילאת ממעצר

הפלסטינים חוגגים את שחרור האסירים הביטחוניים/מערכת וואלה!

בין משוחררי הפעימה השביעית בעסקת החלפת האסירים בחטופים היתה אמש (חמישי) גם רנא סוילאת, בת 27 מכפר אבו סנאן בגליל המערבי שאך אתמול, בבית משפט השלום בחיפה, הוגש כנגדה כתב אישום בגין הסתה לטרור והזדהות עם ארגון החמאס. במקביל ביקשה המדינה את הארכת מעצרה עד תום ההליכים המשפטיים כנגדה.

סוילאת עבדה בסניף ארומה בנהריה, עד שהתברר למנהל במקום אודות פוסט שפרסמה באינסטגרם בצהרי השבת השחורה. הוא ערך לה שימוע ופיטר אותה. היא נעצרה לפני עשרה ימים ע"י שוטרי נהריה, נחקרה על ידי יחידת ההונאות של מחוז חוף, והוחזקה בכלא דמון, עם אסירות ביטחוניות פלסטיניות.

רנא סוילאת, פירסמה ב-7 באוקטובר סטורי המברך את הטבח.. תיק החקירה, אתר רשמי
רנא סוילאת, פירסמה ב-7 באוקטובר סטורי המברך את הטבח./אתר רשמי, תיק החקירה

אלא שלמרות הסכנה הנשקפת מסוילאת, כפי שטענה המדינה בצהרים, בערב היא כבר היתה חופשיה ומשוחררת, במסגרת עסקת חילופי האסירים בחטופים המוחזקים בעזה. "שמעתי את הדברים מהמשפחה ולא האמנתי", אמר עו"ד פארס בבית המשפט, "אני מקבל הודעה מהמשפחה שנציגי משטרת ישראל, הגיעו לביתהּ, הודיעו שהיא אמורה להשתחרר בחלק מעסקת החילופין". לדבריו, "נציגי שב"ס אומרים לה שהיא משתחררת". הוא ציין כי "אף אחד לא התייעץ עמה או עם המשפחה אם היא מסכימה למתכונת הזו".

על פי כתב האישום, כולל הסטורי המדובר את המשפט "יזכרו היום הזה והתאריך הזה כמפוארים ביותר שעברו על פלסטין ועל האומה כולה" וכן הטקסט, "היום אנחנו נפלוש אליהם ולא הם יפלשו אלינו, עם אמוג'י של יד המסמנת תנועת "וי" לניצחון וכן אמוג'י של להבה, "אש"". כתב האישום הוגש כנדרש באישור היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה.

בינתיים, היא מחקה את הפוסט המדובר והתנצלה בפניו ובפני החוקרים בתחנת נהריה שם היא לא הכחישה את הפרסום, אבל טענה כי מבחינתה מדובר היה לא בהסתה, אלא בפוסט שנועד לבטא תפילה למען תושבי עזה. "מי בכלל מתייחס ברצינות למה שהיא פרסמה בפוסט אחד?", תמה בבית המשפט עו"ד פארס בריק, הסנגור המייצג אותה. "מדובר בתיק שלא מצדיק מעצר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
רב-גונדר קטי פרי בהערכות לקראת שחרור האסירים בכלא דמון , 24 בנובמבר 2023. דוברות שב"ס
שחרור האסירים הביטחוניים במסגרת העסקה/דוברות שב"ס

בפרקליטות סברו אחרת וטענו כי הצעירה נטולת העבר הפלילי היא "מסוכנת לחברה", וכי "בעת הזו, עת מלחמה קשה במדינה, לא ניתן לאיין את מסוכנותה אלא באמצעות מעצר מאחורי סורג ובריח". השופט אחסאן חלבי השתכנע, האריך את מעצרה של רנא סוילאת עד החלטה אחרת. אבל מה שהיה נכון בבית המשפט בצהריים, התהפך בערב. בלילה היא שוחררה במסגרת העסקה, כאמור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully