וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפייה דרוכה: משפחת כהן אספה כל פרור מידע על ספיר, עכשיו היא מחכה לראות אותה בבית

עודכן לאחרונה: 30.11.2023 / 23:49

בני הזוג ספיר כהן ואלכסנדר (סשה) טרופנוב נחטפו יחד לעזה, עם אימו וסבתו של אלכסנדר, ששוחררו אתמול. מאז החטיפה עסקו בני המשפחה והחברים הקרובים באיסוף מידע על גורלם בחפ"ק משפחתי. "אנחנו מאמינות שיש ניסים גלויים", אומרת חברתה הקרובה לקראת הגעתה בחזרה מהשבי

בווידאו: תיעוד שחרור עשרת החטופים הישראלים במסגרת הפעימה השישית 29.11.23/אל קהירה

ספיר כהן בת ה-29 ילידת הארץ, נחטפה יחד עם בן הזוג שלה אלכסנדר (סשה) טרופנוב, עובד אמזון בן 28 שנותר בשבי חמאס בעזה. עמם נחטפו גם אמו של סשה, ילנה טרופנוב, בת 50 וסבתו אירנה טאטי, בת 73, המחזיקות גם בדרכון רוסי וששוחררו אתמול (רביעי) אחרי 54 ימים בשבי, בפעימה השישית, כ"מחווה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין". זאת בזכות אזרחותן הכפולה. סשה הוא בן יחיד. ויטלי, אביו של סשה, נרצח.

משפחת כהן הקימה מעין חפ"ק משפחתי בקרית אתא, שם התכנסו הקרובים והחברים של ספיר ושל סשה, מנסים לאתר כל פיסת מידע ומחכים לבשורה. ואכן, לפני מספר ימים קיבלה המשפחה ד"ש מפתיע. אחד החטופים התאילנדים ששב לישראל מסר כי היה כלוא עם ספיר כהן מהיום הראשון ועד האחרון, שהם הוחזקו במנהרות מתחת לקרקע ולא ראו אור יום, ושכל הזמן שינו את מקומם, והחליפו את הקבוצות שהיו בנות שלושה עד חמישה חטופים. לדבריו, לכאורה היא הייתה בסדר, והיא כל הזמן ניסתה לכתוב מכתב לסשה, אבל הוא לא יודע אם המכתב הזה הגיע לידיו.

ספיר כהן בת זוגו של סשה טרופנוב שנחטפה לעזה במתקפת הטרור של חמאס, תאריך ה- 7 באוקטובר 2023. באדיבות המשפחה
ספיר כהן, נחטפה עם בן זוגה סשה, אמו וסבתו/באדיבות המשפחה

ד"ש נוסף הגיע למשפחת כהן, כמובן, עם שחרורה של ילנה טרופנוב, אמש. היא התקשרה אל אלי כהן, אביה של ספיר וסיפרה לו שהיא בסדר, ושבמהלך רוב התקופה הן היו יחד. "מרגיש לי שזה יושב עליה כמין אחריות כזו, כמי שאירחה את ספיר שלא מכירה בכלל את כל העניין הזה אפילו של אזעקות, ופתאום נפל עליה האירוע הזה", סיפרה לוואלה אסתר, חברת ילדות של ספיר הקרובה אליה מאד, "היא באמת בחורה כזו עדינה, כולה לב, טהורה כזו, רגישה ושכל דבר קטן מלחיץ אותה".

את היום עשתה המשפחה בקרית אתא, בהמתנה להודעה מצה"ל שהעסקה יוצאת לדרך ובתפילות שתשוב במהרה בריאה ושלמה. "תמיד יד אלוהים נגעה בספיר, יש לה מין הילה כזו, היא ילדה של אלוהים והוא תמיד שומר עליה ומגן עליה", אמרה החברה אסתר, "אז האמנו כל הזמן שהיא תשוב אלינו.

ספיר מקרית אתא וסשה מניר עוז, מהנדסים במקצועם, עברו להתגורר יחד ברמת גן, בספטמבר. את החג הראשון של סוכות עשו בני הזוג עם משפחתה של ספיר בצפון ולחג השני הם נסעו לקיבוץ בדרום. ספיר באה ממשפחה שחזרה בתשובה, שומרת שבת. היא בוגרת תיכון רוגוזין בקרית אתא. "בילדותה רקדה, יש לה כשרון מטורף למשחק והחלום שלה הוא בכלל להיות שחקנית ולכן למדה בצפת גם תיאטרון", גילתה אסתר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
סשה טרופנוב ובת זוגו ספיר כהן שנחטפו לעזה במתקפת הטרור של חמאס, תאריך ה- 7 באוקטובר 2023. באדיבות המשפחה
אלכסנדר (סשה) טרופנוב וספיר כהן/באדיבות המשפחה

"דיברנו בערב החג, והיא היתה ממש בהתלהבות והתרגשות, כי היא ממש לא הכירה מה זה קיבוץ ומאד התחברה לזה", סיפרה אסתר, "בשבת שמענו על התופת וניסינו ליצור איתה ואיתו קשר אבל אצל שניהם לא היה מענה. באיזה שלב הצלחנו לנהל שיחה קצרה עם חבר שלו. התקשרנו הוא דיבר בשקט וניתק ואנחנו חשנו שאולי זה שאנחנו מתקשרים עלול לסכן אותם אז הפסקנו. מאז לא שמענו מהם ופעלנו בכל מיני דרכים בניסיון להבין מה קרה להם.

אסתר מוסיפה: "אחרי שבועיים גילינו תמונה ואח"כ הגענו לסרטון שפורסמו בחו"ל, ומסימנים מזהים של ספיר נוכחנו לדעת שזו היא. רואים שהיא על אופנוע עם שני גברים. רואים שבעזה מתחילים להכות אותה ושהיא מנסה לגונן על עצמה עם הידיים, וכולם מסביבה עליזים ושמחים כמי שעטים על טרף קל. היה קשה מאד לראות את הסרטון הזה. קשה מאד לצפייה בכללי כשרואים בחורה אחת וסביבה מאה מחבלים מארגון טרור, שאי אפשר בכלל להבין את סדר הגודל שלו. לקח לנו שבועיים לגלות שויטלי, אבא של סשה בעצם נרצח. מאז החטיפה אנחנו עושות כל שבוע הפרשת חלה ומקבלות סימן ומאמינות שיש ניסים גלויים. הנה אתמול השתחררו האמא והסבתא, היום ספיר משוחררת וכולנו ממתינים עכשיו לשחרורו של סשה ושאר החטופים שעדיין בשבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully