וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת ספרד: ספק אם ישראל מכבדת את החוק הבינלאומי בעזה

עודכן לאחרונה: 30.11.2023 / 17:16

סנצ'ס המשיך לתקוף בחריפות את המלחמה בעזה לאור "המספר הגדל של ילדים מתים", אך הוסיף כי היחסים בין המדינות "תקינים". בתגובה, הורה נתניהו לזמן את שגרירת ספרד לשיחת נזיפה - השנייה בתוך שבוע

נתניהו ביקר ברצועת עזה: "ממשיכים עד הסוף"/לשכת העיתונות הממשלתית

ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס, אמר היום (חמישי) כי בהתחשב במספר הנפגעים בקרב האזרחים בעזה, הוא מטיל ספק בכך שישראל מכבדת את החוק ההומניטרי הבינלאומי. הוא חזר על כך שפעולות צבאיות ברצועה "אינן מקובלות". בתגובה, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר החוץ אלי כהן לזמן את שגרירת ספרד לשיחת הבהרה - בפעם השנייה בתוך שבוע. במקביל, כהן קרא לשגריר ישראל במדריד לשוב ארצה לצורך התייעצויות.

"התיעודים שאנחנו רואים והמספר ההולך וגדל של ילדים שמתים, יש לי ספק רציני שהיא (ישראל) מצייתת לחוק ההומניטרי הבינלאומי", אמר סנצ'ס בראיון לרשת הטלוויזיה הממלכתית הספרדית TVE. "מה שאנחנו רואים בעזה לא מקובל", הוסיף.

למרות העימות הדיפלומטי, סנצ'ס, שדוחף לכינוס ועידת שלום, אמר כי היחסים בין ישראל לספרד "נכונים" וכי "גם מדינות ידידותיות צריכות לומר דברים זו לזו". הוא התעקש על כך שמדינות אירופה ידונו בהכרה במדינה פלסטינית.

ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס בקהיר, מצרים, 24 בנובמבר 2023. רויטרס
המשבר הדיפלומטי מול ישראל הולך ומחריף. סנצ'ס במצרים, בשבוע שעבר/רויטרס

בישראל הגיבו בזעם לדבריו. "נתניהו הנחה את שר החוץ אלי כהן להזמין את שגריר ספרד בישראל לשיחת נזיפה, לאחר ההתבטאות המבישה של ראש ממשלת ספרד ביום שבו מחבלי חמאס רוצחים ישראלים בירושלים בירתנו", נמסר מלשכת ראש הממשלה, שהתייחסה לפיגוע הירי שאירע הבוקר בירושלים ושבו נרצחו שלושה אנשים.

בשבוע שעבר, התבטאויות דומות של סנצ'ס ועמיתו הבלגי אלכסנדר דה קרו במעבר רפיח שבשליטת מצרים עוררו את זעמה של ישראל, שזימנה את שגרירי שתי המדינות לשיחת נזיפה. השניים קראו להפסקת אש בעזה, שעות אחרי כניסת ההפוגה ההומניטרית לתוקף ואחרי שנפגשו עם נתניהו וסיירו בקיבוץ בארי שהוחרב על ידי חמאס ב-7 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully