וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא שומרת על המחוקק: הכנסת מבקשת מבג"ץ למחוק את שמה מהעתירה בעניין גיוס חרדים

עודכן לאחרונה: 30.11.2023 / 21:26

בתגובה מטעם הייעוץ המשפטי לכנסת שהוגשה לבג"ץ עולה כי הכנסת מבקשת להימחק ולא להגיב לעתירה שהוגשה בעניין החלטת הממשלה לא לגייס חרדים. התנועה לאיכות השלטון, שהגישה את העתירה, התנגדה למחיקה: "הייעוץ המשפטי של הכנסת היה צריך להצטרף כמשיב לעתירות הנוספות בנושא"

שידור ישיר: הצהרת דובר צה"ל דניאל הגרי

LIVE

20:47 - טרור פסיכולוגי: חמאס פרסם תיעוד של ירדן, אב משפחת ביבס

כחלק מהלוחמה הפסיכולוגית של חמאס, פרסם ארגון הטרור תיעוד של ירדן, אב משפחת ביבס, כשהוא קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו להשיב את בני משפחתו, כפיר אריאל ושירי. כדי לא לשתף פעולה עם הטרור הפסיכולוגי של חמאס, לא נפרסם את הסרטון.

בורחת מהדיון? הייעוץ המשפטי של הכנסת הגיש אמש בקשה לבג"ץ למחוק את הכנסת מהעתירה נגד חוק הגיוס.

תקציר האירועים הקודמים: תוקפו של חוק שירות הביטחון שפוטר את תלמידי הישיבות החרדיים פקע בחודש יוני האחרון, מאז המדינה מבקשת מבג"ץ להאריך אותו כל פעם. בינתיים כדי למצוא פיתרון למצב, בחודש יוני האחרון עם פקיעת החוק, הממשלה קיבלה החלטה שלא עברה בחקיקה, לפיה המצב ישאר על כנו ותלמידי הישיבות לא יגוייסו.

בעקבות החלטה זאת, התנועה לאיכות השלטון הגישה עתירה לבג"ץ בטענה כי החלטה כזאת צריכה להתקבל בחקיקה בלבד ולא ע"י החלטת ממשלה. בעקבות כך שמדובר בהחלטת ממשלה ולא בחקיקה הכנסת ביקשה להימחק מהעתירה.

מפגינים מהפלג הירושלמי חוסמים את צומת שרי ישראל בירושלים במחאה על מעצר עריק. ללא, אתר רשמי
הכנסת ביקשה להימחק מהעתירה. הפגנה על חוק הגיוס בבני ברק/אתר רשמי, ללא

בתנועה לאיכות השלטון מתנגדים למחיקת הכנסת מהעתירה וכך הם הגיבו לבקשתה של הכנסת: "העותרת מתנגדת למחיקת הכנסת מן המשיבים לעתירה. כפי שצוין בעתירה, הממשלה ושר הביטחון לקחו לעצמם להכריע בסוגיית אי-גיוס תלמידי ישיבות לצבא - עניין המצוי בסמכות בלעדית של המחוקק", נכתב.

"ההלכה בדבר "הסדרים ראשוניים" שנקבעה בעניין זה ממש בבג"ץ 3267/97 רובינשטיין נ' שר הביטחון, פ"ד נב(5) 481 (1998), מחילה איסור על הממשלה לקבוע ולהכריע בעצמה על פטור מגיוס, מפני שמדובר ב"הסדר ראשוני", שעליו להיקבע בחקיקה של הכנסת. אם כן, ברי כי הכנסת היא משיבה רלוונטית לעתירה, אשר נפגעה אף היא מהחלטת הממשלה העומדת בלב העתירה. העותרת סבורה שעל ב"כ הכנסת נדרש היה לעמוד על זכותה של הכנסת לטעון בדיון בעתירה ולהצטרף כמשיב לעתירות הנוספות בנושא, דווקא בשל רמיסתה החוזרת ונשנית של הרשות המחוקקת על ידי המבצעת - ולא לבקש למחוק את הכנסת כאמור".

  • עוד באותו נושא:
  • בג"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully