וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז יוזם הקמת ועדת שרים בנושא המילואים

16.3.2003 / 19:29

שר הביטחון יעמוד בראש הוועדה אותה יזם בעקבות הביקורת הציבורית הקשה; הקמת הוועדה תובא לאישור הממשלה בקרוב; מחאת אנשי המילואים נמשכת - ביום רביעי מתוכננת הפגנה בירושלים

שר הביטחון, שאול מופז, יעמוד בראש ועדת שרים מיוחדת שתעסוק בסוגיית אנשי המילואים. מופז יזם את הקמת הוועדה, בצעד שקיבל את אישורו של ראש הממשלה, אריאל שרון. הקמת הוועדה תובא לאישור הממשלה באחת מישיבותיה הקרובות. להחלטות הוועדה יהיה תוקף של החלטת ממשלה.

צעדו של מופז הוא חלק מתגובת הממשלה לביקורת הציבורית הקשה שהוטחה בה, בעקבות החלטת הכנסת לאשר שירות מילואים של 43 יום בשנה הנוכחית. בינתיים, נמשכת מחאת אנשי המילואים על ההחלטה. ביום רביעי מתוכננת הפגנה גדולה בירושלים של חיילים מכמה גדודים המסיימים שירות מילואים ברצועת עזה.

קצינים בכירים אמרו היום, כי החלטת הכנסת בעניין 43 הימים לא תשפיע על חלק ניכר מחיילי המילואים במערך הלוחם. לדבריהם, הקיצוץ בתקציב הביטחון ימנע מצה"ל לזמן חלק ניכר מיחידות המילואים לאימונים בשנה הנוכחית.

צה"ל ביטל את כל אימוני המילואים ברבעון הראשון של השנה, בשלב שבו לא הוכרע עומק הקיצוץ בתקציב הביטחון. נראה שהפגיעה באימונים תימשך, בהיקף קטן יותר, לאורך השנה כולה. משך התעסוקה המבצעית השנה נקבע ל-32 יום לכל יחידה. עם זאת, אם תחול הסלמה משמעותית בגבול הצפון, בשטחים, או כתוצאה מהתקפה עיראקית על ישראל - צפויות התכניות המוקדמות של צה"ל להשתבש לחלוטין, ואז ייתכן שאנשי המילואים ייקראו אף לשירות ארוך מהמקסימום שנקבע בחוק, וצה"ל יידרש למהלך חקיקתי נוסף בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully