וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס מניח מטענים בשטח ואוסף מודיעין": בצה"ל מבינים שארגון הטרור נערך לסיום ההפוגה

עודכן לאחרונה: 29.11.2023 / 18:20

קצינים ברצועה מתריעים על ההיערכות של חמאס להמשך הלחימה ועל הקושי לשמר רמת משמעת מבצעית גבוהה במהלך ההפוגה. באחד המקרים יצאו לוחמי גולני מהמתחם אותו אבטחו והלכו לשחות בים. הם יועמדו לדין משמעתי: "החיילים משתעממים בלי פעילות, אבל אנחנו מנסים להעסיק אותם"

תיעוד של היתקלות לוחמי גולני במרחב שכונת זייתון, עם מחבלים ששיגרו טילי RPG לעברם/דובר צה"ל

קציני צה"ל שיצאו מהשטח סיפרו לוואלה! הבוקר (רביעי) כי מדובר במציאות מורכבת עבור המפקדים והחיילים בעומק השטח הפלסטיני תחת הפסקת האש. "אין פעילות, אין מתח מבצעי קבוע, חלק מהחיילים משתעממים אבל אנחנו מנסים להעסיק אותם, לאתגר אותם ויש אירועים חריגים". הקצינים מתריעים על קושי גדול לשמר רמת משמעת מבצעית גבוהה ללא לחימה.

באחד המקרים, החליטו חיילים מחטיבת גולני לצאת מהמתחם אותו הם מאבטחים, ולהיכנס לשחות בים. הלוחמים יצאו מהים אחרי שהמפקדים הבחינו בהם. בהנחיית קצינים בפיקוד הדרום הוחלט להחמיר איתם ועם בעיות משמעת נוספות שהתגלו בשטח.

בנוסף, לוחמי חיל הים פתחו באש לעבר שתי סירות פלסטיניות בשני מקרים שונים שניסו לצאת אל הים הפתוח במרחב חאן יונס ודיר אל בלאח. בשני המקרים חזרו מפעילי הסירות לחופי רצועת עזה.


תגובת צה"ל: במהלך שהייה במגנן חטיבתי בשטח רצועת עזה, שלושה חיילים נכנסו לים. התנהלות החיילים מנוגדת לפקודות ומסכנת את הכוחות, החיילים הוצאו מידית מלחימה בעזה ויישפטו בהמשך.

פעילות חיילי גולני במהלך חרבות ברזל. דובר צה"ל
לוחמי גולני בעזה/דובר צה"ל

בתוך כך, קציני צה"ל מתריעים כי פעילי חמאס מאתגרים את הכוחות בשטח. "היה מספר דו-ספרתי של אירועי ירי ביומיים האחרונים. חלקם קרוב, חלקם מרחוק. הוראות הפתיחה באש ברורות אבל זה לא מצב סביר. במעטפת האבטחה המצב נפיץ. לא מעט אזרחים מנסים לחזור אל הבתים ההרוסים וזה מייצר חיכוך. חמאס מנצל את זה".

עוד סיפרו הקצינים כי "מחבלי חמאס מניחים מטעני חבלה בשטח, אוספים עלינו מודיעין כדי להיערך לסוף הפסקת האש. זה שקוף וברור. לאורך זמן זה יוביל לפיצוץ. קשה לראות דמויות חשודות שברור לך שמדובר שהם פעילי חמאס, גם אם לא רואים את הנשק. אתה רואה שנאה בעיניים. אני מעריך שהם מסתירים את הרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully