וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס נתנו לחטופים רק תרופות מסוימות, שעזרו להם לשרוד. לא מעבר"

עודכן לאחרונה: 29.11.2023 / 15:01

כלתה של תמר מצגר ששוחררה אמש משבי חמאס סיפרה כי הביאו לחטופים פיתות מעורבבות עם חול ומים מעופשים. "תמר סיפרה לנו סיפורים מהשבי, אבל אנחנו מפחדים שמה שנספר ישפיע על מי שעוד שם", ציינה. תמר לא קיבלה בשבי את התרופות שלהן נזקקה, על אף הפניות הרבות לצלב האדום

בווידאו: הפעימה החמישית , חטופות חטופים חרבות ברזל מלחמת עזה 28.11.23/יותם רונן,רוני כנפו

איילה, כלתה של תמר מצגר ששוחררה אמש משבי חמאס, שפכה אור על התנאים בהם הוחזקו החטופים. "ככל שהתקדמה המלחמה התנאים שלהם רק ירדו", סיפרה לוואלה!, "הביאו להם לאכול פיתות מעורבבות עם חול, גם המים שנתנו להם לשתות היו מעופשים ומלאי חול. התנאים שם לא היו טובים בכלל. אם הם שטפו את הגוף זה היה עם מים קרים". היא הדגישה כי תמר סיפרה למשפחתה סיפורים מהשבי, אבל היא מנועה מלספר פרטים, "בגלל שאנחנו עוד דואגים לאנשים שם וחוששים שמה שנספר ישפיע".

עוד תיארה איילה כיצד תמר לא קיבלה תרופות אליה היא זקוקה, על אף הפניות הרבות שמשפחתה העבירה לצלב האדום. "היו להם שם נציגים מטעם החמאס שדאגו בצורה כזו או אחרת עם תרופות בהתחלה, אבל אני חושבת שרק תרופות מסוימות, שרק עזרו לשרוד ולא מעבר", אמרה. "היא הגיעה עם פציעות מיום החטיפה ולא טיפלו בהן. דאגו רק לשמר את החיים קצת, שישרדו, אבל בכל זאת מדובר באנשים בני 78 מתחת לאדמה, בתנאים מאוד קשים".

החטופה תמי מצגר עוברת לידי הצלב האדום (הפעימה החמישית) . 28 בנובמבר 2023. צילום מסך, אתר רשמי
החטופה תמי מצגר עוברת לידי הצלב האדום (הפעימה החמישית) . 28 בנובמבר 2023/אתר רשמי, צילום מסך

כעת איילה ושאר בני המשפחה מצויים בסערת רגשות, אך חשים הקלה ואושר רב לאחר שתמר שבה אליהם הביתה. "משמח לראות אותה מחבקת את הילדים והנכדים, צוחקת ומספרת בדיחות", סיפרה איילה. "היא מבינה טוב את הסיטואציה שהייתה ומה עבר עליה. היא צריכה עוד להתאושש פיזית, אבל אני מאמינה שתוך כמה ימים היא כבר תתחזק". כלתה של תמר קראה להמשיך את הפסקת האש כמה שאפשר, "בשביל שיחזירו כמה שיותר אנשים הביתה, שהפצע הזה יוכל כבר להגליד מתישהו".

איילה סיכמה, "אני רוצה לדעת שמדינת ישראל, קבינט המלחמה וצה"ל עושים את המקסימום כדי להחזיר את האנשים האלה הביתה. הם ננטשו פעם אחת וזו תהיה עוד נטישה. אפשר לחזור למלחמה בכל רגע. אני מבינה את הצורך להכות בהם חזק ועכשיו, אני מצפה לניהול, מה שלא היה לנו לפני".

תמר (תמי) מצגר, בת 78, נחטפה על ידי מחבלי חמאס מביתה בקיבוץ ניר עוז יחד עם בעלה יורם. הקשר עם בני הזוג נותק במהלך השבת השחורה והמידע על חטיפתם לרצועת עזה התקבלה לאחר שהטלפונים האישיים שלהם אותרו ברצועת עזה. לבני הזוג שלושה ילדים ושבעה נכדים. יורם נשאר בשבי חמאס בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully