וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בצה"ל לוחצים להרחיב את התמרון הקרקעי ברצועה; הערכה: הלחימה תחודש בשבת

עודכן לאחרונה: 29.11.2023 / 13:37

אלופים במטכ"ל מעריכים שלא יושגו הסכמות עם חמאס וקוראים "להשלים את מטרות המלחמה". גורמים צבאיים בכירים הדגישו כי דחוף לטפל ב"חצי השני של עזה" אליו צה"ל טרם תמרן, בדגש על חאן יונס, ואזור מעבר רפיח שמשמש לטענתם כציר המרכזי להברחת תחמושת לרצועה

פעילות צה"ל ברצועת עזה. 23 לנובמבר 2023/דובר צה"ל

אלופי המטה הכללי של צה"ל מעריכים שממשלת ישראל לא תצליח להגיע להסכמות עם חמאס בתיווך קטאר, למרות הלחץ האמריקני הכבד, וקוראים להמשך התמרון הקרקעי עם סיום ההפוגה כדי "להשלים את מטרות המלחמה". ההערכה היא שביום שבת צה"ל יחזור להשתמש באש חיה נגד יעדי טרור ברצועת עזה.

לדברי גורמים בכירים בצבא, "צה"ל אוחז ושולט בשלב הזה בכ-45% משטחי רצועת עזה, שזכתה לכינוי 'עזה הישראלית'. יש רצועת עזה ביטחון מקו הגבול בטווח של 1-1.5 ק"מ לפחות. בימים אלו נחשפות עוד יכולות תת-קרקעיות של חמאס בשטח שבשליטה ישראלית, וצה"ל מונע חזרת פלסטינים לבתיהם, במיוחד שביניהם מנסים להסתתר מחבלי חמאס".

פעילות צה"ל בעזה. 27 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
"צה"ל שולט בכמעט חצי מהרצועה, שזכתה לכינוי 'עזה הישראלית'". פעילות צה"ל ברצועה/דובר צה"ל

עוד אמרו הגורמים הבכירים בצה"ל, כי הצבא "חייב ללא ספק להשלים את מטרות המלחמה. זו לא שאלה. יש עוד 45% שטח שיש בו מרכז כובד של חמאס. צה"ל חייב להרוג את הנהגת חמאס ובראשם יחיא סינוואר. המרכז השני אלו הם התשתיות בחאן יונס ורפיח, בדגש על חאן יונס כולל המטרו שמוביל אל העיר".

במערכת הביטחון יש הטוענים שסג'עאיה "לא קיבלה את טיפול השורש החשוב והנחוץ להסרת איומים ממנה על העורף הישראלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
משאיות סיוע ראשונות נכנסות ממצרים אל רצועת עזה, 21 באוקטובר 2023. רויטרס
מחייב טיפול חדש כדי למונע הברחות. משאיות נכנסות לרצועה דרך מעבר רפיח/רויטרס

בנוסף לכך, אמר הגורמים הבכירים, כי "בניגוד למה שנטען בעבר, ציר פילדלפי לא היווה את עיקר הברחות אמצעי הלחימה לרצועת עזה, אלא מעברי רפיח וכרם שלום. בבדיקת אמצעי הלחימה, התחמושות, הטילים והציוד הצבאי כבר ברור לנו מה הגיע ומאיפה. יש לא מעט ייצור מקומי ולכן היה עיסוק מרכזי בהשמדת יכולות ייצור. זה קרה לפני הפסקת האש".

הגורמים ציינו כי צה"ל מיפה בשבוע האחרון לא מעט מערכות תת-קרקעיות ותשתיות טרור, כולל איסוף מסמכי מודיעין, מחשבים ומערכי קשר שמסייעים מאוד לצה"ל לבנות תמונת מודיעין הרבה יותר חדה על חמאס לקראת התמרון הקרקעי במרכז ודרום רצועת עזה. הגורמים הדגישו כי מעבר רפיח והמרחב שלו מחייב טיפול חדש כדי למנוע הברחות אמצעי לחימה בעתיד.

לסיכום, הדגישו הגורמים, כי יש הכרח מבצעי דחוף לטפל בחצי השני של "עזה הפלסטינית", אחרת האיום על העורף הישראלי יחזור מהר יותר מאשר מה שחושבים בדרג המדיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully