וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטליב מאיימת על נתניהו: "לא אצביע לשנות את התקציב 'על עיוור'"

עודכן לאחרונה: 29.11.2023 / 13:54

הח"כית מהליכוד הצהירה כי לא תעביר את העדכון שאישרה אמש הממשלה, בלי שתשמע הסברים בנוגע לשיקולים מאחוריו בכינוס של חברי הליכוד. "רוצה לוודא שהתקציב מתחשב בכל שכבות החברה, הקואליציה היא לא בובה של הממשלה"

בווידאו: גנץ מבהיר שלא יסכים להעברת כספים הקואליצוניים - "לא עושים קומבינות במלחמה"/צילום: לע"מ

חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד פנתה היום (רביעי) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו איימה: "לא אצביע על עיוור על שינוי התקציב" - ודרשה לכנס סיעת הליכוד, שלא כונסה חמישה חודשים. גוטליב דורשת כי חברי הסיעה יעודכנו על "אופן שינוי התקציב, התחשבותו בכל שכבות החברה, וכמו גם בבעלי עסקים", בטעם ההצבעה על העברתו במליאה.

"הקואליציה אינה משרתת את הממשלה ואינה בובה של רצון הממשלה בכל הכבוד. כינוס סיעת הליכוד לישיבה ממושכת הוא קריטי ובוודאי שלא פחות חשובה מכל מפגש אחר המשולב בסדר יומו של ראש הממשלה", טענה גוטליב.

טלי גוטליב, דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
טלי גוטליב, דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023/ראובן קסטרו
ישיבת ממשלה 15.10.2023. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ישיבת ממשלה 15.10.2023/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בתוך כך, באופוזיציה הודיעו כי ייאבקו באישור התקציב, שאושר השבוע בממשלה. יו"ר סיעת יש עתיד ומרכזת האופוזיציה, ח"כ מירב בן ארי הסבירה כי "תקציב המדינה שאמור לעלות בקריאה 1 בשבוע הבא מאשר 80% מהכספים הקואליציוניים". לטענתה, משמעות הדבר היא "4.8 מיליארד לצרכים קואליציונים, צרכים סקטוריאלים כמו תקציבי ישיבות, העלאת תקציב האברכים ומוסדות חינוך שלא מלמדים ליבה ועוד. בסוף זהו תקציב ביזה מגזרי בזמן שהמשק כולו בקריסה כלכלית. האופוזיציה תלחם בתקציב הגרוע הזה, בכל הכלים העומדים לרשותה, כולל גיוס מלא של הח"כים במליאה. תפקיד האופוזציה תמיד היה לפעול להפלת התקציב כי כך נופלת ממשלה, בימים אלו שכל הכסף אמור ללכת אך ורק לטיפול בצרכי המלחמה תפקידנו כפול ומכופל".

חמשת שרי המחנה הממלכתי הצביעו נגד התקציב במחאה על כך שהממשלה לא ביצעה קיצוץ מספיק והקפיאה את כלל הכספים הקואליציוניים. השר אופיר אקוניס מהליכוד נמנע בהצבעה על סעיף בכספים הקואליציוניים בלבד.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), התייחס לכוונת האופוזיציה לעכב את העברת התקציב. "נעשה סדר מה יש בתקציב הזה", אמר והבהיר: "17 מיליארד שקלים לצרכים ביטחוניים, 13.5 מליארד שקלים לצרכים אזרחיים הקשורים למלחמה, תקציב עבור ביטחון המדינה, תוספות עבור כיתות הכוננות, תקציב מינהלת תקומה, מלונות המארחים, פיצויים למשפחות המפונים, פיצויים לעסקים הקורסים, תקציבי הרשויות המקומיות בעוטף וביישובי קו העימות ועוד תקציבים המיועדים למאמץ הלחימה". ח"כ גפני הזהיר כי כל עיכוב באישור התקציב "פוגע בכשירות צה"ל וגורמי הביטחון, במשפחות המפונים ובשיקום העוטף. אני קורא לחבריי באופוזיציה: גלו אחריות, אל תצביעו נגד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully