וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העצורות הערביות-ישראליות לא רוצות להשתחרר בעסקה עם חמאס: "זה כתם לתמיד"

עודכן לאחרונה: 29.11.2023 / 16:41

כ-20 נשים שנעצרו על פרסומי הסתה מ-7 באוקטובר, עדיין נמצאות בעיצומו של ההליך המשפטי. לטענת עורכי הדין, הכללתן בעסקה עם חמאס תכתים את שמן, כשנגד חלקן טרם הוגש כתב אישום

בווידאו: החטופות מועברות לידי הצלב האדום 28.11.23/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"העצורות הישראליות אינן מעוניינות להיות משוחררות במסגרת עסקה עם החמאס", כך אומר היום (רביעי) לוואלה! עורך הדין חסן ג'בארין מארגון "עדאלה", המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, שגם מייצג חלק מהן. ג'בארין מתייחס לכ-20 עצורות ערביות-ישראליות, שנמצאות בעיצומם של הליכים משפטיים בגין פרסומי הסתה ברשתות החברתיות מה-7 באוקטובר. חלקן נעצרו רק בימים האחרונים, וטרם הוגש נגדן כתב אישום.

בעקבות ישיבה שנערכה אתמול במשרדי הארגון, עורכי הדין של העצורות מתכוונים למסור בהמשך היום את עמדתם נגד ההחלטה למשרד המשפטים.

"אף אחת לא הורשעה וטרם התחילו הדיונים בעניינן ועומדת להן חזקת החפות. אז כל העניין הזה של הכללתן בעסקה לא ברור לנו כלל וכלל. אנחנו לא רואים בכלל שיש הצדקה להגשת כתב אישום, ולא להארכת המעצר, שאינו חוקי בעינינו, ובטוחים שעם סיום המלחמה בתי המשפט יתחילו לשחרר אותן. אנחנו יודעים שחמאס לא ביקש, וגם הן לא רוצות להיות חלק מעסקה כזו - הן רוצות להוכיח את חפותן בבית המשפט", טוען ג'בארין.

איה ח׳טיב בבית משפט השלום בעכו. יואב איתיאל, אתר רשמי
איה ח׳טיב בבית משפט השלום בעכו/אתר רשמי, יואב איתיאל

לדברי ג'בארין, מאחורי המהלך עומד לא אחר מאשר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "הפרקליטות לא הודיעה להן על כך, לא למשפחת ולא לעורכי הדין. אנחנו לא יודעים מה סוג המסמך אם בכלל שידרשו מהן לחתום עליו עם שחרורן, המשפחות מודאגות מזה ואנחנו מבקשים לקבל על כך מידע". כמו כן, לדבריו של עו"ד ג'בארין, נמנע גם מעורכי הדין של העצורות לעמוד בקשר שוטף עם העצורות. "לא נתנו להן זכות להתייעץ, טרם ראינו אותן והאישורים לעשות כן לוקחים ימים".

גם עורך הדין באדר אגברייה שמייצג את האסירה איה חטיב, שכבר נשפטה, אינו שלם עם המהלך. הוא אמר לוואלה!, "הכל תלוי במה שהיא תחליט, אבל אנחנו לא יודעים את עמדתה כי אין לנו קשר איתה שהרי לא מאפשרים ביקורי עורכי דין וטלפונים. גם המשפחה לא יודעת. לאחרונה ביקשנו מפגש איתה בלי קשר להחלטה הזו וטרם נענינו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עו״ד חסן ג׳בארין. יואב איתיאל
עו״ד חסן ג׳בארין/יואב איתיאל

חששות עורכי הדין נשענים על קרקע מוצקה. כך למשל אלחנן פלהיימר, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית דרש אתמול (שלישי) מהטכניון את השעייתה של הסטודנטית רימא מוראד, תושבת נצרת בת 21. בפנייתו דרש פלהיימר מהנהלת הטכניון "להודיע באופן מידי על השעייתה לאלתר של רימא מוראד אשר נעצרה בגין הסתה לטרור בגילוי הזדהות פומבית עם ארגון הטרור הרצחני חמאס ומשתחררת היום לצידם של מחבלים ומחבלות מתועבים בעסקת חילופי השבויים. מדובר באבסורד מוחלט בו מוראד תשוב לספסל הלימודים ותשב לצד חיילות חיילים אשר חזרו מן הקרב, סטודנטיות וסטודנטים אשר איבדו את יקיריהם או כאלה שיקיריהם נחטפו. עלינו להגן על עצמנו מפני הסתה לטרור ולהוקיע מכל מקום כל מי שמעז להרים ראש ולתמוך באויב. אנו מצפים לשמוע עוד היום על הדחתה ויפה שעה אחת קודם, למחבלים אין מקום באקדמיה".

לאחר הפנייה הודיעה הנהלת הטכניון כי "התפרסם כי במסגרת העסקה עלולה להשתחרר ממעצר סטודנטית שהואשמה בהסתה ובתמיכה בארגון הטרור חמאס" והי "אם היא אכן תשוחרר, היא לא תוכל לשוב וללמוד בטכניון".

ארבעה מקרים הופנו לטיפול בבית הדין המשמעתי של הטכניון והתהליכים בעניינם מתנהלים בימים אלו. "עד היום הורה בית הדין המשמעתי לסטודנטים, בצו ביניים, על השעייתם הזמנית מלימודים והרחקתם מהקמפוס של ארבעת הסטודנטים עד למועד הכרעת הדין", נמסר מהנהלת הטכניון במענה לפניית וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully