וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד הבהיר בקטאר: לא נדון בעסקאות נוספות לפני שחרור כל הנשים והילדים

עודכן לאחרונה: 29.11.2023 / 6:37

ישראל סבורה שבידי חמאס 30 עד 40 נשים וילדים נוספים, והיא מצפה שישוחררו בימים הקרובים כחלק מהארכת ההפוגה בלחימה. במהלך השיחות בדוחא העלו קטאר ומצרים רעיונות לגיבוש מתווה חדש, שבמסגרתו ישוחררו חטופים נוספים שנמצאים בידי חמאס - כולל החיילים

בווידאו: מסוק עם החטופים ששוחררו משבי חמאס נחת בבי”ח איכילוב/צילום: יותם רונן

במהלך השיחות שקיים ראש המוסד דדי ברנע עם ראש ממשלת קטאר, ראש ה-CIA וראש המודיעין המצרי, הם הבהירו כי ישראל לא תסכים לכל דיון על עסקת המשך לפני שכל הנשים והילדים שמוחזקים כבני ערובה בעזה ישוחררו - כך אמר בכיר ישראלי שמעורה בפרטי השיחות שהתקיימו היום (שלישי).

מניתוח רשימות החטופים שפורסמו בפומבי, בידי חמאס 30 עד 40 נשים וילדים נוספים - כולל כ-20 נשים בגילאי 20 עד 50. ישראל מצפה שאלה ישוחררו בימים הקרובים כחלק מהארכת ההפוגה בלחימה.

"ניתן להגיע להסכמים כאלה או אחרים על קבוצות חטופים נוספות, אבל ישראל הבהירה שזה יקרה רק אחרי שהמתווה הנוכחי ימוצה במלואו וכל הנשים והילדים ישוחררו", אמר הבכיר הישראלי.

קודם לכן, כך נודע לוואלה, דנו הצדדים בפגישה במיצוי מקסימלי של המתווה הנוכחי של הפסקת האש - כלומר, הארכת ההפוגה עד לתשעה ימים בסך הכול, בתמורה לשחרור של עד 50 חטופים נוספים, כך נודע לוואלה!.

גורם מדיני אמר כי בישראל מוכנים למיצוי המתווה והארכת ההפוגה בלחימה בשלושה ימים נוספים בסך הכול, אם חמאס יתחייב לשחרר 10 חטופים נוספים בכל יום. עוד הצדדים דנו בדוחא על רעיונות לגיבוש מתווה חדש, במסגרתו ישוחררו כל שאר החטופים שנמצאים בידי חמאס - כולל החיילים.

נאום ראש המוסד דוד ברנע,  בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור, אוניברסיטת רייכמן. 10 בספטמבר 2023. אבשלום ששוני, פלאש 90
דדי ברנע/פלאש 90, אבשלום ששוני

בפגישה השתתפו היום ראש המוסד ברנע, ראש ה-CIA ביל ברנס, ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני, ולפי מקור המעורה בפרטים גם ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל. זהו הביקור השלישי של ראש המוסד בדוחא מאז תחילת המלחמה בעזה. הביקור מגיע יממה אחרי שישראל וחמאס הגיעו להסכם בתיווך קטארי ומצרי על הארכת הפסקת האש בעזה ביומיים תמורת שחרור של 20 חטופים נוספים.

בשבועות האחרונים ראש ה-CIA ביל ברנס שיחק תפקיד קריטי במאמצים להגיע לעסקה לשחרור חטופים - יחד עם ראש המוסד ברנע ועם ראש הממשלה הקטארי. ברנס סייע גם לפתור כמה משברים משמעותיים במהלך התקופה, כך לפי בכירים אמריקנים וישראלים.

בכירים ישראלים אמרו כי במהלך הימים האחרונים, כשההסכם לשחרור החטופים ייושם, היו ברנס ואנשיו בקשר בלתי פוסק עם החמ"ל הישראלי-קטארי המשותף במטה המוסד ליד תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully