וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים באוקראינה: אשתו של ראש המודיעין הצבאי הורעלה

עודכן לאחרונה: 28.11.2023 / 16:19

כלי תקשורת במדינה דיווחו כי אשתו של קירילו בודנוב, למוח שמאחורי הפעולות החשאיות נגד הרוסים, נחשפה ל"מתכות כבדות" ומצבה משתפר בבית החולים. עוד דווח כי ייתכן שהרעל הוחדר למזון שלה, ושאנשי מודיעין נוספים הורעלו. לא דווח מי לפי החשד עומד מאחורי ההרעלה הזו

עשן מיתמר ממפקדת צי הים השחור של רוסיה/טלגרם

אשתו של ראש המודיעין הצבאי של אוקראינה הורעלה ממתכות כבדות - כך דיווחו היום (שלישי) כלי תקשורת במדינה, שציטטו גורמי מודיעין. מריאנה בודנובה היא אשתו של קירילו בודנוב, שעומד בראש סוכנות המודיעין הצבאי של אוקראינה, ששיחקה תפקיד מרכזי בפעולות חשאיות נגד הכוחות הרוסיים לאורך המלחמה שהחלה לפני קרוב לשנתיים.

אם הייתה זו הרעלה מכוונת, הרעלתה של בודנובה היא התקיפה המשמעותית ביותר נגד בן משפחה של אחד ממנהיגיה של אוקראינה מאז שרוסיה פלשה לשטחה בפברואר אשתקד. הדיווחים לא ציינו מתי היא הורעלה או מי לפי החשד עומד מאחורי זה, ושירותי הביטחון האוקראיניים טרם הגיבו עליהם.

לפי דיווח בכלי התקשורת "באבל", שציטט מקור אנונימי, בודנובה לא חשה בטוב במשך "תקופה ארוכה", וכעת היא מאושפזת בבית חולים ומסיימת סבב טיפולים בהשפעות ההרעלה. הגרם הוסיף כי החומרים שאותרו בגופה של בודנובה "אינם באף שימוש בחיי היומיום או במבצעים צבאיים", מבלי לפרט מעבר לכך.

ב"אוקראינסקה פרבדה" דווח מפי מקור אנונימי כי הרעל הוחדר ככל הנראה למזון שלה, ובנוסף אליה הורעלה כמה בכירי מודיעין אחרים. עוד דווח כי היא "מרגישה טוב יותר" כעת אחרי סיום הטיפולים הראשונים. במקביל, סוכנות הידיעות האוקראינית "יוניאן" דיווחה כי היא מטופלת בבית חולים באוקראינה, ולא בחו"ל.

ראש המודיעין הצבאי של אוקראינה, קירילו בודנוב, ואשתו בטקס זיכרון בקייב, 23 בינואר 2023. רויטרס
רוסיה הוציאה נגדו צו מעצר. בודנוב ורעייתו בטקס זיכרון בקייב, ינואר/רויטרס

הדיווחים באוקראינה לא ציינו שבודנוב בעצמו היה המטרה להרעלה. עם זאת, מוקדם יותר השנה, בכיר במודיעין הצבאי של אוקראינה סיפר כי היו יותר מעשרה ניסיונות התנקשות בגנרל מאז תחילת המלחמה.

בודנוב הפך לאורך המלחמה לדמות ציבורית מוכרת באוקראינה, שבה הוא מתואר כמוח של המבצעים הסודיים נגד מוסקבה. התקשורת ברוסיה, לעומת זאת, מתעבת אותו. כלי התקשורת הרוסיים דיווחו כי בית משפט במוסקבה הוציא באפריל צו מעצר לבודנוב באשמת "טרור".

מוסקבה האשימה את שירותי המודיעין האוקראיניים בשורת חיסולים על אדמתה, כולל של בלוגר ועיתונאי התומכים במלחמה של ולדימיר פוטין. קייב הכחישה באופן רשמית את מעורבותה בהתנקשויות הללו, אך בודנוב אמר בעבר כי הוא "ימשיך להרוג רוסים בכל מקום בעולם עד לניצחון המוחלט של אוקראינה".

אשתו, שנולדה בקייב ב-1993, היא בעלת תואר שני בפסיכולוגיה. בהמשך היא נכנסה לחיים הפוליטיים, ועבדה כיועצת של ראש עיריית קייב. בשנה שעברה היא סיפרה למגזין Elle שהיא התנדבה בבית החולים הצבאי בקייב בין 2015 ל-2017.

בספטמבר, בודאנוב בן ה-37 אמר לאתר "War Zone" כי הוא ואשתו שוהים במשרדו "מאז הפלישה בפברואר" מטעמי בטיחות. "היא למעשה פרופסור באקדמיה הלאומית שלנו לשוטרים. היא מלמדת פסיכולוגיה משפטית. זו לא בעיה עבורה כפי שהייתה יכולה להיות בעיה עבור מישהו אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully