וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עבר על סהר וארז קלדרון בשבי? "חזרו חיוורים, רזים ונסערים"

עודכן לאחרונה: 28.11.2023 / 13:23

קרוב משפחתם של סהר בת ה-16 וארז בן ה-12 שיתף כי האחים ששבו אמש "עברו חוויות מאוד קשות בשבי", למרות שהבדיקות הבריאותיות שלהם תקינות. לצד השמחה על שובם, המשפחה עדיין מייחלת לשובו של אב הילדים, עופר: "אנחנו ממשיכים במרתון"

בווידאו:שחרור חטופים משבי חמאס, 27 בנובמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

האחים סהר (16) וארז (12) קלדרון, ששבו אתמול משבי החמאס, הגיעו "חיוורים, רזים ונסערים" - כך תיאר קרוב משפחתם, עידו דן קלדרון. "הבנו שהם עברו חוויות מאוד קשות בשבי", שיתף את וואלה!. "העיניים גם קצת שקועות, אבל בסך הכול, מבחינה בריאותית, הם בסדר לפי הבדיקות".

אחרי 52 ימים של חרדה רבה באשר לגורלם של בני משפחת קלדרון שנחטפו, והתאבלות על בני המשפחה שנרצחו, עידו תיאר רגשות מעורבים. "המוח לא נותן לך בבת אחת לעבור למצב של שמחה", משתף עידו. "ב-52 הימים האחרונים אנחנו באופטימיות משולבת בחרדה ועשייה אינסופית, המוח 'חוסם' את השמחה, למרות שיש פה אירוע עם הקלה גדולה ואושר אמיתי, שהם כאן בידיים של אמא בישראל ולא במנהרות".

סהר קלדרון. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
סהר קלדרון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ארז קלדרון. דוברות מטה המשפחות, אתר רשמי
ארז קלדרון/אתר רשמי, דוברות מטה המשפחות

"מצד שני", המשיך עידו, "צריך להבין גם שאפשר לעצור לרגע, לחבק, להרגיש אותם ואת הדפיקות לב שלהם. אנחנו מתייחדים איתם בחזרה, אבל היום הם התחילו בתהליך של שיקום. אנחנו עוד לא בדיוק יודעים מה המצב ההתחלתי שבו הגיעו, וכמה זמן זה עוד ייקח".

על אף תחושת ההקלה הגדולה בקרב בני המשפחה, עופר קלדרון, אביהם של סהר וארז, עוד נותר בשבי בעזה. "יש לנו דאגה איומה לגורל של אבא שלהם, של עופר בן דוד שלי, שהוא עדיין בעזה", מספר עידו. "אנחנו מאוד דואגים וממשיכים במרתון הזה, אומנם הייתה לנו עצירה קטנה לתדלוק אבל אנחנו ממשיכים".

לסיכום, עידו קרא להחזיר את כלל החטופים שנמצאים בשבי חמאס. "אנחנו זכינו כרגע לקבל את שני הילדים חזרה. אנחנו יודעים בדיוק מה מרגישות המשפחות שעדיין לא קיבלו את יקיריהם, ולכן אנחנו לא מפסיקים לרגע את ההירתמות שלנו. זה יהיה עד הסוף, עד שאחרון החטופים ואחרון הנעדרים, כולל הנעדרים מהעבר, יחזרו אלינו במהרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
רגעי חזרתם של החטופים במסוק חיל האוויר ובביה"ח איכילוב. דובר צה"ל
רגעי חזרתם של החטופים במסוק חיל האוויר ובביה"ח איכילוב/דובר צה"ל

בד בבד, רונית זידנשטיין, מנהלת המחלקה באסף הרופא, סיפרה לוואלה! על הטיפול בחטופים המשוחררים. בית החולים טיפל ב-17 אזרחים זרים, בהם 16 תאילנדים שעדיין מאושפזים ופיליפיני ששוחרר. "מדובר על מפגש עם אנשים ששהו בשבי ושחזרו מסוג של תופת. הם סבלו סבל רב. אנשים ששהו תקופה ארוכה לא במקומם הטבעי, עם תנאים לא תנאים. תזונה לא נאותה, מעט אור יום, מבודדים, לא פגשו את החברים שלהם. כרגע הם חוזרים ורואים אור יום. המפגש היה מאוד מרגש. חרב עליהם עולמם, הם לא היו קשורים לכל הסכסוך הזה. הם חזרו אלינו והמשפחות שלהם לא נמצאות כאן. היינו אמורים להיות משפחה שתגבה אותם ותעטוף אותם", אמרה.

לדבריה, מרבית השבים חוו ירידה משמעותית במשקל. "התזונה הייתה מאוד חסרה", הסבירה מנהלת המחלקה, "הם ירדו בין עשרה ל-15 קילוגרם. בתוך 50 ימים זה המון. הם הגיעו אלינו בשעות הלילה והתרגלו לאט לאט לאור, ברוב המקרים לא היה צריך לערב רופא עיניים. אחד הדברים המשמעותיים הוא תסמונת ההזנה מחדש, היינו עם צוות משמעותי של תזונאיות. אנחנו עובדים עם מתורגמנים שעוזרים לתקשורת בינינו".

מתחם מיוחד בבית חולים שמיר אסף הרופא לטיפול בחטופים אזרחי תאילנד. מירב כהן
מתחם מיוחד בבית חולים שמיר אסף הרופא לטיפול בחטופים אזרחי תאילנד/מירב כהן

בבית החולים לילדים דנה-דואק באיכילוב עדכנו היום על מצב תשעת הילדים ושתי האימהות ששוחררו אמש משבי החמאס. "הילדים עברו הערכה ראשונית, והיה צריך לנטר את כמות המזון שהם חוזרים לאכול", אמרה פרופ' רונית לוביצקי, מנהלת מחלקת הילדים. "אחת הילדות הקטנות שירדה מהמסוק ביקשה מאיתנו אמפנדס", סיפרה, "בין 4 ל-5 בבוקר שני ילדים רצו יוגורט עם גרנולה וענבים".

פרופ' לוביצקי המשיכה, "הדבר הכי חשוב באירוע הוא המעטפת הרגשית, גם של עובדים סוציאלים וגם של פסיכולוגים למי שצריך, כדי לאפשר התחלה של חזרה למערכת חיים נורמלית, לאט לאט ובהדרגה. זאת התוכנית הרפואית, תזונתית, רגשית. כשהמצב יאפשר נשחרר אותם עם המשך צמוד של תמיכה בקהילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully