וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרור הפסיכולוגי של חמאס: שיטת "ההפרד ומשול" בחטופים

עודכן לאחרונה: 28.11.2023 / 12:13

גורם במערכת הביטחון הסביר כי חמאס מנסה להפעיל מניפולציה ולהציג כי חטופים נמצאים לכאורה בידי פלגים אחרים ברצועה, במטרה למנוע השבת אימהות ותינוקות ישראלים. "חמאס הוא השולט ברצועת עזה. עומדים על העקרונות - אחרת ישמעו את האש מתחדשת"

בווידאו: מסוק עם החטופים ששוחררו משבי חמאס נחת בבי”ח איכילוב/צילום: יותם רונן

גורם במערכת הביטחון קבע כי חמאס מנסה לנהוג בעסקת שחרור החטופים ב"הפרד ומשול", כדי "להגדיל את המחיר" ולמנוע השבת אימהות ותינוקות שלכאורה לא מוחזקים בידיו אלא בידי הג'יהאד האסלאמי, או פלגים אחרים ברצועה. "חמאס הוא השולט ברצועת עזה, על פיו יישק דבר", הסביר הגורם, "הניסיונות לגלגל אחריות ולהסתיר מידע כפי שהתגלה בשבוע האחרון, כשהופרדה אם מהבת ברגע האחרון, לא יקדמו מו"מ לשחרור חטופים".

לפי הגורם, נעשים מאמצים מול המתווכים לעמוד על העקרונות שהצדדים התחייבו עליהם בתחילת המו"מ, "אחרת בחמאס ישמעו את האש מתחדשת", התריע. הגורם הביטחוני עוד הזהיר מדיסאינפורמציה שחמאס מפיץ ברשתות, "בצורה מתוחכמת ואכזרית". הוא קרא לציבור הישראלי "להמתין בסבלנות ולהקשיב למידע הרשמי בנושא שחרור החטופים" והסביר, "כל הפצה כזו או אחרת משחקת לידי חמאס. אסור ליפול במלכודת הלוחמה הפסיכולוגית שמנסה סינוואר להולך את ישראל ואת המתווכים".

שירי ביבס וילדיה אריאל וכפיר שנחטפו לעזה. הבעל ירדן מוגדר נעדר. ללא, אתר רשמי
שירי, אריאל וכפיר ביבס מוחזקים באזור חאן יונס/אתר רשמי, ללא

דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, צייץ אמש בחשבון ה-X שלו כי "חמאס נוהגת בחלק (מהילדים והתינוקות החטופים) כמו שלל ובחלק מהמקומות העבירה אותם לארגוני טרור אחרים ברצועת עזה". אדרעי התייחס לאכזריות של ארגון הטרור חמאס ונתן לדוגמה את משפחת ביבס: "התינוקות עם השיער הכתום, 'הג'ינג'ים', נחטפו בניר עוז על ידי אחד הפעילים של חמאס והם מוחזקים באזור חאן יונס על ידי אחד הפלגים הפלסטיניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully