וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצרת איראן: האיום החדש של החות'ים על הים האדום

עודכן לאחרונה: 28.11.2023 / 9:29

משחתת אמריקנית הייתה המטרה לשגור הראשון של טיל ייחודי שסיפקה איראן למורדים בתימן. הטיל החטיא, אבל עשוי להיות איום לא רק לספינות מיושנות, אלא גם לספינות צבאיות חדישות שמערכות היירוט שלהם לא מותאמות להפילו

תיעוד שפרסמו החות'ים מההשתלטות ספינת גלקסי לידר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אחרי חטיפת אוניית הובלת המכוניות גלקסי לידר של רמי אונגר, ותקיפת מיכלית הנפט פאספיק זירקון שבבעלותו החלקית של עידן עופר, חשפו אתמול החותים איום חדש על הספנות בים האדום: טילים בליסטיים. פרטים חדשים על ההתקפה נגד משחתת הטילים האמריקאית USS MASON, מגלים כי המורדים החות'ים עשו בה שימוש ראשון בטיל איראני ייחודי נגד ספינות, שעשוי לאתגר גם ספינות מלחמה המצוידות במערכות יירוט טילים.

רוב הטילים נגד ספינות הם טילי שיוט - טילים שטסים בגובה נמוך, קרוב מאוד לגלים, כדי להתחמק מגילוי. חלקם משייטים במהירות תת קולית, אחרים על קולית, כמו היאכוחנט הרוסי, שסופק גם לסוריה ולחיזבאללה. אולם איראן פיתחה טיל בליסטי ייחודי נגד ספינות. מדובר בטכנולוגיה המשמשת בדרך כלל לפגיעה במטרות קרקע: הטיל משוגר אנכית, ממריא לגובה, לעתים אף יוצא מהאטמוספירה, ואז משלים מסלול בצורת חצי עיגול וצובר מהירות תוך כדי ההנמכה לעבר המטרה.

טיל בליסטי שבשימוש המורדים החות'ים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
טיל בליסטי שבשימוש המורדים החות'ים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
טיל בליסטי של המורדים החות'ים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
טיל בליסטי של המורדים החות'ים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מסלול הטיל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מימין לשמאל: משגר נייד, מסלול בליסטי, תיקון מסלול, מעבר לטיסה נשלטת, מיקום ראשוני של המטרה ומיקום סופי של המטרה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

טילים בליסטיים מתקשים בדרך כלל לפעול נגד מטרות נעות כמו ספינות, בגלל הקושי לצייד אותם בחיישנים שיעמדו במהירות הגבוהה ויוכלו לאתר את המטרה שמיקומה השתנה לקראת הפגיעה. בגלל המהירות, גם קשה יותר לעדכן אותם תוך כדי הטיסה במיקום עכשיוי של מטרה זזה. מנגד, הם זולים ופשוטים יותר לייצור, ולאיראן יידע רב בייצור שלהם, כפי שראינו מהטילים ארוכי הטווח שפיתחו ומסרו לחות'ים, אותם שיגרו לאילת לפני שיורטו בידי מערכת החץ.

על בסיס הפאתח 110 - טיל בליסטי מדויק שנמצא גם בידי חיזבאללה, פיתחה איראן טיל נגד ספינות, המכונה חאליג' פארס. לטיל חיישן חום שאמור לסייע לו לזהות את מטרתו בשלב האחרון של הטיסה. הטווח שלו מוערך ב-100 עד 280 ק"מ, והמסלול הקצר שלו עשוי להקשות על יירוטו בידי חלק ממערכות יירוט טילים בליסטיים, כמו ה-SM3 המוצבות על חלק מאוניות הצי האמריקאי. אולם בהפעלה הראשונה שלהם נגד מטרה אמריקנית אתמול, החטיאו צמד החאליג' פארס את מטרתם ונחתו במרחק של כ-16 ק"מ מספינת המלחמה האמריקנית, מסיבה שטרם הובררה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully