וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיבה מיוחדת בכנסת: "מחבלי חמאס עינו והשחיתו נשים - העולם חייב לדעת"

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 14:50

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי קיימה ישיבה מיוחדת לציון יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים. דודתה של החטופה נועה ארגמני תהתה: "האם פני אישה בשנת 2023 צריכות להיראות ככה?", אחותה של החטופה רומי גונן הוסיפה: "איך כנשים נרגיש בטוחות בעולם הזה?"

בווידאו: הצהרת בני משפחתה של אלמה אברהם/ניב אהרונסון

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בכנסת קיימה היום (שני) ישיבה מיוחדת לציון יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים על "פשעים נגד האנושות שביצע חמאס כלפי נשים מאז אירועי 7 באוקטובר". בישיבה בראשות יו"ר הוועדה ח"כ פנינה תמנו שטה השתתפו יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, שר החוץ אלי כהן, משפחות הנרצחות והחטופות, שגרירות ונציגות המכהנות בישראל, נציגי גופי ביטחון, חירום והצלה וארגוני נשים.

הכנס נפתח בדקת דומייה לזכר הקורבנות. יו"ר הוועדה תיארה את הזוועות שנשים עברו בידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר: "נשים, מבוגרות ונערות צעירות - נאנסו באלימות לפני שהוצאו להורג. רבים מהן נרצחו בברוטליות ובאכזריות לאחר שעברו התעללות אכזרית, עינויים והושחתו קשות על ידי חמאס הטרוריסטים. חמאס ביצע זוועות שאין לתאר. למעלה מ-240 נחטפו לעזה, ביניהם 39 ילדים. מוטלת עלינו, בכנסת ישראל, האחריות הקשה והטראגית לספר לעולם על מה שקרה. מה שקרה ממלא אותנו בזעם, הוא ממלא אותנו בכאב, וממלא אותנו באבל עמוק ועז. אנחנו צריכים לפעול. במיוחד, מאז שהעולם - ארגוני זכויות נשים בינלאומיים, שתקו במידה רבה".

יו״ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח״כ פנינה תמנו-שטה, המחנה הממלכתי. נגה מלסה, אתר רשמי
"מה שקרה ממלא אותנו בזעם". תמנו שטה/אתר רשמי, נגה מלסה

לדברי ח"כ תמנו שטה, "העולם צריך לדעת. העולם חייב לדעת. אנחנו חייבים להיות קולניים וברורים. העולם חייב להתמודד עם הזוועות כדי להבטיח שזה לא יקרה שוב. עלינו לתעד את הראיות. זו חובתנו, לא רק חובתה של ישראל, אלא חובתו ואחריות העולם להילחם בטרור, בפשעים ובאלימות נגד נשים. רוב הקורבנות לא יכולות לדבר בעד עצמם. הן נרצחו. אנחנו הקול שלהם - כל אישה בעולם המאמינה ונלחמת למען זכויות נשים, שעומדת על החיים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בהצהרה מיוחדת לתקשורת, משכן הכנסת, ירושלים. 6 בספטמבר 2023. יואב דודקביץ, TPS
"הקהילה הבינלאומית אכזבה את הנשים הישראליות". אוחנה/TPS, יואב דודקביץ

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה אמר בדיון כי "ב-7 באוקטובר, חייהם של ישראלים רבים הסתיימו, והחיים השתנו, עבור כל הישראלים. הנוכחות שלכם מעבירה מסר לנשים ישראליות שהן לא לבד". אוחנה אמר כי "האמת היא שהקהילה הבינלאומית אכזבה את הנשים הישראליות. לקח לה לא פחות מ-50 יום עד שארגון האו"ם לקידום והעצמת נשים, פרסם הצהרה רשמית. במשך 50 יום הם לא גינו דבר ממה שבוצע נגד נשים ישראליות על ידי חמאס. כן. לקח להם 50 יום וקמפיין לחצים עולמי להבין שהם לא יכולים פשוט להתעלם ממה שקרה".

יפה אוהד, דודתה של נועה ארגמני, שנחטפה על אופנוע לעזה תהתה בדיון, "האם פני אישה בשנת 2023 צריכות להיראות ככה? אישה שבסך הכול הלכה למסיבה לחגוג עם בן זוגה, ככה זה צריך להיראות? אנחנו לא ב-1938 שהייתה לעמנו שואה אדירה. כאן בביתי נוצרה שואה, נטבחו ילדים ונשים ואיך העולם לא זועק לזה ולא קם על רגליו לנוכח הזוועות האלה? נועה אהבה את החיים ואהבה להיות עם הוריה. אימא של נועה חולה במחלה קשה וסופנית, שעון החול מטפטף כל דקה. אני מבקשת רחמי שמים ותפנו לכל מנהיגי העולם שנועה תחזור ותתאחד עם אימא".

ירדן גונן, אחותה של רומי שנחטפה לעזה כשהיא פצועה ומדממת, סיפרה על התחושות הקשות עבור משפחתה: "אנחנו אפילו לא יודעים אם היא בחיים. איך נרגיש כנשים בטוחות בעולם הזה? לא רק כיהודיה. אנחנו לא נוכל להסתובב בטוחות בעולם. איך נבטיח ביטחון לנשים בעולם? האחריות היא של הנציגות הנפלאות שיושבות כאן איתנו. אסור שדברים כאלה יחזרו בשום מקום אחר. לא אביא ילדים לעולם אם ככה הוא נראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully