וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

17 שנות מאסר נגזרו על הצעיר מעכו שהשתתף בלינץ' בשומר החומות

עודכן לאחרונה: 28.11.2023 / 17:34

העונש הכבד ניתן לקוסאי עבאס בן ה-23 שהורשע עם שני צעירים נוספים בלינץ' בתושב העיר שנקלע למקום. עורך דינו של עבאס יערער על ההרשעה, לאחר שבית המשפט לא קיבל את טענתו כי מור ג'אנאשוילי "דהר ברכבו לעבר צעירים ערבים"

בווידאו: מור ג'נאשווילי שהותקף בלינץ במהלך שומר החומות בהקראת גזר דינו של אחד הצעירים שתקף אותו/יואב איתיאל

בית המשפט המחוזי חיפה גזר עונש כבד של 17 שנות מאסר בפועל, מאסרים על תנאי ופיצוי של 180 אלף שקלים על קוסאי עבאס, שהורשע פה אחד בניסיון הרצח של תושב עכו מור ג'אנאשוילי, בלינץ' שאירע בעכו, במהלך הפרעות במבצע שומר החומות לפני שנתיים. כמו ההרשעה, גזר הדין ניתן על ידי השופטים יחיאל ליפשיץ, גלית ציגלר ואיל באומגרט פה אחד.

האירוע הקשה התרחש בליל עיד אל פיטר, ה-12 במאי 2021, שיאם של העימותים בערים המעורבות. עשרות צעירים התפרעו באותו ערב בפינת הרחובות דרך הארבעה ויאנוש קורצ'אק בעכו. ג'אנשווילי נקלע למקום ברכבו, בשל דאגתו לאמו המתגוררת סמוך למקום, והיה בדרכו אליה. על מכוניתו היו דגלוני ישראל שתלה ביום העצמאות. הוא הותקף באכזריות במוטות ברזל, אלות, חפצים שונים ואבנים שהושלכו לעברו, ולאחר מכן הופל על הרצפה והוכה בראשו באמצעות רגל של שולחן מעץ.

המתפרעים חדלו להכות את ג'נאשווילי רק לאחר שהגיע למקום השייח' עבאס זכור, שדרש מהם לחדול מהמתקפה האכזרית. בתוך כך, הצעירים הציתו את רכבו של הקורבן, שנשרף כליל. ג'אנאשוילי פונה לבית החולים כשהוא סובל משברים, חתכים רבים, שלושה בלטי דיסק, שטפי דם ושפשופים רבים, ונכון להיום טרם השתקם לחלוטין מפציעותיו. הוא מלווה משפטית על ידי עו"ד חיים בלייכר מארגון "חוננו".

השמעת הכרעת דין קוסאי עבאס בגין ניסיון רצח, יידוי אבן לעבר כלי תחבורה, חבלה והתפרעות במהלך מבצע שומר חומות בעיר עכו, בימ"ש מחוזי חיפה, 13 ביולי 2023. שלומי גבאי
קוסאי עבאס/שלומי גבאי
מור ג'נאשווילי, שהותקף בלינץ' במהלך שומר החומות, בהקראת גזר דינו של אחד הצעירים שתקף אותו. 27 בנובמבר 2023. יואב איתיאל
מור ג'נאשווילי בהקראת גזר הדין/יואב איתיאל

חקירת האירוע התנהלה בשב"כ וביחידה המרכזית במחוז חוף של משטרת ישראל, והבשילה להאשמת נגד עבאס, לצד אדהם בשיר ובילאל חילואני, שלושה תושבי עכו באירוע הלינץ' האכזרי. בכתב האישום, שהגישו עורכי הדין אוהד כהן ואבי פסטרנק מפרקליטות מחוז צפון, נטען כי הרקע למעשיהם של הנאשמים היה גל ההתפרעויות ומעשי האלימות בארץ, כשהעיר עכו הייתה אחת מהערים שעמדו במוקד גל זה.

עבאס, מסגר במקצועו, בן 23, הורשע במעשה טרור, ניסיון רצח, יידוי אבן לעבר כלי תחבורה, חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני והתפרעות. זאת, לאחר שהודה בדברים בפני חוקר שב"כ. הוא סיפר כי אותם ימים היו פרסומים בפייסבוק ובאינסטגרם בהם סופר על כך שהיהודים מכינים עצמם להתקפה על הערבים בסכינים וכלי נשק ואז שמע שיח' הקורא מרמקול מסגד "צעירי עכו היכן אתם? היהודים תוקפים אותנו. התאספו ליד המסגד". לדבריו, כשהגיעו למקום היו שם כבר אלפי אנשים והם יצאו לכיוון שכונת וולפסון שם קראו ברמקולים של המסגדים כי היהודים תוקפים אותם. הוא זכר כי לבש ג'ינס וחולצה שחורים ועטה על פניו כפיה פלסטינית שחורה לבנה מחשש שבדרך ייתפס על ידי שוטרי יס"מ או מג"ב.

תיעוד לינץ' בעכו. ללא, מערכת וואלה
תיעוד לינץ' בעכו/מערכת וואלה, ללא

אדהם בשיר, ספר בן 25, הורשע בין היתר במעשה טרור של חבלה חמורה בכוונה מחמירה והתפרעות ונגזרו עליו עשר שנות מאסר, ואילו על בילאל חילואני, עבריין מקומי בן 25, שהורשע בהתפרעות נגזרה שנת מאסר אחת.

ג'אנאשווילי, שנכח בדיון לצד עו"ד בלייכר, הביע שביעות רצון מגזר הדין, "היום אנחנו יכולים להבין שערביי ישראל יצאו בשם החמאס וזה היה יכול להגמר אחרת", אמר בתום הדיון, "העונש מבחינתי הוא הישג, למרות שאפשר היה לתת יותר".

"יש לנו מחלוקת רצינית עם בית המשפט ובכתב האישום הזה כלל אין מקום לעבירת ניסיון רצח", אמר מנגד לאחר גזר הדין עו"ד רמזי קטילאת המייצג את קוסאי עבאס, "אנחנו הראינו כיצד האירוע מתחיל כשמי שמכונה המתלונן דורס בחור ערבי כשהוא דוהר ברכב לעבר המון של צעירים ערבים ואז במהלך המשפט מגלים שהוא תומך כהנא שקרא לערוף ראשים של ערבים על רקע אירועי שומר חומות". הסנגור קטילאת הודיע זה מכבר כי יערער על עצם ההרשעה לבית המשפט העליון. "לא לחינם ניהלנו את התיק במשך שנתיים", אמר לוואלה! מיד לאחר הכרעת הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully