וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמים בעזה: "המחבלים לא נחים. ביקשנו לירות לעברם, ולא היה אישור"

עודכן לאחרונה: 26.11.2023 / 9:55

עדויות של לוחמים בעזה בזמן הפסקת האש, מספקות הצצה מטרידה למה שקורה בשטח: מחבלים יוצאים ממסתור ושברו דגלי ישראל שנתלו. "זה רק מראה כמה חמאס שולטים בשטח", הם אומרים

פעילות צה"ל ברצועת עזה. 23 לנובמבר 2023/דובר צה"ל

הפסקת האש שנכנסה ליומה השלישי, אומנם לא סיפקה אירועים מיוחדים, אבל מתחת לפני השטח מרגישים מתיחות רבה ופעילות גוברת של חמאס.

עדויות של לוחמים ומפקדים על מה שקורה ברצועת עזה אחרי תחילת הפסקת האש, מספקת הצצה למתח הרב שבו נמצאים החיילים, שמצד אחד מנועים לקחת יוזמה ולפעול, ומאידך שומרים על עצמם ויודעים שהם יכולים לפתוח באש כשהם באמת בסכנה. לוחמים ראו מחבלים מבצעים פעילות חשודה בשטח ולהערכתם הם נערכו לשלב הלחימה הבא.

"בשעה 07:06 על השעון פתאום ראינו מחבלי חמאס יוצאים מתחת לאדמה באזור השטחים הבנויים", מספרים החיילים. "אין סיכוי שהם יצאו מבתים, כי הכול נהרס באותו תא שטח, חלק מהם יצא ממסתור באזור הבתים ההרוסים. לא יכולנו לעשות כלום, כי יש הפסקת אש. גם כשהם לקחו את דגל ישראל שנתלה בשטח על מקל, תלשו ושברו אותו. זה רק מראה כמה חמאס שולטים בשטח. רק עכשיו אנחנו מבינים כמה עוד מחבלים נותרו באזורים שחשבנו שנכבשו, וכמה עוד משימות יש לצה"ל במרחב שבו היה התמרון קרקעי".

חיילי צה"ל פועלים ברצועת עזה. 24 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
"רק עכשיו אנחנו מבינים כמה עוד מחבלים נותרו". חיילי צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

"בלילה רואים את המחבלים. הם לא נחים"

עוד סיפרו הלוחמים, "בלילה רואים את המחבלים. הם לא נחים. היו לוחמים שביקשו לירות לעברם ולא היה אישור".

על הפעילות בשטח, סיפרו "פועלים בעיקר בהגנה. לכולם ברור מה יקרה אם מחבל חמאס יכוון נשק לעבר לוחם צה"ל. אבל לוחם לא יחשוש לירות כדי להרוג. יש לצה"ל הרבה מאוד כוחות בשטח".

מפקדי צה"ל בדרגי השטח, שאירחו את הפיקוד הבכיר של צה"ל בשטח, ביניהם מפקדים שאמורים להצטרף לפיקוד על תמרון קרקעי עתידי בשטח הפלסטיני, התבטאו בצורה ברורה והדגישו כי בעיניהם התמרון הקרקעי חייב להמשיך בכל חלקי רצועת עזה. "המטרה ברורה, הממצאים בשטח מדברים בעד עצמם. אם זה מה שמצאנו בצפון רצועת עזה - מה מחכה לנו בדרום רצועה?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully