וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: זו תהיה הפוגה קצרה, לאחריה נמשיך בלחימה של לפחות חודשיים

עודכן לאחרונה: 23.11.2023 / 20:10

בביקורו בבסיס שייטת 13, אמר גלנט כי "נמשיך עד שלא יתקיים איום צבאי מתוך הרצועה". לוואלה! נודע כי שר הביטחון הדגיש שבמידה ובחמאס יחליטו להפר את ההסכם, יחדש צה"ל את ההתקפה והמשא ומתן יתנהל תחת אש. "חמאס מבין רק כוח, אם אתה מפעיל עליו לחץ יש עם מי לדבר"

גלנט: "זו תהיה הפוגה קצרה, צפויה לחימה נוספת של חודשיים לפחות"/צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום (חמישי) לבסיס שייטת 13 והתייחס להפסקת האש הצפויה החל ממחר: "זו תהיה הפוגה קצרה, בסיומה תימשך הלחימה בעוצמה, ויווצר לחץ שיחזיר חטופים נוספים. צפויה לחימה נוספת של חודשיים לפחות". בנוסף, קיים גלנט סקירה על פעילות היחידה במלחמה יחד עם מפקד חיל הים האלוף דוד סער סלמה, סגן מפקד היחידה ומפקדי הפלגות.

"אני מעריך שבחודש - חודשיים הקרובים לפחות תהיה לחימה עצימה, ולאחר מכן יהיו הרבה מבצעים בהם לשייטת יהיה מה לעשות - עד למצב שלא יתקיים איום צבאי מתוך רצועת עזה ויהיה לנו חופש פעולה לעשות מה שאנחנו רוצים בכל רגע נתון".

לוואלה! נודע כי שר הביטחון יואב גלנט הנחה את צה"ל להערך ליומיים נוספים של הפוגה, במידה וחמאס יעביר 10 חטופים בכל יום נוסף מעבר לארבעה שסוכמו. עוד הדגיש גלנט, כי אם יחליטו בחמאס להפר את המשוואה (תמורת כל יום הפסקת אש להעביר 10 חטופים), יחדש צה"ל את ההתקפה על יעדי הטרור והמשא ומתן יתנהל תחת אש. בלבד. גלנט הנחה כי "לא יהיה שום משא ומתן חדש שלא תחת אש".

שר הביטחון יואב גלנט בבסיס שייטת 13, 23 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
"חמאס מבין רק כוח". שר הביטחון יואב גלנט בביקורו בבסיס שייטת 13/דובר צה"ל

בשיחה עם הלוחמים בבסיס שייטת 13, גלנט הסביר מה מצופה מהם במהלך ההפוגה: "מה שאתם תראו בימים הקרובים זה תחילה של שחרור של חטופים. ההפוגה הזאת תהיה קצרה. מה שנדרש מכם בהפוגה הזאת זה להתארגן, להיערך, לעשות תחקירים, להתחמש ולהיערך להמשך. יהיה המשך, כי צריך להשלים את הניצחון ולייצר את המנופים בשביל הקבוצות הבאות של חטופים שיבואו רק כתוצאה מלחץ".

לדברי שר הביטחון, כדי להשיג את מטרות המבצע כוחות צה"ל צריכים להמשיך וללחוץ את ארגון הטרור חמאס: "מה שהתברר במבצע הזה כבר מהשלבים הראשונים זה הדבר הידוע והברור שחמאס מבין רק כוח. והמשמעות היא - אם אתה מפעיל עליו לחץ יש עם מי לדבר, אם לא תפעיל לחץ אתה יכול לחכות על הקווים של רצועת עזה במשך חודשים ושנים ואף אחד לא ידבר איתך, כי הדרישות שלהם אלה דברים אחרים לגמרי ולא שחרור אסירים. לכן, הפעלת הלחץ היא בסיס העניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully