וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים הנחה לבחון היתכנות של הקמת יישוב חדש לחברה הדרוזית

עודכן לאחרונה: 22.11.2023 / 23:09

שר הפנים משה ארבל הנחה את מינהל התכנון לבחון תוך 60 יום את כלל ההליכים הנדרשים להסרת חסמי תכנון ובניה ברשויות הדרוזיות. בנוסף, חתם היום השר על התוכנית שתאפשר כעת הוצאות היתרי בנייה של כ-3200 יחידות דיור ביישוב

שר הפנים משה ארבל הפגישה עם מנהיגי העדה הדרוזית בישראל, 22 בנובמבר 2023. ללא, מערכת וואלה!
הפגישה של שר הפנים עם מנהיגי החברה הדרוזית/מערכת וואלה!, ללא

שר הפנים משה ארבל הנחה את מינהל התכנון לבחון שורה של צעדים לטובת פיתוח יישובי החברה הדרוזית ובהם בחינת היתכנות להקמת יישוב חדש על ידי מינהל התכנון בתוך 60 יום. בחינה זו תכלול בין היתר מיפוי של כלל החוסרים ביישובים, בחינת קרקעות מדינה שייתנו מענה לחיילים משוחררים ולמוסדות ציבור, בחינה של הגדלת הצפיפות ביישובים ובנייה לגובה ועוד. כמו כן, הנחה השר בחינה של הקמת ועדת תכנון מיוחדת שתפעל לקדם באופן יעיל פתרונות עבור יישובי החברה הדרוזית.

בנוסף, השר הנחה את מינהל התכנון לבחון תוך 60 יום את כלל ההליכים הנדרשים להסרת חסמי תכנון ובניה ברשויות הדרוזיות במסגרת פגישה משותפת עם כבוד השייח' מואפק טריף, ראשי רשויות של היישובים הדרוזים, גורמי מינהל התכנון ומטה התכנון הלאומי

כל זאת קרה במסגרת הפגישה של שר הפנים עם כבוד השייח מואפק טריף, המנהיג של העדה הדרוזית בישראל, ראשי רשויות של היישובים הדרוזים, יו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות, ג'בר חמוד, גורמי מינהל התכנון ומטה התכנון הלאומי, זאת במטרה לסייע בפתרונות למצוקת הבנייה ביישובים בחברה הדרוזית.

כמו כן, יומיים בלבד מאז אישרה ועדת הפנים של הכנסת את התיקון שיאפשר את פיתוח היישוב דלית אל כרמל, חתם היום השר ארבל על התוכנית שתאפשר כעת הוצאות היתרי בנייה של כ- 3200 יחידות דיור ביישוב.

כזכור, בשבוע שעבר הודיע שר הפנים על מינוי אל"מ עו"ד עאסם חאמד, ליועץ בכיר לקידום תכנון ובניה ביישובים הדרוזים והצ'רקסים. עאסם יוביל את צוות החשיבה במינהל התכנון.

שר הפנים משה ארבל הפגישה עם מנהיגי העדה הדרוזית בישראל, 22 בנובמבר 2023. ללא, מערכת וואלה!
שר הפנים משה ארבל הפגישה עם מנהיגי העדה הדרוזית בישראל, 22 בנובמבר 2023/מערכת וואלה!, ללא
שר הפנים משה ארבל הפגישה עם מנהיגי העדה הדרוזית בישראל, 22 בנובמבר 2023. ללא, מערכת וואלה!
שר הפנים משה ארבל הפגישה עם מנהיגי העדה הדרוזית בישראל, 22 בנובמבר 2023/מערכת וואלה!, ללא

שר הפנים ארבל: "הישיבה היום יחד עם כבוד השייח' מואפק טריף, ראשי הרשויות והיועץ הבכיר אל"מ עו"ד עאסם חאמד, נועדה להביא פתרון למצוקת הבנייה בעדה. בהנחייתי אנחנו עוברים מפיקוח-לפיתוח. חתמתי היום על הוספת שטחים ייעודיים שיניבו לדלית אל-כרמל כ-3,200 יחידות דיור וזה בנוסף ל-920 יחידות דיור שאושרו בשבוע שעבר במחוז הצפון. אנחנו כאן להמשיך את תנופת פיתוח הבנייה עבור העדה הדרוזית".

יועץ מינהל התכנון, אל"ם במיל' עו"ד עאסם חאמד: "הישיבה היום מהווה התנעת תהליך לפתרון אמיתי למצוקת הבנייה בעדה הדרוזית ופיתוח היישובים. נקדם פתרונות מותאמים להאצת תהליכי התכנון וההסדרה ביישובי העדה הדרוזית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully