וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני הרוגים בפיצוץ מכונית בגבול ארה"ב-קנדה, הרשויות: אין חשד לטרור

עודכן לאחרונה: 23.11.2023 / 15:01

השניים - בעל ואישה - נסעו במהירות אדירה והתנגשו במחסום סמוך למפלי הניאגרה. הפיצוץ עורר בהלה מפני פיגוע ערב חג ההודיה, וחלק ממעברי הגבול נסגרו, אך מושלת ניו יורק הבהירה כעבור כמה שעות: "אין סימנים לטרור"

בווידאו: פיצוץ רכב בגבול בין ארצות הברית לקנדה/רויטרס

מכונית שנסעה במהירות מופרזת התרסקה והתפוצצה הערב (רביעי) בגשר שבגבול בין ארצות הברית לקנדה, ושני נוסעי הרכב נהרגו בנוסף לסוכן משמר הגבול האמריקני שנפצע באירוע. התקרית גרמה לבהלה ביטחונית גדולה בערב חג ההודיה ובתחילה עלה חשד לפיגוע טרור, אך בהמשך שללו זאת הרשויות.

המכונית הייתה בחלק האמריקני של גשר "ריינבואו" כשהתנגשה במחסום, לא הרחק ממפלי הניאגרה. הפיצוץ, שאירע בסביבות השעה 11:30 (שעון מקומי), גרם לשיבושים חמורים באחד מהימים העמוסים ביותר בכבישי ארצות הברית, ערב חג ההודיה. בעקבותיו נסגרו ארבעה גשרים המחברים בין ארצות הברית לקנדה, שביניהן עובר הגבול הבינלאומי הארוך ביותר בעולם.

לאחר הפיצוץ, שירותי הרכבות בין ניו יורק לקנדה הופסקו זמנית ושוטרים בשדות התעופה בבאפלו ובמפלי הניאגרה נכנסו לכוננות גבוהה לאיתור חומרי נפץ. ברשתות החברתיות נפוצו שמועות חסרות ביסוס, כמו איום לכאורה הנשקף על מצעד חג ההודיה בניו יורק.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שנמצא במסצ'וסטס לרגל החג, וגם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו תודרכו במהירות על התקרית. טרודו דילג על דיון שבו נדרש להשיב על שאלות בבית הנבחרים, ואמר כי ממשלתו לוקחת את התקרית "ברצינות יוצאת דופן".

כלי רכב התפוצץ במעבר גבול בין ארה"ב לקנדה, סמוך למפלי הניאגרה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רק המנוע נותר. שרידי הרכב השרוף במעבר הגבול, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כמה שעות לאחר הפיצוץ נרשמה הקלה כאשר מושלת ניו יורק, קתי הוצ'ול, אמרה לכתבים: "בהתבסס על מה שאנחנו יודעים כרגע, אין שום סימן לפעילות טרור ביחס לתאונה הזו". היא הוסיפה כי אחד ההרוגים היה "מקומי", מאזור מערב ניו יורק.

גורמים ברשויות אכיפת החוק בארצות הברית אמרו כי שני ההרוגים היו זוג נשוי - הבעל, שנהג, ואשתו. על פי CNN, הגבר נהג במכונית בנטלי. הוא סיים ביקור בקזינו בארצות הברית לאחר שבוטלה הופעה של להקת הרוק "קיס" בקנדה, שבה הם היו אמורים לצפות.

המושלת אמרה כי המכונית נסעה "במהירות גבוהה מאוד", וחצתה גדר בגובה 2.4 מטר, אם כי לא ברור אם התאונה הייתה מכוונת. לדבריה, הרכב "נשרף" ולא נותר דבר מלבד המנוע. אפילו לוחית רישוי לא נמצאה. היא הוסיפה כי הסרטון שתיעד את התאונה היה "סוריאליסטי" ונראה כמעט כאילו שהוא "נוצר על ידי בינה מלאכותית".

לדברי מושלת ניו יורק, סוכן המכס שנפצע בתאונה לא נמצא בסכנת חיים. היא אמרה כי רק במזל, לא היו נפגעים בקרב אנשים נוספים שהיו במעבר החציה העמוס.

גשר ריינבואו נותר סגור במהלך הלילה, אך שלושה מעברים אחרים בין ארצות הברית לקנדה נפתחו מחדש לתנועה.

דור טמנג, תושב טורונטו ועד ראייה, סיפר לרשת BBC כי היה בקומה השנייה של בניין כשאירע הפיצוץ. הוא סיפר כי הרגיש את האדמה רועדת בתוך הבניין. עד ראייה אחר סיפר כי "פשוט ראינו את המכונית הזו עולה באש". לדבריו, הפיצוץ הרגיש כמו " רעידת אדמה קטנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully