וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: הנחיתי לפעול נגד כל ראשי חמאס; גלנט: הם חיים על זמן שאול

עודכן לאחרונה: 23.11.2023 / 10:58

ראש הממשלה התכנס למסיבת עיתונאים משותפת עם השרים גלנט וגנץ. נתניהו על שחרור החטופים: מקווה שיהיה יותר מ-50, לא יכול להתחייב על כך. גלנט: "תמונת הסיום של המערכה תכלול פירוק חמאס והשבת החטופים"

בווידאו: נתניהו על העסקה לשחרור חטופים: "מאמין בכל ליבי שההחלטה נכונה" 22.11.23/לעמ

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים יחד עם שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ. מסיבת העיתונאים מתרחשת ברקע הפסקת האש, שצפויה להיכנס לתוקף מחר בשעה 10:00 במסגרת העסקה לשחרור חטופים משבי החמאס בעזה.

נתניהו פתח את דבריו בפניה למשפחות החטופים. "מאז תחילת המלחמה אני לא מפסיק לחשוב על החטופים ועליכם המשפחות. שמעתי על הסיוט המתמשך, ייסורי אי הוודאות והדאגה שלא יודעת גבולות". ראש הממשלה הוסיף כי הוא פועל להחזיר את כולם הביתה, כולל החטופים שנמצאים בשבי עוד מלפני ה-7 באוקטובר, "כשאני אומר את כולם, אני מתכוון לכולם, כולל אורון, הדר, אברה וישם".

רה"מ בנימין נתניהו במסע"ת ערב שחרור החטופים, 22 בנובמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
"המתווה לא כולל שחרור רוצחים", נתניהו/פלאש 90, חיים גולדברג

בנושא המתווה להשבת החטופים, מסר נתניהו כי "אמרנו שנפעל לייצר את התנאים להחזרת החטופים ויצרנו אותם. מה שיצר את הדרך זה מאמץ צבאי מאסיבי שאנחנו מפעילים על חמאס, מאמץ השני זה המאמץ המדיני. ניהלנו משא ומתן קשוח ופעלנו לשיפור המתווה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"מקווה להחזרת יותר מ-50 חטופים, לא יכול להתחייב"

ראש הממשלה הוסיף וציין כי לפני מסיבת העיתונאים, שוחח עם נשיא ארצות הברית, וידא כי אכן הושג שיפור במתווה, והודה לו על הסיוע. "השילוב הזה יאפשר שחרור של חטופים נוספים בשלבים הבאים. המתווה לא כולל שחרור רוצחים והוא יאפשר את ביקורי נציגי הצלב האדום אצל יתר החטופים", מסר ראש הממשלה.

"אני עומד לעתים קרובות בפני החלטות קשות, עומד לעתים קרובות בפני החלטות קשות, כך בייחוד בנושא החטופים", הוסיף נתניהו, "המאמץ להביא את כולם הביתה נמשך כל הזמן. בעת הזאת, זאת מצוות פדיון שבויים. לא תמיד מבצע צבאי אפשרי ולכן איננו ממתינים כי השבת החטופים זאת משימה קדושה. צה"ל וכוחות הביטחון תומכים באופן מלא במתווה. בזמן ההפוגה , צהל ייערך להמשך המלחמה", מסר.

"כשאתה משחרר את האנשים האלה מדובר בסיכון", אמר נתניהו, "זה המחיר שאנחנו משלמים כדי להחזיר עשרות ילדים ואמותיהם בשלב ראשון במתווה, אני מקווה שיהיה יותר מ-50 אבל לא יכול להתחייב על כך".

רה"מ נתניהו והשרים גלנט וגנץ במסיבת העיתונאים. 22.11.2023. לשכת העיתונות הממשלתית
"אני רוצה להיות ברור, המלחמה נמשכת", נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

נתניהו המשיך את דבריו ומסר כי "אני רוצה להיות ברור, המלחמה נמשכת. נמשיך בה עד שנשיג את כל מטרותינו, להשיב את כל החטופים ולחסל את החמאס". עוד מסר ראש הממשלה כי "עזה לא תהווה יותר איום על ישראל . נחזיר את הביטחון לדרום ולצפון. אנחנו מנצחים ונמשיך להלחם עד לנצחון המוחלט. לנצחון הזה יש מחיר כבד, גיבורנו שנפלו כדי להגן על הבית".

בנושא נסיונות של חמאס להגדיל את משך זמן הפסקת האש, ענה נתניהו כי: "אני בטוח שסינוואר ינסה למרוח את הזמן. אנחנו מחויבים להמשך הלחימה, זאת לא אמירה בעלמא".

כמו כן, התייחס נתניהו לראשי חמאס, ואמר כי הנחה את המוסד "לפעול נגדם באשר הם". נתניהו הוסיף ואמר כי "אין התחייבות בהסכם שלא נפעל כנגד ראשי חמאס בזמן ההפוגה".

גלנט: "הנייה ומשעל חיים על זמן שאול - הם בני מוות"

לאחר שסיים את דבריו, עלה שר הביטחון יואב גלנט ונשא דברים. "חמאס חשב שכך הוא יפרק את מדינת ישראל, שבאמצעות הרצח הברוטלי הם יביאו לכך שישראל תאבד את הרצון שלה להתקיים ולהיאבק. הם טעו טעות חמורה", מסר שר הביטחון, "ביום הזה חמאס חרץ את גורלה של עזה ושלו עצמו".

השר גלנט המשיך ופירט על פעולות צה"ל ברצועה. "כמעט חודש ימים פועלים כוחות צהל בתוך עזה, פעולה נחושה, מדויקת וקטלנית. התוצאה היא נחרצת ואנחנו משיגים שתי מטרות חשובות: מפרקים את החמאס, פוגעים במפקדים ובמחבלים אבל במהלך הזה מושג הישג נוסף: כשהכוחות פועלים בשטח הם מקרבים אותנו לתנאים להחזיר חטופים. כל צעד אל עומק הרצועה כוחות צהל משפרים את הסיכוי להשיב את החטופים לבתיהם. המתווה הנוכחי שהושג טוב יותר ממה שהוצג לפני שבוע", מסר.

כשנשאל בנוגע למנהיגי חמאס ברחבי העולם, ענה גלנט כי "הנייה ומשעל חיים על זמן שאול. הם בני מוות. המלחמה בחמאס היא מלחמה מעבר לגלובוס. גם במחבלים בעזה, וגם באלו שטסים במטוסים יקרים וגרים בדירות פאר".

שר הביטחון יואב גלנט במסיבת עיתונאים 22.11.2023. לשכת העיתונות הממשלתית
"הכוחות הפועלים בשטח מקרבים אותנו להחזיר חטופים", גלנט./לשכת העיתונות הממשלתית

אחרי גלנט, דיבר השר בני גנץ. "אתמול קיבלנו החלטה קשה, ונכונה. החלטה שיש בה אחריות לקביעת גורלות, ויש בה הצלת חיי אדם", אמר גנץ בתחילת דבריו, "זו הייתה מההחלטות הקשות שלקחתי בלמעלה מ-40 שנים שבהן אני משרת את המדינה".

גנץ הוסיף ואמר כי הוא משוכנע בכל ליבו כי מדובר בהחלטה הנכונה, וציטט את המשפט, "כל המקיים נפש אחת מישראל, מעלים עליו, כאילו קיים עולם מלא". עוד הוסיף גנץ ואמר כי הוא מבקש לחזק את משפחות החטופים, ובעיקר את אלו שיקיריהם לא יחזרו בפעימה זו. "המחויבות שלנו בתוקף, נעשה כל מאמץ כדי להחזיר אותם. אני מבטיח לכל בני המשפחות של החטופים - אנחנו איתכם, אנחנו בשבילכם".

גנץ המשיך את נאומו ושלח מסר לחמאס. "אנחנו יודעים שהצד השני מסתכל ובוחן אותנו, שהם ינסו "לקנות זמן". ואני אומר לסינוואר ולהנהגת חמאס משפט שלימד אותי האלוף במיל' פולי מרדכי -"ניחנא שעב סאבור". אנחנו עם בעל אורך נשימה וסבלנות".

השר גנץ במסיבת עיתונאים 22.11.2023. לשכת העיתונות הממשלתית
"חיזבאלה צריך לדעת שמה שקורה בעזה, יכול לקרות גם בצפון", גנץ/לשכת העיתונות הממשלתית

כמו כן, התייחס גנץ לביקורת הקיימת נגד המתווה להשבת החטופים. "יש שחושבים שההפוגה והמתווה אינם נכונים, אני מכבד את דעתם. אין פה בחירה פשוטה בין טוב לרע, אין פה טובים שרוצים שהילדים ישובו או רעים שרוצים שהם ישארו בידי חמאס".

לבסוף, התייחס גנץ ללחימה המתרחשת גם בגזרת הצפון. "חיזבאללה, שאיבד רבים מאנשיו, והביא למנוסתם של עשרות אלפי לבנונים מביתם, צריך לדעת שמה שקורה כעת בצפון עזה - יכול לקרות גם בדרום לבנון. אנחנו ערים לניסיונות של איראן לאתגר אותנו. נדע לפעול מול השולחים ומול השלוחים. אף פגיעה בריבונות ישראל, לא תישאר ללא מענה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully