וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבי אישום כנגד חברי "מיליציה אזרחית" בצפון:"תכינו מולטובים וזה ישמור עליכם"

עודכן לאחרונה: 22.11.2023 / 13:53

מכתב האישום עולה כי הנאשמים הצטרפו לאימוני קבוצה המציגה את עצמה "מערך אבטחה ארצי למקרה התפתחות אלימה בתוך ערים". עורכי הדין הסבירו לבית המשפט כי "לפני שנה פרצה מלחמה באוקראינה, ושם הממשלה אמרה 'תכינו מולטובים וזה ישמור עליכם במקרה חירום"

הסרטון של חברי המיליציה האזרחית בהם קוראים להצטרף לקבוצה, 22 בנובמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגשו (חמישי) כתבי אישום כנגד מירוסלב טורוק (23) מחיפה ונתנאל כהן (27) מקרית חיים בגין ייצור עשרות בקבוקי תבערה. הם מואשמים בעבירות ייצור ואחזקת נשק.

מכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז חיפה, עולה כי הנאשמים הכירו על רקע הצטרפותם לאימונים ולפעילות של קבוצה בשם I.N.F., המציגה את עצמה "מערך אבטחה ארצי למקרה התפתחות אלימה בתוך ערים של מדינת ישראל לתגבור כוחות הבטחון של מדינת ישראל". כ-300 איש כבר הצטרפו.

"סוג של כיתת כוננות נוספת על הקיים, וחלק מן האנשים אוחזים ברישיונות נשק וחלקם לא", הסביר לבית המשפט הסנגור עו"ד אביעד חייט, "ה-7 באוקטובר 2023 פצע אותנו לעד, ואנשים לא קמים מהטראומה הזו ונפתחו קבוצות כאלה ואחרות - אנשים נורמטיביים, אנשים שראו איך מכניסים תינוקת לתנור בזמן שאביה צופה בסצנה". לדבריו, "מבלי להקל ראש בכמות, זה בסך הכול מולוטוב, והאדם אמר שאם הוא יראה מחר טנדרים עם מקלעים, הוא יכול להגן על עצמו".

חייט הסביר לבית המשפט כי "לפני שנה פרצה מלחמה באוקראינה ושם היה מה שקרה בישובים סמוכי הגדר, ושם הממשלה אמרה 'תכינו מולטובים וזה ישמור עליכם במקרה חירום'".

אזרחים אוקראינים זורקים בקבוקי תבערה על הכוחות הרוסים. רויטרס
באוקראינה אמרו "תכינו מולטובים וזה ישמור עליכם'". אזרחים זורקים בקבוקי תבערה באוקראינה/רויטרס

בסרטון שהופץ ברשת, מציג את עצמו מי שמזדהה כמייסד הקבוצה הישראלית, שהוא "בעל ניסיון רב צבאי, נלחמתי באוקראינה ויש לי ידע איך להגן עליכם". לדבריו, "התנועה תתעסק בסיוע במזון תרופות והכי חשוב שנוכל להגיע לכל בית במידת הצורך ולשמור על אותם אזרחים שיצטרכו את העזרה שלנו". הוא אומר כי התנועה "אמורה לשמור על אזרחים תמימים" וכי "נהיה כוח אחד כדי שלא יקרה לנו מה שקרה בדרום ושלא נהיה דרום-2. מה שהיה בדרום זה פשוט נורא ובלתי נתפס".

הוא קורא לציבור להתגייס לשורות המיליציה, "ביחד נהיה כוח ונוכל לשמור על המדינה שלנו, המדינה היחידה שלנו, מדינת ישראל. נהיה חופשיים ונהיה חזקים". בקבוצה הבטיחו כי "בהמשך יהיה מפגש מסודר נצטרך מתנדבים חמושים ומי שלא חמוש נעזור לו להוציא רישיון לכלי ירייה וגם לא חמושים יעזרו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בינתיים, ע"פ כתב האישום כאמור, החלו חברי ההתארגנות טורוק וכהן להתחמש פיראטית. מכתב האישום עולה שבשעות הצהריים של ה-20 לאוקטובר, נפגשו השניים בביתו של נתנאל ובהדרכתו המקצועית של מירוסלב ייצרו מספר בקבוקי תבערה. בהמשך, ייצר נתנאל עוד עשרות בקבוקי תבערה נוספים. בסך הכל ייצר נתנאל 62 בקבוקי תבערה כאשר את חלקם ייצר ביחד עם מירוסלב. במקום נתפס גם כחצי ק"ג חומר החשוד כגפרית. שוטרי תחנת זבולון תפסו את האמל"ח במרפסת דירתו של כהן בקומה השלישית של בניין מגורים בקרית חיים.

במקביל, ביקשה הפרקליטות באמצעות התובעת עו"ד אסאלה דראוושה, לעצור את השניים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. השופט ניצן סילמן יקיים מחרתיים דיון לגופה של הבקשה ובינתיים תוך שלבקשת עו"ד אביעד חייט ועו"ד ברוך גדע המייצגים את כהן יוכן תסקיר בעניינו ותוך שעו"ד בוריס שרמן המייצג את טורוק מטעם הסנגוריה הציבורית לומד את תיק החקירה, בשני דיונים נפרדים הוא האריך את מעצר כל אחד מהם, עד החלטה אחרת.

אחד מבקבוקי התבערה שנמצאו במשרד מנהל תיאטרון עכו, שהושלכו על ידי מתפרעים בעכו ביום שישי 14 במאי. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה!
בקבוק תבערה (אילוסטרציה)/מערכת וואלה!, מערכת וואלה! NEWS

"על אף החומרה המתוארת בכתב האישום מדובר לשיטתנו ביוזמה הגנתית אזרחית גרידא", מסרו לוואלה! עורכי הדין אביעד חייט וברוך גדע המייצגים את נתנאל כהן: "מדינת ישראל עומדת בפני מערכה קשה ובלתי אנושית שהחלה במתקפה אלימה, ברוטאלית שכל מטרתה היתה קטל בלתי מובחן, אונס שיטתי, הרס נפשות ורכוש והכל באכזריות ובאופן פתאומי. נוכח המצוקה והמורא, אזרחים רבים פעלו וחשו חוסר אונים מוחלט והכל תוך תחושת הפקרות טוטאלית, כך גם קרה בעניינו של מר כהן אשר פעל באופן הגנתי נטו תוך חשש אמיתי מפני התפרצות אלימה גם באיזור מגוריו, הא ותו לא וכך יש לראות את עניינו, אין מדובר בדמות אלימה או עבריינית אלא כאיש משפחה וכאדם נורמטיבי שסבר כי אין עסקינן בביצוע עבירה פלילית, לכולנו זכורה הנחיית ממשלת אוקראינה אשר קראה לאזרחיה להצטייד בבקבוקי מולטוב לשם הגנה ומכאן הסיקו רבים כי המדובר בפעולה הגנתית ולאו בביצוע עבירה פלילית".

לדברי עורכי הדין חייט וגדע, "לא בכדי לא נסתם הגולל סביב האפשרות לשחרורו של מר כהן בתנאים מגבילים, בלא כל קשר פנינו לבית המשפט העליון בהודעת ערר דחופה אשר עותרת לשחרור מיידי בלא כל המתנה נוספת, אין כל מניע פלילי במעשיו של מר כהן, נראה שעובדתית התקיימה עבירה ואולם היסוד הנפשי עולות שאלות כבדות משקל שיידרשו הכרעה אמיצה שעה שההסכם הבלתי פורמלי בין המדינה לאזרחיה הופר לשעות רבות".

"אנו ערים כמובן למצב הביטחוני המורכב", מסר לוואלה! עו"ד בוריס שרמן המייצג מטעם הסנגוריה הציבורית את מירוסלב טורוק, "יחד עם זאת, נדגיש שמדובר בצעיר נטול עבר פלילי. להבנתנו הוא לא נחשד בשום שלב בפגיעה בביטחון המדינה, והוא מכחיש בתוקף שהתכוון במעשיו לפגוע באזרחי המדינה. לצעיר רקע נפשי מורכב. אנו נמסור התייחסות מפורטת לאישומים לאחר שנסיים ללמוד את חומר הראיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully