וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה מטלטל לחזור לאיום הזה": גברים אלימים מקבלים נשק חם, המשטרה לא נותנת מענה

עודכן לאחרונה: 22.11.2023 / 12:30

המשרדים השונים לא מסונכרנים ביניהם, ובימי המלחמה גם גברים אלימים זוכים לקבל נשק. "עד שהרגשתי שאני יכולה לחזור ולנשום", אומרת י', שבן זוגה איים עליה באקדח כשהיו נשואים. "ברמת הרשויות של המדינה אין עם מי לדבר", אומרת ל' שנשואה להלום קרב

מפגינות הקימו פינת זיכרון לנשים מחוץ להרמת הכוסית של איתמר בן גביר. צליל רסולי, אתר רשמי
נשים מקימות פינת זכרון לנרצחות אלימות במשפחה/אתר רשמי, צליל רסולי

נשים רבות במעגל האלימות חוות בימים אלו טראומה נוספת כאשר בני הזוג האלימים שלהן מקבלים לידיהם נשק חם, בין אם בעקבות צווי 8 ובין אם בעקבות קליטה בכיתות כוננות ואפילו הוצאת רישיון לנשק, כאשר הקריטריונים הוגמשו מאוד בעקבות המצב הביטחוני. בצל יום המאבק לאלימות נגד נשים, שיצוין בסוף השבוע, ולמרות האיומים החדשים והישנים, המשרדים השונים לא מסונכרנים בניהם, כך שגברים אלימים יכולים להתגייס למילואים או להצטרף לכיתות כוננות לקחת נשקים לבתים.

ל-י' ממרכז הארץ, אם לשתי בנות, הפחדים הישנים מהאלימות שחוותה חזרו בין רגע. בן זוגה לשעבר, שאיים עליה באקדח כשהיו נשואים, גויס למילואים כמו גברים רבים. כשהוא מגיע לאסוף את הבנות מביתה, הוא נושא עליו את הנשק שניתן לו מהצבא: "עד שהרגשתי שאני יכולה לחזור ולנשום, זה מטלטל לחזור לאיום הזה", אומרת י' בדמעות חונקות.

בן גביר בחלוקת נשקים לכיתות הכוננות באשקלון, 27 באוקטובר 2023. דוברות משטרת ישראל
פועלות ישירות מול השר והמשטרה בקריאה להדק קריטריונים. השר בן גביר בחלוקת נשקים לכיתות כוננות/דוברות משטרת ישראל

י' חוזרת לימים הראשונים של הנישואים שלהם: "מאוד מהר בנישואים הבנתי שאני בזוגיות אלימה. כשרציתי להתגרש המצב ממש החמיר עד שהוא איים עלי בנשק. אחרי שהתגרשנו הוא הפקיד את הנשק הזה והתיק נגדו נסגר מחוסר ראיות. מאז כל פעם פחדתי שהוא התגייס למילואים והוא יקבל עוד פעם נשק. עכשיו הוא גויס בצו 8, הוא מגיע לאסוף את הבנות ממני יחד עם הנשק".

"אני מנסה להימנע כמה שיותר ממפגש איתו, זה מטלטל וקשה מאוד", ממשיכה י', "מצד שני אני לא רוצה לתת לו לנצח אותי ולהוציא אותי משגרה. זה מחזיר אותי לרגע האיום ממש. הילדות היו שם בלילה שכשהוא איים עלי, אני מנסה לשמור עליהן שיראו אמא חזקה ובטוחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

גם נ' מירושלים מרגישה מאוימת. היא נשואה ואם לארבעה ילדים מתארת את הפחד שהיא ומשפחתה חווים בימים אלו: "בעלי מאובחן כהלום קרב וכבר הוכר על ידי משרד הביטחון. הוא רצה להשתלב בכיתת כוננות בעיר ולהוציא רישיון לנשק. המצב עם הלומי קרב הוא שברירי ביותר. לחלקם יש בעיות וויסות ריגשי והתקפי זעם שעלולים לצאת משליטה. לכן התעניינות שלו הדאיגה אותי מאוד".

"דיברתי עם המשטרה והם הסבירו לי שהדרך היחידה לאי הצטרפות לכיתת כוננות או קבלת רישיון נשק זו תלונה עדכנית ופתוחה על אלימות במשפחה", ממשיכה נ' בתסכול, "ברמת הרשויות של המדינה אין עם מי לדבר. המענה היחידי שקיבלתי היה מפורום מיכל סלה שעושות עבודת קדש מצילת חיים בנושא".

"הבית שלנו הופך לשדה קרב. הילדים שלי כבר אומרים לי "אנחנו מפחדים שאבא יכעס". זו תחושת איום וסכנה אמיתית שנכנסת הביתה. צריך לבחון את הקריטריונים, איך יכול להיות שנותנים נשק למישהו שהוא הלום קרב עם כל המשמעויות שיש לזה על החיים שלנו", מסבירה נ'.

לילי בן עמי. ניר קידר, באדיבות המצולמים
"דורשות ממשלת ישראל להקדים תרופה למכה". לילי בן עמי, מייסדת ומנכ"לית פורום מיכל סלה/באדיבות המצולמים, ניר קידר

לילי בן עמי, מייסדת ומנכ"לית פורום מיכל סלה: "זה נכון שנשק אישי יכול להציל חיים ובמיוחד בתקופה הזו. עם זאת חשוב שנעשה הכל כדי לוודא שהנשק לא מגיע לידיים הלא נכונות. לאחרונה פנתה אלי אשה שחיה בזוגיות אלימה שהחליטה להתגרש. לדבריה בן זוגה הגיש בקשה לקבל נשק והיא חוששת לחייה. והיא צודקת. מה התשובה של מדינת ישראל לבטחון האישי של נשים מאויימות בביתן? פורום מיכל סלה פועל ישירות מול השר והמשטרה בקריאה להדק קריטריונים ולוודא שנשק לא יגיע לידיים הלא נכונות".

לדברי בן עמי, נשים רבות חוששות לפנות למשטרה בנידון. "כמו כן, ידוע לנו על מקרים ספציפיים של גורמים עם רקע של אלימות כלפי בת הזוג אשר הגישו בקשה לקבלת נשק. ברוב המקרים הפונה חוששת לפנות למשטרה בנדון - כדי לא להביא להסלמה באלימות כלפיה. כדי שבמערכה הזו לא נתפס לא מוכנים, בפורום מיכל סלה אנו דורשות ממשלת ישראל להקדים תרופה למכה ולראות לנגד עיניהם גם את הבטחון האישי של אוכלוסיות מאויימות בביתן. בוודאי גם בעת מלחמה, כאשר האלימות בבתים אלימים עלתה מדרגה ואנו בנקודת רתיחה חברתית ובטחונית. חובה לשלב בקריטריונים החדשים לקבלת נשק בדיקת רקע שתוודא שאין סכנה לאלימות במשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully